Meer eruit halen? Verbeterpunten

xiphos

6,791 @ 150m
Hallo,

Ik ben eigenlijk op zoek naar meer vermogen en weet eigenlijk niet wat ik kan verbeteren en daarom vraag ik het hier.
Ik heb momenteel 24,3 PK SAE en daarbij 12,7 NM koppel.
Mijn blok is aangepast door Karsemeijer en ziet top goed uit en de cilinder nog standaard.
Ik heb tijd neer kunnen zetten van 6,8/9 bij Damwoude maar toch sneller worden.

Setup:
2Fast4Race Cilinder
2Fast4Race Krukas(85mm)
ZIP SP '00 (Malossi RF 7,9) - tuned Karsemeijer
VL13 - tuned Karsemeijer
Malossi recht 22-28mm - tuned Karsemeijer
Keihin 28mm (Serienummer)
MHR Team 2008 vario
MHR Overrange 2006
MHR Delta Clutch (verlicht)
MHR Wingbell
Stage 6 Half-poelie
JS 80 DPR Uitlaat(cnc flens)

Wat kan ik verbeteren?
Cilinder tunen? Ja, door wie?
Andere inlaat? Ja, welke?
Of iets anders?
 
Advertisement - register to remove this

Laat je cilinder tunen, probeer wat andere uitlaten, de js inlaat kun je testen etc. En gewoon veel banken :)

Edit: Waarom gewoon niet bij karsemeijer blijven ? Ik heb er iig nog geen slechte dingen over gehoord, en de vermogens liegen er ook niet om :W
 
Laat je cilinder tunen, probeer wat andere uitlaten, de js inlaat kun je testen etc. En gewoon veel banken :)

Edit: Waarom gewoon niet bij karsemeijer blijven ? Ik heb er iig nog geen slechte dingen over gehoord, en de vermogens liegen er ook niet om :W

Karsemeijer tune helaas geen 2Fast, omdat eigenlijk niet veel kan verbeteren.
Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad bij Karsemeijer, echt toppie! :)

Door wie anders?
 
idd..
het blok zelf is al aangepast door Karsemeijer.. die weten dan wat eraan gedaan is.. dan kunnen ze daar ook de cilinder op aanpassen..
tenminste daar rekening mee houden..

en het is daarna toch een kwestie van testen..
uitlaten
flenzen
carb
wigjes
 
idd..
het blok zelf is al aangepast door Karsemeijer.. die weten dan wat eraan gedaan is.. dan kunnen ze daar ook de cilinder op aanpassen..
tenminste daar rekening mee houden..

en het is daarna toch een kwestie van testen..
uitlaten
flenzen
carb
wigjes

Ze tunen zelf liever niet aan de 2Fast, blok loopt goed over met de cilinder.
Kan ze wel vragen door wie beste kan laten tunen.

Welke uitlaten zal ik moeten testen? TRT 2Fast Jolly Moto 80cc, XSH Roost 80cc?

Flensen, de flens die ik nu gebruik van JS CNC die loopt perfect over met de uitlaatpoort en dan zie ik niks om te verbeteren.

Wat voor carb raden jullie aan? Heb zelf deze carb nieuw gekocht en nooit problemen, eigenlijk zonde om andere te halen omdat deze perfect doet.

Wigjes, welke? Wat ga ik op achteruit met mijn huidige inlaat(gasreactie)? Wat ga ik op vooruit?
 
kwa flens zou je ook nog kunne testen met verschillende lengtes..
de uitlaten die je noemt kun je idd testen
en Karsemeijer zal je hoogstwaarschijnlijk doorsturen naar Marco van XSH..aangezien ze daar wel eens mee samen werken..
en dat is overigens ook geen slechte keus :)

en wat je overal op vooruit of achteruit gaat is niet te zeggen.. bij sommige doet een ander type wigje het beter dan bij iemand anders..
 
je kunt uitlaten testen idd.

Je kunt een 30 of 32mm carb proberen KOSO oid. soms krijg je hier ook meer vermogen door.sommigen blokjes wel iig.

flenslengtes.

andere halfpoulie? afgedraaide malossi oid?
 
je kunt uitlaten testen idd.

Je kunt een 30 of 32mm carb proberen KOSO oid. soms krijg je hier ook meer vermogen door.sommigen blokjes wel iig.

flenslengtes.

andere halfpoulie? afgedraaide malossi oid?

Malossi Halfpoelie vs Stage6 halfpoelie heb ik al getest, kwam Stage6 beter uit de score en misschien omdat minder weerstand zit aan de krukas.
Afgedraaide heb ik nog niet geprobeerd.

Ik twijfel aan 2 inlaat setjes, TRD inlaat en de JS inlaat. Iemand eigenlijk al getest tussen deze 2?


misschien kun je hem door max laten tunen

Als je niks anders te vertellen hebt, reageer dan niet.
 
Andere (lees: grotere) carb.
Andere ontsteking
Andere uitlaat
Andere inlaat
Langere slag

(Bovenstaande allemaal om misschien te testen)

NOS
Sprinter lichter maken?

Maarja, dit kan je zelf ook wel bedenken lijkt me...
 
Zou eerder kiezen voor een inlaat van bram (big b nrg) dan die van joel, wat betreft de TRD heb ik geen mening over

Ik zit zelf ook met het idee waar ik toch nog de cilinder ff zou late doen verders alles bij Karsemeijer gedaan :)

Nick
 
Welk inlaat setje je moet kiezen licht er maar net aan wat er met je mebraan is gebeurd. Als je membraan rond is moet je natuurlijk niet met het vierkante bram inlaatje gaan rijden. Andersom natuurlijk wel, maar welke combi voor jou het beste uit pakt is natuurlijk leuk om te testen :)

Je kan nog zo vreselijk veel testen man. Er is gewoon geen eind aan.
Flenzen
Ophoogplaat onder cilinder
ophoogplaat onder membraan
andere ontsteking (andere voorontsteking)
overbrenging (polini/malossi)
vertanding (probeer eens een kortere rf als de sprinter hier mee te houden is)
grotere/kleinere en/of ander type (rond/vlak) carburateur
andere brandstof
verzwaringsplaat op de rotor

Dat zijn dingen die ik in 1 minuut verzin. Zelf kan je ook wel iets creatiever zijn vind ik hoor.
Zeker als je al zo een dikke setup bij elkaar heb gesprokkeld.
 
Last edited:
Andere binnenkop
Andere uitlaat
Ophoogplaten
Valstroom / kart carb icm nog korter inlaattraject
Compressie, squish, voorontsteking
Cilindertuning
 
Met de inlaat kun je ook nog een ander carter laten lassen, zoals je ziet bij Heiko en BartR dacht ik uit mn hoofd, dan past er een stuk groter membraam in. Ik heb zo het idee dat je daar wel wat winst uit kunt halen
 
Je mag wat mij betreft van mij wel 3 inlaat setjes lenen;

- Big_B_NRG inlaat
- XSH tuned VL13/MHR spruitstuk
- JS inlaat (met origineel membraam)

Bij mij gaf de JS inlaat het hoogste vermogen (we praten wel over een enkele tiende) maar mensel was wel beter verspreid.

PM maar als je interesse hebt!
 
Andere (lees: grotere) carb.
Andere ontsteking
Andere uitlaat
Andere inlaat
Langere slag

(Bovenstaande allemaal om misschien te testen)

NOS
Sprinter lichter maken?

Maarja, dit kan je zelf ook wel bedenken lijkt me...

Andere onsteking denk ik zelf niet aan, twins pvl digitaal heb ik zelf(Sorrie, was vergeten in de lijstje). Vooronsteking kan misschien testen, staat nu op 6,6.

Uitlaten kan wel eens testen ja, andere inlaat hetzelfde.

NOS, ik heb goede verhalen gehoord en slechte verhalen. Ik vind eigenlijk meer Cheaten. En ben bang dat alles gaat peren, ja ik weet licht aan je hoe je het monteerd, hoe je afstelt maar dan nog.


kevin je hebt pm :)

Dank je, we gaan binnenkort maar eens wat spullen testen.


Je mag wat mij betreft van mij wel 3 inlaat setjes lenen;

- Big_B_NRG inlaat
- XSH tuned VL13/MHR spruitstuk
- JS inlaat (met origineel membraam)

Bij mij gaf de JS inlaat het hoogste vermogen (we praten wel over een enkele tiende) maar mensel was wel beter verspreid.

PM maar als je interesse hebt!

Je hebt PM


je mag best me nieuwe pijp testen !! maar volgens mij heeft bob je daar al voor pm'ed

Onder andere ja, en zelfde vraag als Tom eigenlijk.(Maar hoor ik wel via Bob)
 
Nou, lekker is dat! nu win je al een sprint en dan gaan concurrenten je nog wijzer maken dan dat je al bent. Straks ben je helemaal niet meer bij te houden. Was jij dat trouwens, die als tip gaf bij de sprint, dat als je je rit gemaakt hebt en dan terug loopt, de bougie uit de cilinder te halen, zodat ie extra koelt?
 
Back
Top