Mechanisch/ grotere cilinder?

Manu76

Burn and rise...
Sym orbit 2. 650km op de teller 4takt euro4 2019.

Ik weet dat ik vaker heb gezegd dat als je een euro4 rijd,softwarematig ingestelde snelheid, niet mechanisch kunt opvoeren.

Maar hoe zit het dan met een grotere cilinder? Doet die nog iets als 52km/u software matig is ingesteld? Sneller? Meer koppel?

Ik heb een ECU
 
Advertisement - register to remove this

Alleen meer koppel denk ik.. Want de boring veranderd wel, maar het toerental blijft het zelfde en laag.
Sneller ga je alleen maar kunnen als de motor in toeren gaat lopen. Rond de 55 a 60 km loopt hij al uit de vario.. En om dan harder te gaan moet de krukas sneller draaien in rpm..
 
Alleen meer koppel denk ik.. Want de boring veranderd wel, maar het toerental blijft het zelfde en laag.
Sneller ga je alleen maar kunnen als de motor in toeren gaat lopen. Rond de 55 a 60 km loopt hij al uit de vario.. En om dan harder te gaan moet de krukas sneller draaien in rpm..

Ok. Dus dan heeft het in principe geen zin.

Maar hoe laat ik dan de krukas in rpm sneller draaien? Drukveer/trekveertjes? Of?

Dank voor je antwoord.
 
Hij kan in toeren alleen sneller als je deze omzeilt in de ecu.. Dat is ook waarop ze elektrisch begrensd zijn

Daarom zie je dat ze bij de piaggio euro 4 scooters de vario vervangen voor een sport model (geeft je een grotere range) en door er zwaardere rollen erin te doen druk je hem iets verder kwa top snelheid (maar dat is wel echter minimaal) Het geeft meer effect als de ecu is aangepast. Want dan zou die prima 70km/u op de teller moeten kunnen halen. Lichtere rollen gaan niet helpen, omdat het toerental toch niet omhoog kan.. En anders loopt hij dan te snel tegen de begrenzer aan.

De scooters worden zo aangepast met de ecu dat ze ongeveer 52 km op de teller gaan. Alleen door er nog een vario ring erbij te doen kunnen ze hem precieser op 50km/u op de teller krijgen.. Daarom geeft het verwijderen van de vario ring niet zo grote winst.

Sommige nieuwer modellen scooters zijn ook begrensd op de kmteller.. Dan zou er een soort emulator moeten laten komen om het ding te laten denken dat hij stil staat en daardoor sneller wilt gaan.
 
Back
Top