MBK Spirit trekt niet :s

Mathias_

Well-Known Member
Heb onlangs een Mbk Spirit tweedehands gekocht voor niet veel geld waar nog wat werk in zat.
Ik weet zelf bijna niets van brommers dus ben ik begonnen met mijn blekken die al snel klaar waren dus zit ik nu met het probleem dat hij bijna niet wil starten als hij in de garage heeft gestaan( nogal kou daar ) Als ik hem binnen zet en daarna wil starten gaat het direct.

Als ik dan gas geef trekt hij heel traag op tot ongeveer 30( Sportstuur zonder teller ) en vanaf dan trekt hij goed tot toch zeker 80 / 85 ( nog geen 16 dus moet kleine baantjes pakken en dus remmen voor een bocht ...)

Heb al van verschillende vrienden gehoord die er een beetje van kennen dat het aan mijn gaskabel zou kunnen liggen of mijn sigmenten.

Ben zelf wat beginnen sleutelen om toch iets te ondervinden en heb opgemerkt dat de riem aan mijn vario niet goed wil draaien en als ik hem ophef en mijn band laat draaien(handmatig zonder motor aan) de riem niet meedraait wat volgens mij niet normaal is ...

Als je meer details nodig hebt ofzo vraag het me maar en ik geef zo snel mogelijk antwoord , kan eventueel ook fotos geven van bepaalde dingen fzo ...

Ahja en ik denk dat ik ook valse lucht heb... Kan het probleem niet direct zijn want stappend vertrek ik sneller dan met m'n booster ...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Post je afstelling eens.

Als je je achterwiel rond draait als je motor uit is, draait je v-snaar niet mee! Dat hoort zo

Van 0-30, maakt ie dan teveel of te weinig toeren? Heb je ook een dip als je een stukje gereden hebt?
 
De drukveer is her volgens mij niet , kga straks de afstelling doen.

@ vincent , ik kan mijn toeren niet zien...

Wat ik daarjuist heb opgemerkt is dat ik hem moeilijk op 1 snelheid kan houden. Of hij gaat trager of hij geeft volle gas...
Misschien mijn gaskabel?
 
Je kan iig je gaskabel eens nakijken...

Maar je kan toch horen of hij (te) veel toeren maakt met wegrijden of (te) weinig...

Hij rijdt dus nu van 0-30 slecht en daarna trekt hij lekker?

Dan zou ik strakkere trekveren monteren...
 
Zolang je originele filter nog te gebruiken is (dus dat je geen tekort aan lucht heb) zou ik deze zeker blijven gebruiken. Powerfilters filteren nou eenmaal niet zo goed als de originele filter.
 
Zolang je originele filter nog te gebruiken is (dus dat je geen tekort aan lucht heb) zou ik deze zeker blijven gebruiken. Powerfilters filteren nou eenmaal niet zo goed als de originele filter.

Ik denk dat ik een tekort heb omdat hij soms uitvalt als ik volle gas geef... ik dacht dat dat is omdat de carbu te weinig lucht krijgt... Welja heb hem binnengestoken om te late fixen dus zal daarna wel zien , dit mag hier wel gesloten worden
 
Back
Top