MBK Spirit oud model afstelling

Mytie

New Member
Beste,

Ben namelijk nieuw hier dus fijn jullie te ontmoeten.
Ik ben een trotse eigenaar van een full bcd , bijna full malossi [ uitgezondert de krukas jammer genoeg geen malossi ] Mbk spirit oud model.

Setup

Celinder Mhr 70cc sport
Krukas hebo pen 12
C4 lagers
Malossi carbon membraan
Multivario malossi 5,2 g per rolletje
Deltaclutsh malossi koppeling allemaal rode veertjes .
Duwveer rood
vervroegde ontsteking met voorloopspie
Malossi mhr uitlaat met losse flens
Carbu delorto 21" sproeiermaat 72
Powerbox stage 6
Power luchtfilter malossi

Uitleg

Ik moet mijn luchtfilter afpalken met tape om mijn juiste verhoudijg te verkrijgen doe ik die zonder tape hoor ik dat hij teveel lucht binnenkrijgt . Heb al gespeelt met de gasnaaldstanden en sproeikop setjes ook de luchtschroef .Niets helpt valse lucht is uitgesloten .

Vraag

Welke sproeier hoort het beste op een 21" carburator met een power luchfilter?
 
Advertisement - register to remove this

Vraag

Welke sproeier hoort het beste op een 21" carburator met een power luchfilter?


Dat kunnen je niet vertellen, omdat dit niet te zeggen is.. Het is proberen en controleren.. Net zo lang totdat je in de buurt komt.

Daarom heet het ook afstellen. De ene motorblok doet het met 90 en de andere weer 94 bijvoorbeeld.

Dit zijn geen vaste waardes. En het is niet dat deze waardes voor elk blok hetzelfde is.. Elk blok is weer anders, kwa slijtage anders ect.


Ik vind sproeier 72 overigens wel erg laag voor een DO 21mm. Zo ongeveer genomen moet je met een powerfilter 10 maten groter in sproeier (dat is ongeveer de richtlijn)
 
Bedankt voor het vlugge antwoord
zelf von ik ook dat 72 te laag was voor een 21" dol.
Ik ga nogmaals spelen met sproeikopjes .
Update volgt nog

Nogmaals bedankt voor het vlugge antwoord.
 
Celinder Mhr 70cc sport

Wat is dit voor een cilinder ?
Is het een originele MHR cilinder of....
MHR- replica, of toch een Malossi Sport 70 cc.

Een ''MHR 70cc sport'' bestaat namelijk niet !
Gietijzer of Alu cilinder zit een hoop verschil in wat hoofdpijn tot gevolg heeft als men verkeerde onderdelen plaatst.
En C4 lagers plaatsen is pas noodzakelijk als het beestje zo rond de 14.000/16.000 rpm doet op de top...
 
Back
Top