Mbk Nitro

nitro-user

Well-Known Member
ik had een vraagje
ik wil een mbk nitro kopen in belgie want volgens mij zijn ze in nederland niet te koop GEEN aerox want nitro ziet er beter uit

maar mijn vraag is nou moet ik extra betalen voor dingen ETC? zoals invoer kosten en al die shit of nie?

(zo uitvoerig mogelijk A.U.B )
 
Advertisement - register to remove this

1) Nitro = Aerox ... enkel kleuren verschillen....
2) invoeren... koop dan gewoon aerox in NL en andere kappen uit Belgie van een Nitro erop...
 
hoeveel kosten die kappen dan?
en die uitlaat is wel vetter dan die van de gewone aerox

ik zie wel maar ik wil eerst weten hoeveel de invoer kosten zijn als die er zijn
 
Hmm ik heb ooit een keer zoiets gedaan met een gitaar. Ik meen dat er 20% over het originele bedrag ging aan invoerkosten en vervolgens over dat hele bedrag 17,5% BTW. Ik zal kijken of ik nog ergens de bonnetjes daarvan heb.
 
ken iemand heeft daar problemen mee gedhad, heeft em dus gewoon in nederland gekocht verzekerd, en na 2 jaar (en 3 verzekeringen) wordt ie aangehouden voor zonder gele stickers rijden, zit er geen goedkeurings nummer in, heeft dus 315 piek voor 'op een motor' rijden, maar heeft zijn scoot nog wel, en probeert nu een ander frame te krijgen, keuren schint 2000 gulden te kosten of zo, maar heb geen idee of dat het zo is, vind het wel erg veel.
 
Nou ik zit dus met hetzelfde probleem maar dan andersom
NL scoot naar B.
Het beste kan je informeren bij yamaha nederland of er een keuring bestaat voor een mbk nitro. Als ie origineel is is het gewoon maar een formaliteit. Die je wel wat geld kost (200,- in mijn geval). Maar invoerrechten enzo hoef je allemaal niet te betalen...
Enkel een typegoedkeuring verkrijgen van yamaha nederland en met dat document naar verzekeraar stappen en gewoon verzekeren...
"SIMPEL" ;)
 
Originally posted by Karoshi
rijden wel maar je krijgt het ding hier niet verzekerd

hoe kan die vriend van mij dat dan, ding had ook geen goedkeuringsnummer, heeft em wel zo verzekerd, en is pas bij een controle bovenwater gekomen
 
gare verzekeraar?
weet ik veel. In belgie kan je echt je bromfiets niet verzekeren zonder typegoedkeuringsbewijs...
Als het goed is krijg je dat misschien wel bij de aankoop in belgie van de eigenaar. Als je dan met die papieren naar yamaha nederland stapt kan het wel zijn dat die gewoon worden omgezet. Moet je effe navragen...
 
misschien dat het met de europese wetgeving veranderd is maar ik dacht dat je geen scoot van belgie naar nederland kon invoeren ze keuren ze altijd af

alhoewel het mogelijk moet zijn als je een internationaal gelijk vormigheids attest hebt zoals bij auto's

en karoshi hoe is dat met jou scoot nu afgelopen??
 
Originally posted by razma
Maar waarom geen aerox kopen + andere kappen en uitlaat...
alle problemen opgelost...

Inderdaad. Je legt er meestal toch wel een andere uitlaat onder en de kappen kun je gewoon spuiten. Of kopen natuurlijk. Ik snap niet waarom Nitro kleuren zo mooi zijn. Ja ok, die jaguar maarja.
 
Originally posted by peter
misschien dat het met de europese wetgeving veranderd is maar ik dacht dat je geen scoot van belgie naar nederland kon invoeren ze keuren ze altijd af

alhoewel het mogelijk moet zijn als je een internationaal gelijk vormigheids attest hebt zoals bij auto's

en karoshi hoe is dat met jou scoot nu afgelopen??
Keuring is uitgesteld tot 7/12 omdat gasschuif van do 12mm kapot was :'(
 
Ik vind het wel grappig dat al 50 mensen dat trieste attachment hebben gedownload :). Dat slaat dus echt nergens op, zo'n ventje. Wat moet het voorstellen?
 
Originally posted by razma
Maar waarom geen aerox kopen + andere kappen en uitlaat...
alle problemen opgelost...

Dat is wel een dure oplossing, moet je eerst de scoot al kopen (logisch) maar ook een volledig nieuwe set kappen (kost toch ook veel poen), en dat geld voor kappen kan je dan niet gebruiken voor je scoot motorisch op te voeren.
 
Back
Top