MBK nitro coronaproject

Hallo,

Ik had reeds al enkele fotos gepost maar blijkbaar als ik fotos deel in media is dit niet onmiddelijk zichtbaar voor iedereen. vandaar via deze weg.
Ik ben wel benieuwd hoe de scootertuning de dag van vandaag er nog voorkomt. Ik heb reeds 15 jaar geleden alles verkocht en nu met de coronaperiode had ik wat tijd teveel en begon het terug te kriebelen :). Ik heb dan maar besloten om zo rap mogelijk terug een nitro kader te gaan zoeken en te beginnen sleutelen.
Aangezien vroeger mijn budget beperkter was, kon ik er nu van profiteren zo extreem mogelijk te gaan en meer uit dees scooterke te halen dan 15jaar geleden.

Hieronder enkele fotos van de opbouw, nu is het nog wachten tot mijn volledige bestelling geleverd is om het blokje ook in orde te zetten. Ik heb geen flauw idee of deze eigenlijk ooi wel gebruikt gaat worden buiten op de testbank :) . Het is een stukje nostalgie die wrsch gewoon goed bewaart en tentoon word gezet in perfecte toestand.

Ik ben benieuwd of er in Belgie en Nederland nog mensen dezelfde passie delen
 

Attachments

  • 20200427_215807.jpg
    20200427_215807.jpg
    202.7 KB · Views: 95
  • 20200427_215810.jpg
    20200427_215810.jpg
    168.9 KB · Views: 92
  • 20200511_195641.jpg
    20200511_195641.jpg
    321.9 KB · Views: 87
  • 20200511_202924.jpg
    20200511_202924.jpg
    148.7 KB · Views: 88
  • 20200524_085643.jpg
    20200524_085643.jpg
    258.2 KB · Views: 90
  • 20200524_085654.jpg
    20200524_085654.jpg
    134 KB · Views: 92
  • 20200524_090100.jpg
    20200524_090100.jpg
    222.9 KB · Views: 91
  • 20200605_125342.jpg
    20200605_125342.jpg
    166 KB · Views: 88
  • 20200605_142409.jpg
    20200605_142409.jpg
    170.4 KB · Views: 85
  • 20200612_102231.jpg
    20200612_102231.jpg
    89.9 KB · Views: 88
  • 20200612_112726.jpg
    20200612_112726.jpg
    194.3 KB · Views: 92
  • 20200625_214412.jpg
    20200625_214412.jpg
    122.4 KB · Views: 95
  • 20200625_214501.jpg
    20200625_214501.jpg
    109 KB · Views: 89
  • 20200626_185953.jpg
    20200626_185953.jpg
    154.8 KB · Views: 94
  • 20200626_190002.jpg
    20200626_190002.jpg
    143.1 KB · Views: 97
  • 20200626_190013.jpg
    20200626_190013.jpg
    155.8 KB · Views: 96
  • 20200701_091150.jpg
    20200701_091150.jpg
    128.4 KB · Views: 92
  • 20200701_091209.jpg
    20200701_091209.jpg
    139.3 KB · Views: 100
Advertisement - register to remove this

Ziet er heel goed uit! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Mooie RS3, fijn dat je ook voor kwaliteit kiest. Radiator ziet er ook echt netjes uit :)
 
Ziet er heel goed uit! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Mooie RS3, fijn dat je ook voor kwaliteit kiest. Radiator ziet er ook echt netjes uit :)
Ja er zit wel wat opzoekingswerk in da scooterke :D . Na 15jaar is er veel veranderd. stage6 is erbij gekomen ondertussen. dat was er vroeger ook nog ni. Maar heb toch voor het meeste gekozen voor het betrouwbare polini merk :D. en het is de mallossi RS24/10 achterveer :)
 
Last edited:
Is die Malossi veer niet een beetje vloeken in de kerk op een Polini scooter? Of zijn die Polini veren alleen maar voor Zipjes?
Je pakt het wel.goed aan, succes ermee!
 
Is die Malossi veer niet een beetje vloeken in de kerk op een Polini scooter? Of zijn die Polini veren alleen maar voor Zipjes?
Je pakt het wel.goed aan, succes ermee!
Ja ik wou idd alles Polini, maar die regelbare achterveer maken ze niet meer voor aerox/nitro. Dan had ik de regelbare achterveer van R&D opt oog en die werd dan ook al niet meer gemaakt. Dan heb ik maar gekozen voor kwaliteit boven uiterlijk :-D. Omdat malossi op polini idd een beetje vloeken is :D
Ik had dan eigenlijk ook de 94cc polini evo cilinder besteld samen met de bijhorende pen 13 krukas van polini. Een aantal dagen later bericht dat die krukas niet meer gemaakt word :mad:. Dan hier ook maar gekozen voor 2fast cilinder 100cc en 2 fast krukas14 pen. al de rest wel polini
 
Last edited:
ziet er gaaf uit!!

heb je nou een orginele earox benzine tank achterstevoren in de buddy bak gezet?
Dat was idd oorsponkelijk de bedoeling en zou ook wel gegaan zijn, bij mijn vorige aerox had ik dat ook zo gedaan. Maar Ik heb dan voor deze in nederland nog de stage6 veerpoten kunnen vastkrijgen maar met een T van een kader van 2009. Dus heb ik een ander kader gevonden en toch besloten de tank op de originele plaats te houden. is ook gemakkelijker om aan te werken dan :D. Aangezien er wrsch niet met deze scooter gaat gereden worden enkel op de testbank om de resultaten te checken maakt de plaats van de tank uiteindelijk niet zoveel uit.
 
Dat was idd oorsponkelijk de bedoeling en zou ook wel gegaan zijn, bij mijn vorige aerox had ik dat ook zo gedaan. Maar Ik heb dan voor deze in nederland nog de stage6 veerpoten kunnen vastkrijgen maar met een T van een kader van 2009. Dus heb ik een ander kader gevonden en toch besloten de tank op de originele plaats te houden. is ook gemakkelijker om aan te werken dan :D. Aangezien er wrsch niet met deze scooter gaat gereden worden enkel op de testbank om de resultaten te checken maakt de plaats van de tank uiteindelijk niet zoveel uit.


alleen op de testbank?! jammer dit is zeker een mooi ding voor het circuit of meetings of iets in die richting
 
alleen op de testbank?! jammer dit is zeker een mooi ding voor het circuit of meetings of iets in die richting
Dat zat er idd een beetje achter. Maar het is meer nostalgie en een hebbedingetje :D. Ik heb vroeger opt circuit gereden met aerox en dan zit je natuurlijk beperkt in de grote van de cilinder en carbu. Ik wil hier gewoon het maximum van een minarelli blokje 2T uithalen.
Zijn er deze tijd nog meetings?
 
Dat zat er idd een beetje achter. Maar het is meer nostalgie en een hebbedingetje :D. Ik heb vroeger opt circuit gereden met aerox en dan zit je natuurlijk beperkt in de grote van de cilinder en carbu. Ik wil hier gewoon het maximum van een minarelli blokje 2T uithalen.
Zijn er deze tijd nog meetings?
Jos dijkman organiseert een circuit dag in sebtember als het goed is
 
ziet er al goed uit ,

ik ben benieuw als die ineen zit !!
Ik hoop binnen 3 weken ten laatste mijn blokske terug te hebben. Dan kan ik nog enkele foto's posten en hopelijk een video van het starten. Deze is nu binnen om te koteren en bij te werken voor de 100CC 2fast cilinder.
Ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat en de resultaten op de testbank :)
 
en al updates :grin:
Spijtig genoeg nog geen updates, door diene corona ben ik nog altijd aan het wachten op stukken in Back order. Mijn blokje ligt klaar bij DDL tuning om terug opgestuurd te worden, maar daar zijn ze nog steeds op de bijhorende uitlaat aan het wachten. 2fast en polini onderdelen is precies een ramp in productie. De 2 fast 100cc uitlaat was ineens niet meer leverbaar, dan maar gekozen voor een DDL uitlaat van eigen productie waardoor ik nog eens 2 weken moest wachten. Ik hoop binnen ten laatste 2 weken eindelijk al mijn onderdelen binnen te hebben. Ik kan zelf niet wachten op het eindresultaat.
 
Spijtig genoeg nog geen updates, door diene corona ben ik nog altijd aan het wachten op stukken in Back order. Mijn blokje ligt klaar bij DDL tuning om terug opgestuurd te worden, maar daar zijn ze nog steeds op de bijhorende uitlaat aan het wachten. 2fast en polini onderdelen is precies een ramp in productie. De 2 fast 100cc uitlaat was ineens niet meer leverbaar, dan maar gekozen voor een DDL uitlaat van eigen productie waardoor ik nog eens 2 weken moest wachten. Ik hoop binnen ten laatste 2 weken eindelijk al mijn onderdelen binnen te hebben. Ik kan zelf niet wachten op het eindresultaat.
Dit is voorlopig de enigste update foto van de laatste aanwinst :-D.
 

Attachments

  • 20201024_142527.jpg
    20201024_142527.jpg
    99.2 KB · Views: 74
Ziet er veelbelovend uit, en dat frontje ziet er ook wel deftig uit!!

nogge een vraagje, als ik het goed zie gebruikt je nog steeds je earox velg? 13 inch duss?
zoja waar heb jij je slicks vandaan?
ik zoek me namelijk al een tijd suf naar 13 inch slicks.
 
Back
Top