mbk heeft lang stilgestaan en wat doe ik nu best om hem te doen draaien?

thibault

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een mbk booster spirit (oud model) gekocht bij de fietsenmaker zonder papieren en zonder sleutels. (is ZEKER NIET gestolen). Hij zegt dat hij rijdend weggezet is maar nu toch al een jaartje of meer stilstaat. Wat moet ik nu doen om hem weer te doen draaien? Carburateur uitkuisen? En wat moet ik dan doen om hem te starten zonder sleutel?
Alvast bedankt ;);)
 
Advertisement - register to remove this

Sowieso carb schoonmaken en nieuwe benzine erin.

EN welke kabel moet ik lostrekken om hem te starten? (Hij is echt niet gestolen maar die brommer stond ergens in de schuur bij de vorige eigenaar. EN toen is hij verhuist enzo en die sleutels heeft hij kwijtgeraakt...) Dus welke kabels ?
 
Last edited:
buddy gaat open door contactslot? zojah kabel zoeken, en eraan trekken. buddy heeft eigen slot. dan kijken of je bij de release kan komen, of de kabel... zoniet slot slopen.schroevendraaier erin rammen, en met tang draaien.

om te starten, kan je achterkant van je contact los halen, en dan kan je met een schroevendraaier draaien. of open maken, en kijken welke draden je nodig hebt. die dan door verbinden.
 
buddy gaat open door contactslot? zojah kabel zoeken, en eraan trekken. buddy heeft eigen slot. dan kijken of je bij de release kan komen, of de kabel... zoniet slot slopen.schroevendraaier erin rammen, en met tang draaien.

om te starten, kan je achterkant van je contact los halen, en dan kan je met een schroevendraaier draaien. of open maken, en kijken welke draden je nodig hebt. die dan door verbinden.

Zal met schroevendraaier moeten gebeuren }) Is dat een platte? en moet heel die platte kant daar in endan draaien? en moet dat een grote schroevendraaier zijn?
 
Platte schroevendraaier die ongeveer zo groot is als de gleuf van je slot, die moet je dr zachtjes intikken met een hamer totdat je alle tandjes in de cilinder van het slot voorbij bent.

Daarna kan je proberen om het slot open te draaien. Je kan je slot ook uitboren als het niet lukt met de schroevendraaier ;)
 
Last edited:
71902974_1-parkentrekker-te-koop.jpg


makkelijkste optie :p
 
71902974_1-parkentrekker-te-koop.jpg


makkelijkste optie :p

En wat moet je hierbij doen? boren? Kanje het eens uitleggen??

Maar mijn papa zegt dat ik sleutels kan bestellen op de site van mbk zelf voor mijn contactslot dat ik nu heb.. Kan dat? Dat ik dan mijn serienummer geef en een kopie stuur van mijn papieren endan sturen ze sleutels? kan dit?
 
in je eerste post, staat dat je geen papieren niks hebt... word moeilijk dan... makkelijkste is alsnog nieuwe setje sloten.

dat plaatje van mij, is een parkertrekker...

je draait die schroef in 't slot, en daarna trek je hele slot eruit...

favoriete gereedschap bij dieven, zover ik 't weet word het ook niet particulier verkocht.
 
in je eerste post, staat dat je geen papieren niks hebt... word moeilijk dan... makkelijkste is alsnog nieuwe setje sloten.

dat plaatje van mij, is een parkertrekker...

je draait die schroef in 't slot, en daarna trek je hele slot eruit...

favoriete gereedschap bij dieven, zover ik 't weet word het ook niet particulier verkocht.

Lukt mss wel als ik een factuur heb van de fietsenmaker dat ik hem daar gekocht heb??? maar ja idd makkelijkste is een nieuw contactslot. Maar ik heb echt geen zin om +- 30 euro te geven aan een contactslot... En 2dehands vind ik ook niets.
 
in je eerste post, staat dat je geen papieren niks hebt... word moeilijk dan... makkelijkste is alsnog nieuwe setje sloten.

dat plaatje van mij, is een parkertrekker...

je draait die schroef in 't slot, en daarna trek je hele slot eruit...

favoriete gereedschap bij dieven, zover ik 't weet word het ook niet particulier verkocht.


niet particulier verkocht:eek:
moet je adverteer sites maar eens gaan checken:p
 
niet aan... sorry, dit heb ik overgehouden aan me tijd dat ik bij een schadebedrijf werkte... ik heb ze alleen nooit in de winkels zien liggen.
 
Back
Top