MBK DR70

kangoeroeke

New Member
hoi allemaal ik heb sinds kort een DR70 geinstalleerd, en ben momenteel met de afselling
en rodage bezig, alleen heb ik heb gevoel dat ik sinds ik met de DR70 rijd, rond de 50KM/u
precies serieus overtoeren begint te draaien.

Mijn MBK was helemaal standaard.
daarna aangepast met:
Polini Hi Speed vario
6gr rollen
Ontgrensde standaard uitlaat
sproeier 74 (standaard carb 12.5)
witte malossi drukveer + witte trekveertjes
bougie hittegraad 7

Met deze setup liep hij zeer lekker van 1 tot 65-70 daarna naargelang de baan en weer enz trok hij soms door naar 75-78km/u (GPS)

Nu zit er mijn DR70 onder met +-150km ondertussen.

bougie hittegraad 8
ik heb de sproeier vervangen naar maat 82, bougie ziet mooi koffie bruin
nog steeds standaard carbu en uitlaat.

met de rolletjes heb ik al zitten spelen en momenteel steken er 5.1gr rollen in.
hij vertrekt netjes tot een 50km/u daarnaa lijkt mijn cilinder precies in overdrive te schieten en accelereert
hij verder tot onbekende top (nog maar 150Km gereden met cilinder)

als ik dan weer zwaarder in rollen ga 5.5 bv
trekt hij zeer slecht op vanuit stilstand maar lijkt hij geen overtoeren te draaien ook niet op hogere snelheden.

ik zit dus met een standaard uitlaat en een DR70 zou ik dan niet met gewichtjes rond de 6gr moeten rijden
als bij mijn 50cc setup? (toerental blijft toch ongeveer hetzelfde)
en ik lees overal over trek/duw veeren te gaan aanpassen, maar om op een laagtoerige setup
als deze zou een witte malossi trek/duw toch goed zijn?

en als ik deze verander naar malossi geel (duw en trek) kan ik dan zwaardere rollen steken
om de overtoeren te "compenseren" zodanig dat ik niet met rolletjes van 5gr uitkom?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top