Mbk booster vragen over nieuwe uitlaat.

Enis

Well-Known Member
Hallo beste mensen.

Ik heb na jaren terug opnieuw een mbk booster gekocht die momenteel volledig orgineel is. Ik ben van plan om alleen de uitlaat te veranderen, Een Yasuni R die had ik namelijk ook op mijn oude brommer. Maar die had ik toen zelf er niet op geplaatst ik had hem zo gekocht. Nu ik een nieuwe uitlaat wil, moet ik dan rekening houden met paar zaken zoals trek-drukveren, gewichtjes? moet deze zeg maar afgestelt worden? Of gewoon uitlaat er op en rijden?

Heeft momenteel 2400 km op de teller
Bouwjaar 2015
Vario zit er nog in (denk ik toch?)
Rijd 45 km/h
 
Advertisement - register to remove this

Waarom haal je niet gewoon de begrenzers eruit.. Val je minder snel op als je met de standaard uitlaat rijd + niet te snel gaat. Dan dat je er een yasuni R eronder gaat kieperen en straks brommer kwijt ben..
Of wou je met die yasuni R ook weer 45/km gaan rijden?
 
Dat kan ik eigenlijk ook doen de yasuni was eigenlijk voor de look maar ik ben van plan om min 60 kmh te halen, Om het te ontgrenzen bedoel je dan gewoon de vario ring er uit en de uitlaat ontgrenzen?
Om het uitlaat te ontgrenzen heb ik waarschijnlijk een probleem ( zegt een vriend van mij ) dat er namelijk een buisje er langs loopt bij de uitlaat en dat moet afgeslepen worden en het dicht gelast moet worden?
 
Die look wat jij bedoeld trekt juist alleen maar politie aan.. Het eerste waar ze op letten is je uitlaat.. Vaak al serieus intressant om aan de kant gezet te worden.. Als ze vermoedde hebben dat hij veelste hard gaat nemen ze hem gewoon ook echt serieus in beslag als ze het niet vertrouwen..

Ja gewoon de vario ring eruit halen.. Buisje op de uitlaat kan je ook simpel plat persen in een bankschroef.. Rekening houden dat je niet het einde gedeelte open drukt.. En ook niet te ver bij de kan van de uitlaat bocht zelf drukt.. Gewoon ergens in het midden plat drukken is genoeg..

Je kan het buisje ook laten zitten.. Deze houd vooral de trekkracht / power tegen (heeft niks met topsnelheid te maken)
 
Ik ga dan gewoon alles ontgrezen. Dat buisje plat drukken zal ik eens met een vriend bekijken hoe we het zullen doen, ik heb namelijk nooit aan een brommer gesleuteld (buiten dat ik de carterkap eens heb los gemaakt om te kijken wat er allemaal in zit uit nieuwsgierigheid :p ).

Als ik verder alles heb ontgrenzt moet ik nog steeds rekening houden met het afstellen?
 
Volledig akkoord met euro kit. Wat je ook kan doen is een sito plus erop zetten of polini original. Die hebben dezelfde look als standaard uitlaat maar ga je iets harder mee ;) als je alles standaard ontgrensd. Uitlaat en vario ring eruit, hoe er dan wel rekening mee dat je de sproeier iets vergroot. Ik heb een 72. Standaard zijn die 70 op een booster
 
Ik heb vandaag mijn vario ring er uit gehaalt mijn top is nu 65 op de km/h teller.
Alleen merk ik wel dat de optrek iets trager geworden is. En dat komt door de uitlaat die nog niet ontgrenzt is waarschijnlijk.
 
Misschien zijn de riem, vario rolletjes / drukveer ook wel versleten..

Als er vlakke kanten op de vario rolletjes komen dan reageren ze slomer met opschakelen en blijf je zeg maar in de versnelling hangen,wat dus de prestaties benadeeld.
 
Back
Top