Mbk booster uitlaat veel te luid

Tric

Member
Hey, aangezien mijn brommer veel te snel rijdt heb ik besloten om de orginele uitlaat er terug op te plaatsen. Echter bezit deze uitlaat een raar pijpje dat open is waardoor hij een zéér luid geluid maakt. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of hoe ik dit kan oplossen. Rijden met dat geluid is in geen enkel geval een oplossing.
 

Attachments

  • CAA5E119-F74F-41C6-BC75-422B261EC559.jpeg
    CAA5E119-F74F-41C6-BC75-422B261EC559.jpeg
    298.4 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Een katalysator die zich in de originele uitlaat bevind doet met een koude motor niets. Deze werkt pas bij +-650 graden.

Deze zet schadelijke stoffen om in minder schadelijke stoffen. Koolmonoxide (CO) word omgezet in kooldioxide (CO2) en koolwaterstofverbindingen (HC)word omgezet in water (H20) en (CO2).

Om ervoor te zorgen dat de katalysator snel op temperatuur komt zit dat pijpje aangesloten op een luchtpomp. Door extra zuurstof(O2) toe te voegen ontstaat er een snellere verhoging van de temperatuur en kan de katalysator zijn werk doen.

De vraag is even wat er gebeurd als je hem af gaat doppen. Een katalysator houd dus HC's vast(brandstoffen). Het lijkt mij in koude start fase waar er erg veel HC's langs komen dat je katalysator verzadigt gaat raken. Op het moment dat de katalysator warm genoeg is m.b.v. de uitlaatgassen word alle brandstof ineens ontstoken.

Theoretisch gezien :
Het gevolg is dat door de sterke temperatuursschommeling je katalysator los kan komen te zitten en voor opstopping zorgt. Ook door de verzadiging zal de motor minder efficient lopen in koude start fase.
 
Back
Top