MBK Booster Stottert op topsnelheid?

W021

Well-Known Member
Hallo,
Mijn booster heeft een vervelend probleem. Telkens als ik op topsnelheid zit dan stottert 'ie, verminderd de snelheid en maakt ie een rammelend geluid (hij heeft dit dus niet op andere snelheden of bij het optrekken). Als ik mijn gas dan een beetje terugdraai doet hij het minder :?
We hebben de carburateur + luchtfilter al zuiver gemaakt, nieuwe bougie gestoken, verschillende sproeiers geprobeerd.. maar hij blijft het doen.
Hij doet dit zowel met varioring als zonder.

Wij weten niet wat het nog kan zijn, misschien de koppeling versleten?
Hopelijk kan iemand hierbij helpen:)

Ps: Het blok is origineel op drukveer, loodjes, sproeier na.

Alvast bedankt! Wout
 
Advertisement - register to remove this

de koppeling werkt na 20kmh niet meer, heeft er dus niks mee te maken als hij het op topsnelheid doet.

kijk liever je rollen, riem, vario in zijn geheel na op slijtage.
 
Ik heb pas de riem/vario/rollen gecontroleerd en die zien er goed uit, de "plaatjes" van de koppeling daarintegen zijn wel redelijk afgesleten.
maar zou 't niet eerder met de carburateur te maken hebben? de afstelling ofzo?
ik heb al verschillende sproeiers geprobeerd maar misschien moet ik nog 'ns wat
aan mijn luchtschroef proberen ofzo (hoewel dat ik daar ook mee heb geprobeerd)

Grtz!
 
Goede gasreactie, onbegrensde uitlaat, bougie mooi kleurtje??

Gasreactie is denk ik goed ja, onbegrensde uitlaat, ja nu zit er een Laser x pro chroom onder sinds vandaag, maar hij heeft het nog steeds.

bougie kan ik wel eens controleren ja ;)

thx
 
Als je volgas rijd, het gas loslaat en dan direct weer volgas geeft (dus echt loslaten dat je gashendel naar 0 schiet en dan weer vastpakken en open gooien), dan duurt het zeker ff voor die hem oppakt? -> te kleine sproeier / teveel lucht
 
Ja dat heeft hij, te kleine sproeier zou wel kunne, dan zal ik nog eens een grotere hale
nu zit er wel al 88 in.

Thx voor de reacties :)

Ps: ik moet hem eerst aan de gang krijgen want gisteren heeft hij het ineens begeven, ik denk dat hij op een of andere manier geen naft meer krijgt (carbu is zuiver)
 
Back
Top