Mbk booster sporen op zuiger ?

Bawsin

New Member
Hey!

ik heb hier al meer als 10 jaar een booster spirit staan eerste model
ooit zwaar accident mee gehad maar nooit verkocht. de liefde was te groot xD
door de jaren heen heb ik veel onderdellen overgenomen van kameraden
met gevolg dat ik een garage vol onderdellen heb maar nooit de tijd gehad om er iets mee te doen
nu werd het tijd om er iets mee te doen!

20210328_193608.jpg

setup ://

polini 50 cc 250km atm
polini high speed vario
hebo koppeling rode trek veertjes rode mallosi drukveer
polini big valve membraam
polini scooter team uitlaat
delortto 17.5 sproeier 104 atm
malossi power filter
koso teller
ngk bougie kabel rood
aerox velgen schijfrem voor en achter!
domino commandos snel gas
sport stuur tnt
kill switch
bcd voorkap


nu was mijn vraag ik rij zo al een weekje rond ben bezig met afstellen van sproeier enzo
nu merkte ik dat bij het afstellen mijn bougie op een gegeven moment heel zwart zag en dag later heel wit zag zonder iets te veranderen
meng mijn 2takt zelf benzine E95 E5 samen met champion 2 takt olie verhouding 1/40
ook is hij al een paar keer uitgevallen tijdens het rijden vermoed warm lopers kreeg hem wel telkens terug aan
vandaag de cilinder eens open gedaan om te dubbel checken nu merkte ik dat die zuiger wat beschadigd was aan de boven kant int midden allemaal kleine tikjes uit heb jammer genoeg geen foto getrokken weer slim van mij :/ hij steekt al terug in elkaar met nieuwe o-ring pakking en dat was mijn laatste in huis :p
heeft iemand een idee hoe zo iets komt ?


hier een beetje de geschiedenis van mijn scooter


2003 vlak na aankoop


Brom1.jpg




2003/2008 na wat pimp werkt

Foto's-0041uwj.jpg

2008/2011 Na instalatie van aerox velgen en remmen


Foto's-0052.jpgIMG_0106.JPG


2011 aangereden in de flank door een vrouw gevolg 3 dagen in coma 1 jaar werk ombekwaam rechtzaken ...
kader krom



DSCN1210.JPG

2021 terug uitgehaald xD tijd om opnieuw te knutselen !!

20200520_140707.jpg20210328_193608.jpg20210401_165958.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Heftig om te lezen betreft je ongeluk, hopelijk ben je er zonder blijvende problemen vanaf gekomen. Gave scooter, doet me ergens iets denken aan de ludix.
 
Super dik ding, boosters zijn de dikste minarelli scoots die je voor geld kan kopen naar mijn mening. Alleen jammer dat de tweedehandsmarkt zo schaars is!
 
Heb het gevonden!
Ik weet dat ik na het accident hem heb binnen gebracht voor een nieuwe 70cc stage 6 en de yasuni pijp toen heeft de monteur me laten weten dat de ontsteking kapot was wrs door de inpact
Dus aangezien ik nog een blok had liggen deze ontsteking laten overzetten
Is wrs nooit tegoei gebeurd want de stage 6 cilinder heeft het geen 100km uitgehouden en nu weet ik ook weer waarom en mss ook wel mijn rechter hand ga eens door het handboek uit kijken voor een fix

piston1.jpg
 
toch niet gevonden alleen maar meer schade :/
tot op het punt dat het gedaan was...

kheb contact gelegd met de mechanieker die er vroeger aan gewerkt heeft
en hij gaat binne voor nieuwe cilinder en afstel werk
ga hem uithoren en dan laat ik het weten wat dit veroozaakt heeft
Post automatically merged:

Heftig om te lezen betreft je ongeluk, hopelijk ben je er zonder blijvende problemen vanaf gekomen. Gave scooter, doet me ergens iets denken aan de ludix.
3 gebroken ruge wervels en hersen schade ma voor de rest al top :p
maar goed dat ik een helm aan had anders was ik er wrs niet meer geweest hoofd tegen pallet met klinkers aan gevlogen
 

Attachments

  • kaput.jpg
    kaput.jpg
    168.8 KB · Views: 7
Last edited:
Back
Top