MBK Booster Spirit

BeChem

Well-Known Member
Hey,

Ik heb nogal een probleempje met m'n MBK booster spirit...
gisteren morgen wou ik vertrekken en starten hij niet.(dag daarvoor reed hij nog zonder problemen)
Dus ik dacht van ja zal er straks wel eens naar kijken (had niet veel tijd)
Kom ik thuis, starten hij weer niet..
Dan heb ik nieuwe accu ingestoke(was stuk),Nieuwe bougie, nieuwe bougiekop, carburateur gekuist, filter gekuist.
Na dit alles start hij nog ni.

Wat kan volgens jullie het probleem zijn?


MVG,
BeChem
 
Advertisement - register to remove this

benzine op? Flauw, ik weet het, maar wees eens wat specifieker in je probleemstelling, want zoals je het nu omschrijft kan het echt ALLES zijn...

Bijvoorbeeld....START hij niet of SLAAT HIJ NIET AAN? Veel mensen gebruiken die termen verkeerd/door elkaar maar is wel van belang!
 
Benzine/olie is niet op.

nja, ik zie het verschil niet tussen niet starten en niet aanslaan dus zal het zo maar proberen uit te leggen.

Ik kan kicke, ik kan elek. starter gebruiken.. maar het schiet gewoon niet in gang.
het lijkt of er geen vonk ontstaat.
 
Last edited:
bougie uit je cilinder draaien, bougiekopje der op en tegen een blank staal doen en kijken of ie een vonk geeft. ;) Als ie vonk geeft zou ik carburateur afnemen en brake cleaner in je inlaat spuiten (heb ik geleerd van me leraar op school) en kijken of ie aangaat..Zo ja is er iets met je carburateur ;) (met die brake cleaner draait ie effe maar dan valt ie weer uit dus niet verschieten)
 
Vonkt niet, heb het tegen een aluminium vuilblik gezet(hoop dat dat volstaat :s?)

Dus, wat valt er aan te doen?
 
doe het voor de zekerheid nog eens op een bout of zo van het frame ;) Vonkt ie nog niet dan tjah is er wrs iets met de onsteking of zo he gezien je nieuwe bougie heb zitten.8P
 
Heb het op een bout gedaan, vonkte niet, heb ik op ander stuk staal gezet werkte weer niet.

Is er een manier voor het defect te vinden?
 
Je hebt het probleem toch al gevonden.
Het ligt aan je ontsteking... Het kan je bobine, cdi of je ontsteking zelf zijn.
Bekijk eerst ff of alles nog goed is aangesloten, misschien is er een draadje ergens losgekomen. Verder zou ik ook eens een extra massakabel trekken.
 
Bedankt voor de reactie, heb vandaag al naar brommer handelaar ge belt en hij komt hem dinsdag halen.

Heb hem gisteren nog eens open gedaan en alles is goed aangesloten.

Alleen geen idee waar mijn massa-kabel zit 8P
 
Back
Top