MBK Booster Spirit

utterdown

Fuel -> Noise
Hallo,

Een maat van me wil zijn Spirit verkopen. Nu had hij graag even geweten hoeveel hij kan vragen voor deze scoot.

Het gaat om een MBK Booster Spirit van juli 2001. Hij heeft 14100km gereden en is geheel origineel. Hij is altijd perfect onderhouden geweest en werd jaarlijks meermaals gechecked. Er zit een nieuwe batterij op en nieuwe remblokken. Heef steeds op vol-synthetische olie en 98 gereden. De scoot heeft nooit een ongeval gehad (dus ook geen valpartijen) en werd steeds binnen gestald (geen regenslijtage of hoe je dat wil noemen).

De reden dat hij deze wegdoet is dat hij een motodax wil kopen. Ik heb er zelf even mee gereden en er valt echt niets op aan te merken.

Kunnen jullie even een richtprijs geven?

Bedankt!!

Utterdown
 
Advertisement - register to remove this

Mocht het mijn scooter zijn ging hij niet weg voor minder dan 800.

14 000 is best veel, maar als hij echt goed onderhouden is zoals gezegd kan dat met wat geluk verdubbelt worden.

Vraag eens als hij ook al eens is onderhouden door een dealer, bv zuigersegmentjes enz vervangen, gewichtjes enz.
 
De scooter is steeds bij een officïele MBK dealer onderhouden geweest. De motor is 100% in orde. Alles is nagekeken en wat vervangen mocht/moest worden is dan ook vernieuwd. De scooter werd op mototrisch vlak 2x jaarlijks nagekeken. Het onderhoud gebeurde telkens op de aangeduide momenten.

En jullie vinden 14.000 veel? Ik heb mijn scoot gekocht wanneer deze al 35.000 gereden had en daar heb ik zelf nog een 4.500 bij gedaan op enkele maanden tijd. Dat was ook een MBK :) Dus die km-stand is nog niet zo immens hoog.

Anyway, hij mag dus rekenen op een 800 euro? Hij had namelijk nog op een 1000 euro gehoopt (nieuwprijs is namelijk 1950 euro).
 
1000 euro ind ik persoonlijk wel wat veel voor zo'n booster
mijne is ook MBK spirit van het jaar 2001 toen ik hem kocht had hij iets rond 12.000 km (nu is dat rond 17.500) ik kocht hem voor 700 (is zo'n goede 2 jaar geleden :p)
die booster stond dan ook 100% perfect motorisch, altijd onderhoud gehad (nu ook)
hiermee wil ik alleen maar aantonen dat 1000 waarschijnlijk wat te hoog is..
 
dat ding is ook al 7 jaar oud.

Stel dat iemand hem koopt voor 1000€ en hij wordt die dag omver gereden, en brommer
is total loss.

De verzekering gaat hem nooit nog 1000€ geven voor een brommer die 7j oud is.
dus dat zou voor mij ook zeker een rede zijn om dat er niet aan te geven.

Ik zou ook eerder aan 700€ denken ofzo.

Maar natuurlijk vraag je ervoor wat je wil.
vind je geen koper, moet je zakken in prijs

Groeten
 
Ik weet niet hoe dat zit in nederland,
maar hier krijg je echt DIK betaald van de verzekering.

Laatst nog gezien, aerox gekocht voor 600 euro, die echt totaal een hoop zooi was.
Krijgt een ongeval, en kreeg maar liefst +- 1500 euro.
 
helemaal origineel en 98?

Met helemaal origineel bedoel ik niet dat de onderdelen nog dezelfde zijn van bij de aankoop, maar dat ze steeds met officiële MBK onderdelen vervangen zijn. Dus geen geklungel en gepruts, steeds door de dealer zelf het onderhoud laten doen. En 98 staat inderdaad voor het octaangehalte van de benzine. Je hebt voor zover ik weet een 4-tal gebruikte octaangehaltes: 91 (ik dacht dat deze enkel nog in duitsland verkrijgbaar is), 95 (of gewoon ook euro), 98 (eurosuper) en 100 (V-power).

Met origineel bedoel ik ook dat de scoot nooit getuned is (dus steeds mooi 45kph gereden). Hierdoor gaat de levensduur van de motor enorm omhoog en lijkt het me heel goed haalbaar om daar nog een dikke 25.000km mee te kunnen rijden. Het is een gietijzeren cilinder en die kunnen over het algemeen net iets meer aan dacht ik. Correct me if i'm wrong.

Zelf heb ik een half jaar met een MBK Booster NG gereden waarvan de teller (ben ik gisteren pas te weten gekomen) een 6.000 km was teruggesteld (dus ipv 35.000 had die motor er al 41.000 opzitten toen ik deze kocht) . En daar heb ik zelf nog eens vlot een mooie 4.500km bijgereden. Door vandalisme is deze dan 'perte totale' verklaard door mezelf en anderen hier op het forum (gebarsten carter en verbogen frame).

Point is: de scooter is in topconditie en wordt nog steeds met veel zorg gestald en onderhouden. Ik denk dat deze nog vele kilometers kan maken, maar het zal er nu van afhangen wat de koper er wil voor geven :)

Alvast bedankt voor de vele reacties en tot een volgende zitting 8P

Ciao
 
Back
Top