Mbk booster rijd vanzelf ??

Drama

New Member
Beste leden,

Ik heb de vraag over het afstellen van mijn mbk booster.
Deze booster is volledig gereviseerd
Cilinder,krukas,lagers,dichtingen,
bougie.....
Nu zit ik met het probleem.
Dat ik hem niet afgesteld krijg
Hij start, en hij rijd.
maar stationair maakt hij teveel toeren hij rijd van zich zelf. (20kmp)
In de 21mm carb zit nu sproeier 82 in. eerder zat er een 88 sproeier in en kwam hij niet vooruit en dan maakt hij die toeren niet.
de bougie was nat, zwart.
Daar mee dat ik kleiner ben gegaan.
Maar nu maakt hij teveel toeren en rijd van zelf.
Ik heb ook al de luchtfilter dicht gehouden om te zien of hij lek is.
Hij valt meteen uit , de bougie vonkt.
Ben even ten einde raad
Heeft iemand hier ervaring mee gehad

Setup:
70cc cillinder polini
Vario polini
Koppeling polini
21mm carb polini met sproeier 82
Krukas polini
Lagers/dichtings polini
Uitlaat: bidalot echap 501
Membraam mallossi met polini kleppen
 
Advertisement - register to remove this

arkAC

Well-Known Member
Hi, misschien te makkelijk maar
wat doet die met stationairschroef meer open =minder toeren?
Staat gaskabel t.o.v carb afstelling/sproeier misschien iets te strak of mogelijk de gasschuif geblokkeerd? Hij rijd dan namelijk ook vanzelf.

Ook een te strakke gaskabel houd de gasschuif in de carb namelijk al omhoog voordat je überhaupt gas opendraait...
 
Last edited:

Drama

New Member
Bedankt ark voor de reactie.
De stationairschroef, heb ik op het moment 1,5 slag open staan van toe.
Als ik de choke aan doe, dan maakt hij die toeren niet.
Maar dan kom ik niet voor uit.
De gas kabel denk ik dat lang genoeg is.
Screenshot_20200312_004653_com.android.gallery3d.jpg
Deze steek zelfs een beetje uit aant stuur.
IMG_20200311_184851.jpg
Ook als ik gas geef gaat de schuif zonder moeite naar boven en beneden.
Hier ook een foto van de gas schuif.
Deze staat miniem open.
IMG_20200311_183927.jpg

IMG_20200311_184008.jpg

Met vriendelijke groeten Drama ;)
 
Last edited:

arkAC

Well-Known Member
Bedankt voor de duidelijke info :)

Ik zie snelgas gemonteerd, had je die toeren ook zonder snelgas? Stationair nog meer uitdraaien wat gebeurt er dan? En de luchtschroef? Lucht/benzinemengsel misschien zodanig te "rijk" dat die extreem toeren draait...
 
Last edited:

Drama

New Member
De snel gas stond er al op toen ik hem kocht, maar dat was een heel ander setup.
Meer uit draaien van de stationair heb ik nog niet geprobeerd.
Uit schrik dat mijn cill vast komt te lopen door de hoge toeren. (Ik heb wat olie in de naft bak gedaan voor extra smering)
Lucht schroef ben ik nog niet aan geweest, denk dat hij 1 slag open staat van toe.
Ik zal eens proberen, de stationair iets verder uit te draaien.
en wat te spellen met de lucht schroef.
Hier ook een foto van de bougie:IMG_20200311_184318.jpg
 
Last edited:

Drama

New Member
Beste,

Het lag toch aan de gas kabel
Deze blokkerde en liet mijn gas schuif open staan.
Voel er me een beetje dom door.
Ark bedankt voor de reactie
Als hij klaar is zal ik er een paar foto's posten.

Met vriendelijke groeten
 

Sparky

Well-Known Member
polini carburateur.pngVraagje aan Drama,

Dat boutje van het vlotterbakje van de Polini carburateur, is dit origineel?
Het lijk me erg lang en zoals het op de foto uitziet lijkt het tegen de "behuizing" van de luchtschroef te drukken...
 
Advertisement - register to remove this
Top