mbk booster loopt maar 85km/h

mbkboosterbcd

New Member
Dag

Ik heb een mbk booster uit 2004 met setup:
Top performances black trophy 70cc
yasuni r (proppen verwijderd)
polini cp 17.5
membraam polini evo racing
polini hi speed vario
polini v-snaar evolution aramid
polini koppeling 3g
malossi secundair 14/43
5g rollen
gele trekveren polini
gele drukveer malossi

Het probleem is dat mn scooter met deze setup maar 85km/h haalt maar volgens mij kan dit beter. Ik heb zelf wat proberen veranderen aan mn afstelling door bv 5.5g rollen en een witte drukveer van malossi maar hiermee haalt hij ook maar 90km/h en rijdt hij eigenlijk niet zo leuk. Ook kan je aan de vario zien dat de snaar niet (volledig) tot boven komt (ongeveer 1 cm)... Heb ik dan misschien gewoon een dikker snaar nodig of iets anders? Deze snaar is 16.2mm.

Ik kijk alvast uit naar een antwoord.
Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Hij moet met de standaard vertanding toch wel richting de 100 moeten kunnen. Wat doet hij precies op hoge snelheid. Merk je dat hij inhoud, zakt in toeren, of draait hij juist teveel toeren? Misschien even een goede video maken.
 
Ik vind hem erg tam klinken. Het toerental blijft mooi gelijk, maar het lijkt wel of er kracht mist aan het geluid te horen. Als je de uitlaat eraf haalt en de uitlaatpoort inkijkt, hoe laag komt de zuiger? Gaat de uitlaatpoort en spoelpoorten helemaal open?
(Ps. De restrictie in de demper is er ook uit?)
 
Ik vind hem erg tam klinken. Het toerental blijft mooi gelijk, maar het lijkt wel of er kracht mist aan het geluid te horen. Als je de uitlaat eraf haalt en de uitlaatpoort inkijkt, hoe laag komt de zuiger? Gaat de uitlaatpoort en spoelpoorten helemaal open?
(Ps. De restrictie in de demper is er ook uit?)
Alle poorten gaan volledig open, ook is de prop in de demper verwijderd…
 
Een Black Trophy is hetzelfde als een DR70, een tamme cilinder. Daarbij is een Booster een vertikaal blok wat ook minder presteert.

85kmh is niet zo'n gekke snelheid. Is dit plat erop, dus met je kin op het stuur?
 
Een Black Trophy is hetzelfde als een DR70, een tamme cilinder. Daarbij is een Booster een vertikaal blok wat ook minder presteert.

85kmh is niet zo'n gekke snelheid. Is dit plat erop, dus met je kin op het stuur?
Ja
Post automatically merged:

Rollen vind ik wat te zwaar... en misschien Verkeerde Vsnaar..... te kort .
V snaar is 750mm dus is gewoon goed
 
Back
Top