Mbk booster kan geen gas geven

Enes

New Member
Hallo
Ik heb een 2 takt mbk booster van 2013 sinds kort had ik er perongeluk euro 95 in gegooit en gereden ermee. Normaal tank ik altijd euro 98. Maar dus nu kan ik hem gwn starten alleen als ik gas geef maakt hij een bwuaappp geluid en wilt hij niet gaan . Soms valt hij zelfs uit. Het blok wordt ook heet door dit. Kan iemand helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ja dus blijkt dat de scooter te veel lucht krijgt alhoewel ik niks heb aangeraakt van de luchtschroef en luchtfilter. Toen heb ik de lichtschroef 2 slagen dieper gedraaid en loopte de scooter weer normaal. Maar ik ben toch wat ongerust hoezo dit zomaar is gebeurt en de scooter opeens te weinig benzine kreeg
 
No Worries,

ik heb jaren E10 getankt zonder te weten dat mijn scooter niet geschikt is.
In Belgie wordt reeds langer E10 verkocht dan in Nederland.
Nooit problemen mee gehad.

Ik denk eerder dat je carburateur aan een reinigingsbeurt toe is.

De sproeier slippen langzaam dicht door de jaren heen en vooral als de scooter al een paar jaartjes oud is komt er toch wel wat viezigheid op de bodem van de tank, die weer wat wordt op gewoeld bij elke tankbeurt.

Door het dicht slippen wordt het brandstofmengsel steeds armer (steeds minder benzine bij de zelfde hoeveelheid lucht) totdat je op een punt komt dat het mengsel niet meer goed wil ontsteken.
 
Je hoeft je om het feit dat je een keer een andere brandstof hebt getankt echt geen zorgen te maken, dat maakt geen bal uit. Reinig je carb en maak je luchtfilter een keer schoon. Vervang ook je filterelement indien nodig. Nieuwe bougie erin ivm eventuele vetaanslag en dat zou de truuk wel moeten doen
 
Back
Top