mbk booster gaat tijdens het rijden plots niet meer voor uit ook al geef ik vol gas of een beetje

guillaume .

New Member
hallo ik hebben een probleempje bij mijn mbk booster ik was aan het rijden (volgas) en plots ging mijn scooter niet meer voor uit maar bleef wel nog draaien als ik effe aan da kant sta en dan weer opnieuw start is dit probleem weg voor eventjes
ik heb al nieuwe zuiger gestoken overal nieuwe pakkingen maar kom er echt niet achter wat het kan zijn heeft dit iets te maken met mijn ontsteking??

Advertisement - register to remove this

Bedoel je dat de motor alleen nog stationair loopt , en je geen gas meer kan geven ?
Controleer dan als hij dat doet , of je benzine toevoer nog goed is . Hoe is de vonk als hij wegvalt ?
Wat je ook kunt proberen is om de tankdop er half op te doen , en dan proberen , dit om een ontluchting problemen van je tank , uit te sluiten .

hallo ik hebben een probleempje bij mijn mbo booster ik was aan het rijden (volgas) en plots ging mijn scooter niet meer voor uit maar bleef wel nog draaien als ik effe aan da kant sta en dan weer opnieuw start is dit probleem weg voor eventjes
ik heb al nieuwe zuiger gestoken overal nieuwe pakkingen maar kom er echt niet achter wat het kan zijn heeft dit iets te maken met mijn ontsteking??

Bedoel je dat de motor alleen nog stationair loopt , en je geen gas meer kan geven ?
Controleer dan als hij dat doet , of je benzine toevoer nog goed is . Hoe is de vonk als hij wegvalt ?
Wat je ook kunt proberen is om de tankdop er half op te doen , en dan proberen , dit om een ontluchting problemen van je tank , uit te sluiten .
heb wel op gemerkt bij mijn benzine slang dat deze maar voor de helft is gevuld met benzine en de andere helft gewoon lucht

en ja de motor loopt alleen nog maar stationair en als er gas gegeven wordt maakt hij een heel klein beetje extra toeren maar gaat niet echt vooruit

Even proberen met de dop los , of het dan wel goed loopt , en anders benz slang anders laten lopen , dat de lucht eruit kan .
Heb je een vacuum gestuurde benzine kraan , of bedien je die met de hand ? En hoe stroomt de benzine als je de slang loshaalt van de carb , en je start/kickt

Even proberen met de dop los , of het dan wel goed loopt , en anders benz slang anders laten lopen , dat de lucht eruit kan .
Heb je een vacuum gestuurde benzine kraan , of bedien je die met de hand ? En hoe stroomt de benzine als je de slang loshaalt van de carb , en je start/kickt
heb een vacuüm benzine kraan en als ik de benzine slang los haal stroomt het beetje er eerst uit dat nog in de slang zit en daarna stopt het

heb de benzine slang wat korter gemaakt zo dat hij rechtstreeks naar de carbu loopt en nog eens zelf aangezogen maar deze wordt nog steeds maar tot op de helft gevuld ligt dit dan aan mijn vacuüm kraantje ?

Vlotter of vacuum probleem lijkt mij, waarschijnlijk je vacuumpompje (gaat vaak stuk) maar het kan ook een lekke slang of connectie zijn.

Vlotter lijkt me niet tenzij er laatst aan is gesleuteld of er heeel smerige benzine/tank gebruikt is en tot het eind is leeg gereden waardoor vuil zich heeft opgehoopt.

Wat kun je makkelijk / goedkoop of gratis zelf? Carb uit elkaar en schoonmaken en uitblazen met perslucht. Vacuumpompje en slangen vervangen.

En hoe zit het met de vonk , als hij uitvalt ?
hoe kan ik dit testen als hij uit valt ?
Post automatically merged:

Vlotter of vacuum probleem lijkt mij, waarschijnlijk je vacuumpompje (gaat vaak stuk) maar het kan ook een lekke slang of connectie zijn.

Vlotter lijkt me niet tenzij er laatst aan is gesleuteld of er heeel smerige benzine/tank gebruikt is en tot het eind is leeg gereden waardoor vuil zich heeft opgehoopt.

Wat kun je makkelijk / goedkoop of gratis zelf? Carb uit elkaar en schoonmaken en uitblazen met perslucht. Vacuumpompje en slangen vervangen.
carbu is nog maar pas schoon gemaakt luchtfilter ook nieuwe afdichting ook op vloterbakje en slangen zijn ook zo goed als nieuw

Write your reply...
Back