MBK booster Bws start niet meer op

Ben&Jerry's

New Member
Hallo iedereen,

Mijn Booster is net op onderhoud geweest, alles bleek ik orde te zijn was een kort onderhoud. Accu, banden, remmen zijn gefixt.

Ik wou er meteen aan sleutelen, varioring verwijderen en prop eruit halen.

Ik begon met de varioring, heb de kappen er af gehaald, poulie eruit alles eruit. Tot aan de varioring.

Ik had geen vario blokkeersleutel dus had hem vastgezet met een moer. 2 tandjes Broken af van de halfpoulie. Heb alles er terug ingezet zoals het was alleen varioring eruit.

Ook heb ik de voorkant eraf gehaald en de kabel uitgetrokken voor de voorlichten.

Ik startte hem hierna op om te kijken of hij nog werkte. Eerst wel maar viel hij daarna uit, daarna ging het niet meer. Niet met kick noch met elektrische start.

Hoe fix ik dit? Moet ik een nieuwe poulie kopen?
Moesten foto's nodig zijn kan ik de variateur weer ff openen en die doorsturen.


Grtz Jerry
 
Advertisement - register to remove this

Heb je bougie een vonk?
het is best wel handig als je eerst zelf wat dingen ga uitzoeken
kijk in je handleiding (bovenaan de site staat resources) en kijk naar het stappenplan om je probleem op te lossen
 
Handleiding word je niet wijzer van .
Heb ik door heb alles wat gelezen niets dat le echt op weg brengt
Post automatically merged:

Handleiding word je niet wijzer van Ik
Heb ik door heb alles wat gelezen niets dat le echt op weg breng ik kan ook de kickstart gamakkelijk naar beneden duwen, ik heb hem vgm verzopen ofso? Geen idee wil naar de dealer gaan maar of dat het nu echt waard is is me nog onduidelijk. Iemand raad?
 
Wat ik niet begrijp :

Je brengt de Scooter weg voor onderhoud?? en daarna ga je zelf er aan Klooien met de Vario... Had de Monteur dan niet gelijk de Vario ring kunnen verwijderen ? lijkt mij dat bij Onderhoud bij een Dealer de Vario gecontroleerd word etc etc ... omdat de Carterkap er af gaat lijkt mij .
Punt 2 :
Je heb de voorkap er af gehaalt ... Waarom ?
kan zijn dat je 1 of andere stekker waarvoor wat dan ook los getrokken heb , waardoor de Scooter nu niet meer start ...
 
Wat ik niet begrijp :

Je brengt de Scooter weg voor onderhoud?? en daarna ga je zelf er aan Klooien met de Vario... Had de Monteur dan niet gelijk de Vario ring kunnen verwijderen ? lijkt mij dat bij Onderhoud bij een Dealer de Vario gecontroleerd word etc etc ... omdat de Carterkap er af gaat lijkt mij .
Punt 2 :
Je heb de voorkap er af gehaalt ... Waarom ?
kan zijn dat je 1 of andere stekker waarvoor wat dan ook los getrokken heb , waardoor de Scooter nu niet meer start ...
De persoon waarbij ik hem heb gekocht heeft het onderhoud geregeld alvorens te betalen.
En de voorkap was vooral omdat je anders de andere kappen er niet af kreeg. Alleen de koplampen zijn losgekoppeld. Vario is niet gecontroleerd. Enkel banden en remmen.
 
foto's zijn altijd fijn!!
Yo Super8!

Ik heb hem gefixt. Was een kwestie van de halfpoulie vervangen en er zat een rolletje vast.
Heb ook de bout moet aandraaien met aan slagmoermachine en de boel was gefixt.

Nu rijd hij zelfs beter dan ervoor met de vario ring eruit. Al ga ik de prop er asap uit halen.
Is ook enkel een sito plus uitlaat, maar een beetje meer power is voorlopig al goed

Moet ik toevallig de sproeier ook vergroten? Alles is nog origineel enkel de luchtfilter hoes vanbinnen is van Polini .
E de vering van achter is van yss.

Ik ga ook mijn kickstarter moeten insmeren (klein tandwieltje aan de Carter met veer aan)

Het heeft niet allemaal met snelheid te maken. Maar is wel tof om het up to date te houden!

Iemand raad?
 
tks voor de update!

TOP dat ie weer rolt!

toch is het belangrijk dat je die moer niet te vast jakkert...daar kan je veel schade mee aanrichten.
ga je in de toekomt meer aan de scooter sleutelen dan is een momentsleutel een goede investering!
 
tks voor de update!

TOP dat ie weer rolt!

toch is het belangrijk dat je die moer niet te vast jakkert...daar kan je veel schade mee aanrichten.
ga je in de toekomt meer aan de scooter sleutelen dan is een momentsleutel een goede investering!
Yes!

De moer zit goed vast, alles loopt nog goed, hopelijk valt het nog een enige tijd mee en dan zitten we goed he

En daar zal ik is aan moeten denken. Heb enorm veel materiaal maar niet de specifieke dingen
 
tks voor de update!

TOP dat ie weer rolt!

toch is het belangrijk dat je die moer niet te vast jakkert...daar kan je veel schade mee aanrichten.
ga je in de toekomt meer aan de scooter sleutelen dan is een momentsleutel een goede investering!
De prop is er al een enige tijd uit, sproeier op 92, luchtfilter schuin, herspoten, nieuw zadel remmen moeten nog gesmeerd worden.

Carburateur is ook afgesteld.

En hij loopt nu als een engeltje tegen de 70 aan, ik had vóór die nieuwe sproeier het probleem dat die eerst wat zachtjes op trok en dan vol in toeren ging.
Was wel leuk en snel maar toch niet het beste,
Nu rijd hij gelijkmatig !

Wou het even delen, en ah ja de veer is veranderd van yss naar standaard of zo?
Was iets te hoog naar mijn goesting
 
tks voor de update!

TOP dat ie weer rolt!

toch is het belangrijk dat je die moer niet te vast jakkert...daar kan je veel schade mee aanrichten.
ga je in de toekomt meer aan de scooter sleutelen dan is een momentsleutel een goede investering!
Hey 8 ik heb weer een probleem, scooter was even geleden in beslag genomen 2 maanden stil gestaan.
Nu ben ik hem terug aan het begrenzen op 45-50km u.

Ik heb een hele nieuwe vario erin moeten steken, heel de carter was leeggemaakt.
Ik heb een nieuwe bougie erin gestoken, deze vonkt wel degelijk. Alleen is deze droog.

De carburateur zuigt wel aan.
Echter kwam er wel heel random benzine ergens uit de scooter, verdampte ook heel snel dus was het zeker benzine.

Nu ga ik nog even de carburateur checken, of de vlotterbak wel schoon is, deo spuiten op de bougie en sproeier kijken of die verstopt zit.

Claxon doet het niet, ook de remlichten niet. Maar dat komt omdat hij wat lang heeft stil gestaan vgm.

Het gaat nogsteeds over de yamaha booster bwj 2017,
Blijkbaar een oud model heb ik zonet ontdekt.

Alvast bedankt
 
Back
Top