Mbk booster 2012 start niet.

Mbk 70

New Member
Ik heb tijdje geleden een mbk booster gekocht uit het jaar 2012.

Hij startte en liep goed na 2 dagen reed die niet meer en ik weet niet hoezo. De scooter heeft een 70cc dr cilinder en 17,5mm kabel carb.

Ik heb de scooter gestript om het probleem te bekijken de cilinder en zuiger zijn allebij goed geen krasje te zien. De kabelboom daar in tegen was kapot en was half omgebouwd. Waarbij ik heb besloten nieuwe kabelboom te kopen die is binnen gekomen en er op gezet maar de scooter start nog steeds niet.

Ik weet de oorzaak niet en ik heb geen ideeën meer. Iemand die me zou kunnen vertellen wat het misschien is?

Advertisement - register to remove this

Start hij wel als je remmenreiniger , in de inlaat van de carb spuit ? Choke is elektrisch? Die kun je testen , naald moet omhoog staan , en uitschuiven als je er 12 v op zet . Staat de naald al uit geschoven , werkt de choke niet goed , en blijft het verrijkings kanaal gesloten .
Heb je het membraam ook bekeken , of dit dicht is ?

Start hij wel als je remmenreiniger , in de inlaat van de carb spuit ? Choke is elektrisch? Die kun je testen , naald moet omhoog staan , en uitschuiven als je er 12 v op zet . Staat de naald al uit geschoven , werkt de choke niet goed , en blijft het verrijkings kanaal gesloten .
Heb je het membraam ook bekeken , of dit dicht is ?
Hij start ook niet met remreiniger. En de choke is met kabel die ik met schuif knop zelf open en dicht moet doen, de naald gaat omhoog als ik dat doe maar start nog steeds niet. Hij heeft genoeg benzine en olie. Ik weet niet wat een verrijkings kanaal is daar heb ik nog nooit van gehoord. En het membraam is nieuw die heb ik vervangen dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

Kijk ofde Bougie nat word , zo niet ??

Waarschijnlijk Krukas keerringen lek , of valse lucht / Membraam .
Bougie is ook nat en heeft een bruine kleur dus dat is goed.

Misschien valse lucht zou ook kunnen maar ook weer niet. Ik had eerst power filter maar heb ik veranderd voor luchtfilter doos en die heb ik ook nieuw besteld dus dat is het niet of hij moet ergens anders vandaan valse lucht krijgen maar van waar weet ik dan nog niet.

Ik ben een voorstander van dingen Fris maken... kost geen Reet , scheelt veel stress
Krukas Keerringen
Spruitstuk
Membraam kleppen
Pakkingen .
Bougie en Kabel en Dop .
Krukas keerkringen heb ik niet nieuw membraam kleppen ook niet. Maar zou het misschien kunnen zijn dat me carb stuk is?
Post automatically merged:

Ik ben een voorstander van dingen Fris maken... kost geen Reet , scheelt veel stress
Krukas Keerringen
Spruitstuk
Membraam kleppen
Pakkingen .
Bougie en Kabel en Dop .
Ook maakt de scooter als ik kick het geluid dat die wilt starten maar toch start die niet

Last edited:
Ik weet niet wat een verrijkings kanaal is daar heb ik nog nooit van gehoord.
Dat is het kanaal , wat wordt afgesloten , als , ( hetzij door , elektrische choke ,of handchoke ) de naald van de choke , naar beneden gaat . Vroeger sloot de choke de lucht inlaat deels af , nu is dat bij deze carburateurs een kanaal waardoor extra benzine stroomt , als de naald omhoog staat , en de motor koud is .

Dat is het kanaal , wat wordt afgesloten , als , ( hetzij door , elektrische choke ,of handchoke ) de naald van de choke , naar beneden gaat . Vroeger sloot de choke de lucht inlaat deels af , nu is dat bij deze carburateurs een kanaal waardoor extra benzine stroomt , als de naald omhoog staat , en de motor koud is .
Oo ja oke. Ik heb kabel choke dus ik moet die zelf open zetten of dicht zetten. Ik heb nog nooit met kabelchoke gewerkt vandaar dat ik ook 19mm handchoke heb besteld. Dus misschien dat het dan ook beter gaat.

Write your reply...
Back