Maximum toerental

Niek57

New Member
Hallo, ik heb een Kymco People S 50 van 2009.
Gladde bus en nu een onbegrensde CD. Mijn vraag is: Wat is een toelaatbaar toerental, zonder dat de kleppen 'gaan zweven' of in elk geval dat er geen schade kan ontstaan aan de motor. Zelf denk ik 8000 a 9000 opm, maar ik hoorde wel dat 10.000 opm ook nog wel zou kunnen. Wie weet hier echt een goed antwoord op. Alvast bedankt, groet, Niek
 
Advertisement - register to remove this

over het algemeen bij 4t scooters is 10k echt de max. Maar hier zou ik liever geen langere tijd mee rijden. Bij 8k heeft hij toch zijn max vermogen wel ongeveer gehaald
 
De maximale (output) van jouw Kymco zit aan de 7.500 RPM, 8.000 zal nog kunnen maar levert niks meer op!
Max. torque bij 7.000 RPM.

Ideaal is dus om het tussen de 7.000/7.800 Rpm te houden.
Hoger dan 8 gaan heeft alleen maar een negatief effect en kan lijden tot meer slijtage en/of schade.
 
over het algemeen bij 4t scooters is 10k echt de max. Maar hier zou ik liever geen langere tijd mee rijden. Bij 8k heeft hij toch zijn max vermogen wel ongeveer gehaald
Bedankt, 10k is naar mijn idee ook teveel. 8000 langere tijd is denk ik okee, met soms max 9000. Daar zal ik me aan houden. Heb een goede toerenteller, dus kan het goed in de gaten houden. Nogmaals bedankt. :)
 
De maximale (output) van jouw Kymco zit aan de 7.500 RPM, 8.000 zal nog kunnen maar levert niks meer op!
Max. torque bij 7.000 RPM.

Ideaal is dus om het tussen de 7.000/7.800 Rpm te houden.
Hoger dan 8 gaan heeft alleen maar een negatief effect en kan lijden tot meer slijtage en/of schade.
Bedankt, ik zal het uitproberen, moet de snelle CDI nog monteren. Als bij 8000 de fut er normaal uit is, zal 9000 waarschijnlijk alleen maar heuveltje af zijn en wind in de rug. Zal ik niet doen, en zo'n 7800 als max langdurig aanhouden met af en toe kort uitlopen naar iets boven 8000, zo'n 8300, windje mee. Betrouwbaarheid en levensduur vind ik belangrijker dan snelheid. Bedankt voor jouw input. Groet, Niek :)
 
Dit had ik ook bij mijn retro met gy6 blok , over de 9000 rpm . Vond dit veel te veel en ook het motortje vond dit zo te horen niet optimaal .
Bij de service beurt de rollen vervangen door 5,5 gram , en een nieuwe snaar, er zat 5 gram in van nieuws af aan . loopt nu net zo hard maar de max rpm is nu net over de 7000 . Klinkt en rijdt een stuk prettiger , en het motortje vindt dat zo te horen ook.
 
Dit had ik ook bij mijn retro met gy6 blok , over de 9000 rpm . Vond dit veel te veel en ook het motortje vond dit zo te horen niet optimaal .
Bij de service beurt de rollen vervangen door 5,5 gram , en een nieuwe snaar, er zat 5 gram in van nieuws af aan . loopt nu net zo hard maar de max rpm is nu net over de 7000 . Klinkt en rijdt een stuk prettiger , en het motortje vindt dat zo te horen ook.
Dank je wel voor jouw ervaring. Bij mijn Kymco zitten standaard 6,5 gr rollen. Misschien ga ik daar ook nog iets mee doen, even afwachten, eerst de snelle CDI monteren. Begrijp uit alle reacties dat te veel toeren niet lekker is. Dat ga ik zelf ook wel ervaren. Sneller is mooi, maar alles moet wel verantwoord zijn en heel blijven. Bedankt. :)
 
Back
Top