materiaal remklauw adaptor....

Status
Not open for further replies.

Tommy.

*BA DUM TSS*
heeey..
ben k weer ;)
nou had ik hier al eens een topic over geopend om te vragen welk materiaal ik hiervoor het best kon gebruiken en was duidelijk dat het aluminium ging worden.

nu heb ik de tekening en prototype afgegooid bij een alu frezer in de buurt en die zei dat hij het van staal ging maken omdat alu voor problemen kon zorgen enz enz...

moet ik met dit stalen adaptortje uitkijken of is het gewoon te doen hiermee?
miss toch nog een aluminium exemplaar laten maken?

de stalen adaptortje is trouwens tegen de cm dik.

remsysteem @ front is nu dus een monsterdisk met de stnd 'monsterdisk adaptor' en mijn stalen adaptor daarop zodat de ducati 999 remklauw dr op kan :D
 
Advertisement - register to remove this

ja dat alu goed is snap ik indd..dat was ook mijn bedoeling om het van alu te laten maken.
de frezer zei echter dat het met staal beter was dus maakt hij hem nu van staal (morgen klaar)

vroeg me dus af of ik dit kan houden op deze manier of dat ik er toch eentje moest laten maken van alu.
 
Tuurlijk denkt ie dat het steviger is , dat is het namelijk ook . Maar imo is het nergens voor nodig aangezien alu het ook gewoon houd een stukje lichter is :).
 
ja, kvoel me ook meer op m'n gemak met ijzer, zeker voor remonderdelen ed.

M'n broer had deze zomer een remklauw adapter op z'n booster (vertikaal blok) gebeund, alles ging goed en was van alu. Tot hij eens harder remde aan 30/u--> heel die alu adapter geplooid :s:s Achterwiel geblokkeerd enzo...

Als je dan aan 100+ moet remmen en je voorwiel wegschuift zal het slechter aflopen denks.

Heb zelf ook een adaptortje vooraan gemaakt van ijzer :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top