Massa probleem

dennis mk

!EVO SETJE!
Volgens veel mensen heb ik problemen met mn massa!
Welke draadjes zijn allemaal van je massa, want die van mn bobine heb ik al nagekeken, maar ik hoorde dat je ze ook bij je accu, ontsteking, startmotor en contactslot had???

Kan uiemand mij vertellen welke het allemaal zijn voor een aerox, dan kan ik die allemaal even nakijken, heb de search al gebruikt maar kon niet alles vinden!
 
Advertisement - register to remove this

massa draden.....zitten die erop dan? ik dacht dat je frame de massa was. Ik heb wel ,omdat mijn bougies elke keer verrot gingen ,een massa draad van blok naar frame gemaakt .....niet dat het werkte bij mij maargoe. succes.
 
je dient een massa tussen je blok en je frame te hebben,dat is die kabel van je startmotor en dan de blauwe draad.
massa bobine is altijd zwart maar de meeste massa problemen zitten in je startmotorkabel.
dit kan je testen door gewoon een koperdraadje aan je carterdeksel vast te schroeven en aan de andere kant aan een willekeurig ophangpunt van je frame(eerst ff kaalschuren voor de zekerheid)succes
 
Ik heb een Peugeot Speedfight 1, en daar zijn al de '-' draden groen. Deze groene draden lopen uiteindelijk naar de startmotor, daar komen ze op het blok terecht. De massa dus. Dus als je ff een beetje nagaat waar de draden lopen en met behulp van een multimeter ff nagaat welke draden de '-' zijn, dan kom je er wel uit.
 
je dient een massa tussen je blok en je frame te hebben,dat is die kabel van je startmotor en dan de blauwe draad.
massa bobine is altijd zwart maar de meeste massa problemen zitten in je startmotorkabel.
dit kan je testen door gewoon een koperdraadje aan je carterdeksel vast te schroeven en aan de andere kant aan een willekeurig ophangpunt van je frame(eerst ff kaalschuren voor de zekerheid)succes
Ik heb zelf een zip 4t alleen hij vonkt niet maar Electronic starten wel kan de massa dan nogsteeds in de startmotor zitten
 
Beste Maarten,

beter in je eigen draadje verder gaan want zo brengt dit alleen maar onduidelijkheid.
De massabedrading van jouw Piaggio Zip 4-Takt is zwart van kleur.
Dus elk zwart draadje die je vind op je scooter moet tov je frame, je motorblok en de min-pool van de accu nagenoeg 0 Ohm meten met de multimeter op het laagste Ohm-bereik zoals ik in je andere draadje al had uitgelegd.
 
Back
Top