Mash fifty euro 4 of euro 5

Dinkys

Member
Goedendag,

Binnenkort wil ik een Mash Fifty kopen.
Ik twijfel nog tussen de huidige Euro 4 of de nieuwe Euro 5.
De Euro 4 heeft een elektronische geregelde carburateur en een choke.
Ik heb begrepen dat de Euro 5 welke eind april leverbaar is een injectie motor krijgt.
Ik twijfel wat handig is Euro 4 kopen of wachten op Euro 5.

Wat ik elders heb gelezen is dat de Mash Fifty standaard op de teller 46 gaat en 42 op gps.
Dit schijnt makkelijk aan te passen te zijn naar 54 (binnen de wok grens) door het groene draadje door te knippen en evt de tandwiel verhouding aan te passen.

Als de Euro 5 een injectie krijgt verdwijnt waarschijnlijk ook de CDI en wordt het een ECU.
In de ECU kan de Mash dealer toch de snelheid aanpassen binnen de wok grens net zoals bij scooters met een ECU?

Verder had iemand een paar weken geleden een tekening geplaatst van de vermoedelijke Delphi E.F.I. motor voor de Mash Fifty euro 5. Ik kan hem helaas niet terug vinden.

Advertisement - register to remove this

Dinkys

Member
Aha dat ziet er goed uit. Ik zie nu idd de ECU

Ik hoor vaak dat injectie brommers en scooters moeilijk op te voeren zijn, maar Delphi injectie met ecu schijnt makkelijk te zijn. Ik kwam een bedrijf in het Zuiden van het land tegen die de snelheid kan aanpassen van 45 naar 54km/u.
Dat is ook de snelheid die ik in gedachten heb. Zou geweldig zijn als bovengenoemde tekening daadwerkelijk van toepassing is op de Mash Fifty Euro 5.

Dinkys

Member
Zo dat is duur terwijl het maar 5 min werk is voor een bedrijf.
Mijn dealer vraagt voor het aanpassen van de software voor Sym en Peugeot €50-€100.
Het bedrijf in het Zuiden vraagt €25 voor het aanpassen van de ecu van een Delphi Ecu.

4slaf4life

Well-Known Member
Ja? Zou best kunnen. Had deze prijs een tijd geleden op een paar sites gezien. Misschien dat ik toevallig de dure had of dat het goedkoper is geworden

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Zou zelf voor de euro 4 versie gaan. Want elke nieuwe euro versie word het lastiger om je snelheid nog aan te passen.

Bij euro 4 kan het wellicht nog goedkoop, bij euro 5 word het lastig en erg duur.

Je hoeft niet bang te zijn dat je eventueel later niet meer zou kunnen rijden.. Er worden daarna immers gewoon geen nieuwe euro 4 modellen meer gekocht.

Dus het oudste model is altijd beter.

Dinkys

Member
Het zit hem ook een beetje in het legaal afstellen van de snelheid.
De Euro 4 is af te stellen doir het groene draadje door te knippen of een begrenzer.
Beide mogen niet en vooral een begrenzer kan een hoge bekeuring worden en bij een ongeval ben ik niet verzekerd.

Bij de euro 5 komt hoogstwaarschijnlijk de cdi te vervallen en komt er een ecu.
Ecu is een kwestie van aan de computer en de snelheid/toeren aanpassen zodat hij 54 gaat ipv de huidige 46 op de teller/42 gps. De bedragen hiervoor zijn circa €50. Dat is prima te doen. Mijn huidige scooter gaat komende zomer naar de dealer voor het afstellen.

Peter Rommen

New Member
Goedendag,

Binnenkort wil ik een Mash Fifty kopen.
Ik twijfel nog tussen de huidige Euro 4 of de nieuwe Euro 5.
De Euro 4 heeft een elektronische geregelde carburateur en een choke.
Ik heb begrepen dat de Euro 5 welke eind april leverbaar is een injectie motor krijgt.
Ik twijfel wat handig is Euro 4 kopen of wachten op Euro 5.

Wat ik elders heb gelezen is dat de Mash Fifty standaard op de teller 46 gaat en 42 op gps.
Dit schijnt makkelijk aan te passen te zijn naar 54 (binnen de wok grens) door het groene draadje door te knippen en evt de tandwiel verhouding aan te passen.

Als de Euro 5 een injectie krijgt verdwijnt waarschijnlijk ook de CDI en wordt het een ECU.
In de ECU kan de Mash dealer toch de snelheid aanpassen binnen de wok grens net zoals bij scooters met een ECU?

Verder had iemand een paar weken geleden een tekening geplaatst van de vermoedelijke Delphi E.F.I. motor voor de Mash Fifty euro 5. Ik kan hem helaas niet terug vinden.
Beste,
Ben zelf ook in het bezit van zo'n euro 4 hok met een eurobegrenzer. Hoe het met de Euro 5 met injectie gaat weet ik dus niet.
Ik ben niet één der lichtste maar rijd al 53 jaar brommer en dit is echt afzien.
Zonder begrenzing loopt hij in het gunstigste geval 60 / 65 wat voor mij overigens genoeg is maar met een klein beetje tegenwind, en ik bedoel echt een klein beetje, komt hij krap aan de 50 en dat dan nog op de teller.
Heeft wel weer een voordeel, gisteren in Vlaardingen op de rollerbank, 43 echte kilometers. Optrekken gaat ook niet echt goed, met veel slip op de koppeling is het een klein beetje te doen. Gisteren de Brieënoordbrug op en ik moest echt terug naar zijn twee.
Zit overigens een CDI en ECU in. Wil er een 70 cc opzetten en dan ook begrenzen op 50 en onbegrensd ietsjes harder, het hoeft geen 80 te gaan maar een beetje met het verkeer mee is toch wel prettig. Helaas is er ( momenteel) niet aan 70 cc setjes te komen. Ja, wel liggend maar niet voor staande cilinder. Overigens heb ik ook al gevraagd voor een aanpassing op de ecu waardoor hij wat meer kracht krijgt maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Ik wil je voor plezier niet bederven en weet niet of je al vergelijkingen hebt op brommer gebied maar zou zeker eerst proberen ergens proef te rijden voordat je op de aanschaf over gaat dit om, in tegenstelling van mij, teleurstellingen te voorkomen.
Verder, als ik hem dan zo weer zie staan, word ik er toch weer een beetje blij van.
Met vriendelijke groet
Peter

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Even nog een plaatje erbij om te laten zien dat er een ECU in de Mash fifty euro4 zit.

Er zit gewoon een CDI in, het wordt gewoon onduidelijk gemaakt door velen.
Men biedt wat aan en noemt de CDI en ECU in dezelfde zin!?

Dit is gewoonweg niet mogelijk, voorbeeld, zie: https://www.joeyschaar.nl/product/begrenzer-draadloos-mash-fifty

Bij de nieuwe Euro 5 types is het sowieso een ECU.

En nr13 lijkt me meer een spanningsregelaar als een ECU..
Nr12 is overduidelijk een CDI zoals de heren hierboven al aangaven.

Dinkys

Member
Het schijnt dat injectie in oa. Belgie sinds Euro5 2018 geleverd is. Beide in 1 scooter lijkt mij raar.

Hanway raw 50 zou bv een CDI hebben maar vaak kom ik ook ECS tegen,

Advertisement - register to remove this