Mash 50 tikkend geluid

Dikkebeer

New Member
yoo, sinds kort hoor ik dit raar tikkend geluid in de bijlage? heb al paar dinge gelezen dat t de kleppen, krukas lagers of n kickstarter kan zijn. kickstart gebruik ik wel regelmatig, denk ook niet dat het de lagers zijn sinds er maar 2400km op de teller staat (rij klaar gemaakt bij 1250km). heb ook de kleppen geprobeerd af te stellen, bij de uitlaatklep is het nog 0,01mm of 0,02mm over de max maar idk of dat uit maakt. Het gaat om een Mash fifty 50 uit 2019

iemand die toevallig dit geluid herkent en weet wat het is?

 
Advertisement - register to remove this

Sinds wanneer is dit geluid? Voor het stellen van de kleppen of erna? Ik weet niet wat de klepspeling moet zijn voor je scooter maar dat lijkt me erg weinig. Heb je voorschriften gevonden via onze grote vriend Google?

Het lijkt op iets wat los zit dus zul je eventjes moeten gaan sleutelen. Het kan van alles zijn. Goed visueel controleren. Onderdelen die los zitten rondom je motorblok (hitteschildjes etc. )

Je kunt proberen om de carterkap los te halen en dan nog eens te luisteren. Misschien is t weg en misschien hoor je het nu wel veeeeel beter. Kleine moeite en snel conclusie getrokken.
 
Sinds wanneer is dit geluid? Voor het stellen van de kleppen of erna? Ik weet niet wat de klepspeling moet zijn voor je scooter maar dat lijkt me erg weinig. Heb je voorschriften gevonden via onze grote vriend Google?

Het lijkt op iets wat los zit dus zul je eventjes moeten gaan sleutelen. Het kan van alles zijn. Goed visueel controleren. Onderdelen die los zitten rondom je motorblok (hitteschildjes etc. )

Je kunt proberen om de carterkap los te halen en dan nog eens te luisteren. Misschien is t weg en misschien hoor je het nu wel veeeeel beter. Kleine moeite en snel conclusie getrokken.
Dit geluid was er al voordat ik de kleppen ging stellen, ik kickstarte de brommer en t geluid was er toen oppeens. De afstellingen had ik gevonden op een onderhouds blad voor dit model.

Ik zal in ieder geval weer eens goed controleren op losse onderdelen

Waar ergens zit de carterkap bij deze brommer? Of heb ik er geen, want dit is geen scootertje
 
Last edited:
Ik zie inderdaad net dat dit een brommer is. Met dit type heb ik geen ervaring helaas. Toch werkt t meestal wel om even te sleutelen en te controleren.
 

Misschien dat je hier wat verder mee opschiet.

0,01 en 0,02 lijkt me namelijk wel heel weinig speling
Post automatically merged:

Weet je trouwens zeker dat je de klepspeling niet per ongeluk op 0,1 en 0,2 gezet hebt?
 
Back
Top