Gevraagd Marktplaats oplichter: Jary uit Vroomshoop verkoopt scooters met teruggedraaide kilometerstand!

Bart.Beek

New Member
Beste Forumleden,

Na meermaals contact te hebben gehad met Marktplaats over deze man, maar zij hem niet blokkeren van hun platform probeer ik jullie nu via deze weg te waarschuwen.

Een tijdje geleden heb ik mijn scooter verkocht via marktplaats. De scooter had ongeveer 15.000km gelopen en had lang in de schuur gestaan. Hij liep niet meer en daarom verkocht ik hem. Ik werd via Marktplaats benaderd door jary, hij wou graag mijn scooter overnemen. Zo gezegd, zo gedaan. Scooter netjes overgeschreven en hij heeft hem meegenomen.

Twee dagen later keek ik nog eens op Marktplaats en tot mijn verbazing zag ik dat Jary de scooter alweer te koop had staan voor een aanzienlijk hoger bedrag. Na even te hebben gekeken zag ik het gelijk: de tellerstand was teruggedraaid. Naderhand ben ik wat vaker gaan kijken op zijn marktplaats account en zie ik bijna op dagelijkse basis dat scooters te koop aan worden geboden met een erg bedenkelijke kilometerstand bij het jaartal van de scooter.

Zoals eerder al gezegd heb ik al melding gemaakt via Marktplaats, echter doen zij hier niets mee en wil ik jullie toch waarschuwen.
De verkoper op Marktplaats heet jary en komt uit Vroomshoop. Hij is 14 jaar actief op marktplaats. Let goed op bij het kopen van je scooter!

(Ik weet dat Marktplaats hier niets aan kan doen, maar ik wil mensen hiermee waarschuwen voor deze verkoper) ;)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb hetzelfde gehad met een kaal frame wat ik nietsvermoedend erop had gezet. Gratis ophalen alleen overschrijven kosten koper €7.50 toendertijd :D
Makkelijk en gelijk extra ruimte in de schuur. Frame opgehaald (nog niet overgeschreven vanwege gesloten postkantoor!!) dit zouden we later afhandelen.

Nu komt het:
Ik kijk nog geen uurtje later op marktplaats en tuurlijk frame staat alweer te koop voor slordige €150 incl papieren met naam en toenaam in de foto's. Ook had hij alles aan boutjes, moertjes en wat restant bekabeling netjes uitgestald in de advertentie. Ik dacht deze kerel sla jij even je slag! Bewust van deze 'kosteloze' oplichting en toen niet weten wat een frame incl werkende voorvork etc eigenlijk nog kan opleveren. Oké eigen schuld. So be it.

Wel dubbel genaaid hier want zonder vrijwaringsbewijs in mijn bezit zou het nog rare gevolgen kunnen hebben. Als een malle nog snel contact weten te krijgen met de 'koper' hoe en wat en om op z'n minst de overschrijving te verwijderen uit de advertentie. Dit begreep hij gelukkig en heeft me later alsnog een kopie van het vrijwaringsbewijs gemaild. Wat hij verder van plan was met dat frame boeide me eigenlijk minder als geen vrijwaringsbewijs kunnen krijgen. Toont aan het gemak dat mensen hun eigen verdienste altijd belangrijker vinden dan evt. gevolgen voor anderen.
Denk je dat Marktplaats er wat aan Doet ??? interesseert hun geen Reet.
Laat staan ze er wat aan kunnen doen. Never.
Post automatically merged:

marktplaats is de peeskamer van t internet
Er zit een een hoop waardeloos gespuis tussen :).
 
Last edited:
Marktplaats is zelf een grote oplichtings bende.. Waarom?

80% van de scooters is wel iets mee of aan de kmteller gedraait.
Zie ik vaak scooter die ouder zijn en slechter ervoor staan maar nog 750 / 800 euro kosten..

Als je geen kat in de zak wilt, raad ik liever aan om toch voor een nieuwe scooter te kijken als je veel plezier er nog van wilt hebben.

Er word echt een hoop gerommelt op MP.

Ik ken ook iemand daar op marktplaats die handeld in kisbee scooters en onderdelen..

Gok dat hij ze goedkoper opkoopt en dan voor 3 a 400 euro meer voor vraagd.

Daarnaast gebruikt die gene ook 2 of 3 verschillende accounts.
Heb ooit wel iets bij hem gekocht, dus weet precies nog hoe ongeveer ze achtertuin eruit ziet..

Zie elke keer zelfde tuin fotos onder een andere naam
 
Het probleem is niet zozeer MP zelf (dit is slechts het middel/tussenpartij) als wel de corrupte manier van handelen. Bijvoorbeeld het ongegeneerd €5 euro bieden voor dingen waar jij terecht €50 of een redelijke prijs voor vraagt. Vervolgens krijg je een nog onbeschoftere reactie terug. Dan denk ik serieus?? Wtf
Het gespuis op zo'n platform daar doe je nu eenmaal niks aan :)
Oud Hollandse manier van handelen betekent nog steeds: zolang het je maar niets kost.
 
Last edited:
Je hoeft geen meerdere accounts te hebben. Het kan wel, daar niet van

Je kunt ook gewoon je naam steeds veranderen.

Zie ook regelmatig gestolen scooter spul voorbij komen. Blokkie met onderdelen op MP.
Frame is dan in de sloot gegooid of in stukken geslepen en als oud ijzer afgevoerd.

Het is gewoon heel makkelijk en de pakkans is laag. Dus tja, genoeg lui die het doen..
 
Dit is ook een oudere scooter, zit wel volgens mij een nieuwe kilometer teller in.

Aan de looks van dat ding kan het nooit maar 1700km hebben gelopen.

Getalletjes zijn alleen mooi om veel geld voor te vangen.


Even een nieuwe teller plaatsen is het geld niet voor wat je dan kan vragen voor je oude barrel.

Stel dat ding heeft 7000km gelopen en de waarde is 450 euro.
Nieuwe teller kost je ongeveer 40 euro. Je rijd er nog een paar honderd km op door zodat het echt lijkt.

En dan vraag je 750euro voor.. Dat is dus 300 euro winst, min nog een teller van ongeveer 40 euro.



Hier diegene met 3 accounts (zal ze allemaal even zoeken)




Hij gebruikte ook nog een account op de naam van ze vrouw (of had een vrouwen naam gebruikt)

Komt ook vaak voor, dat een man een vrouwen naam gebruikt om meer vertrouwen aan een kopende partij te geven..

Die truukjes ken ik allemaal.
 
Last edited:
Er is wel meer handel op marktplaats die imo niet klopt:
Dit is ook een oudere scooter, zit wel volgens mij een nieuwe kilometer teller in.

Aan de looks van dat ding kan het nooit maar 1700km hebben gelopen.

Getalletjes zijn alleen mooi om veel geld voor te vangen.


Even een nieuwe teller plaatsen is het geld niet voor wat je dan kan vragen voor je oude barrel.

Stel dat ding heeft 7000km gelopen en de waarde is 450 euro.
Nieuwe teller kost je ongeveer 40 euro. Je rijd er nog een paar honderd km op door zodat het echt lijkt.

En dan vraag je 750euro voor.. Dat is dus 300 euro winst, min nog een teller van ongeveer 40 euro.



Hier diegene met 3 accounts (zal ze allemaal even zoeken)




Hij gebruikte ook nog een account op de naam van ze vrouw (of had een vrouwen naam gebruikt)

Komt ook vaak voor, dat een man een vrouwen naam gebruikt om meer vertrouwen aan een kopende partij te geven..

Die truukjes ken ik allemaal.
Of iemand die een Nederlandse naam gebruikt en als hij dan aan de deur komt amper Nederlands spreekt.
Dat doe ik dus ook niet meer.
 
Last edited:
Back
Top