Mark@Typhoon
Old member
Hoi Hoi,
Ik zie dat t' nogal populair is om een projecten topic te openen (wat ik kan begrijpen ) en dus doe ik het ook maar eens..
Eigenlijk heb ik niet veel over de toekomst van mijn typhoon te vertellen.. maar wel iets over de geschiedenis ervan (wat sommige forum members wel leuk zullen vinden ).
Het begon allemaal op vakantie in Griekenland.. Vlak daarvoor zei ik altijd tegen vrienden dat ik ZWAAR anti scooters was want het waren gewoon lompe dingen enzo.. Maar een MTX of MBX vond ik wel bruut 8P
Maar goed ik dus op vakantie en daar huurde we 2 NRG's.. Na 1 dag rijden wist ik t' wel: IK MOEST EEN SCOOTER! Maar wist nog niet wat voor een.. We zaten toen bij een tent te eten en ik zag ergens een typhoon staan en ik was helemaal verkocht.. DIT moest en zou m worden..
Eenmaal thuis aangekomen dus een nieuwe typhoon XR gekocht..
Hij zag er toen zo uit:
Ik wist helemaal niets van scooters enzo en kwam met Inne (Razma) in contact via scooterz.nl.. Dus ik praatte vollop veel met haar over hoe alles werkte enzo.. tot dat zij er zelfs Helemaal GEK van werd.. Zij bracht mij later weer met Dieter (Karoshi) in contact en die legde mij ook erg veel uit.. Deze 2 mensen hebben mij de basis dingen van het vak geleerd :W :W :W
Maar goed toen toch maar eens snel uitlaatje eronder en het werd Ja Ja een Gianelli sp6! w000tt
Tja dat was allemaal heel leuk een aardig.. maar t ging met niet snel genoeg dus ik kocht een dr70,hebokoppeling en een 17,5mmDo en zette daar me standaard uitlaat op.. Tja na een tijdje werd dat ook weer saai en me sp6je kwam er weer op..
Toen waren Ik, Cosmas en Boyd naar Klaaswaal geweest en ik zag daar vollop veel yasuni's en tja je snap t al ik MOEST er ook 1 hebben.. Dus hard werken en toen zag me scoot er zo uit (check ook mijn helmbakfilter constructie, met stofzuigerslang :
Alles was top enzo.. Maar jah was een aantal keren flink op me bek gegaan wat toch wel wat schade opleverde.. Dus ik ging me scooter spuiten en daar kwam dit uit:
Hier reed ik een tijdje mee tot me dr70 warm liep (door een hele stomme fout :|) Dus ik had een goed excuus om een Athena/Hebo alu70 te kopen + 19mm Do.. dus dit had ik gedaan.. Vlamde al aardig :W Maar ik moest op de een of andere manier toch wat meer uit me setupje trekken MAAR ik haatte powerfilters (nog steeds :|).. Dus het werd een helmbakfilter.. Maar helaas, een malossi rechtspruitstukje was 56 euro!!! Dus ik zei tegen Boyd dat ik dit werkelijk NOOIT zou doen.. en fixde dus op een andere manier een helmbakfilter, namelijk zo:
Tja liep allemaal heel vet enzo.. Maar t moest vetter.. Dus ik besloot me cilinder zelf te gaan tunen.. Ik heb daar HEEL lang over gedaan maarrrr het had gewerkt :W Dus ik tufte weer lekker rond.. Boyd, Joost en ik hadden het vollop veel over de MHR2000 vario dus ik besloot die ook maar eens te halen, picsje:
Nou het ding was echt niet te houden (dacht ik ) dus ik reed lekker rond..
Op een dag ging ik naar school toe en had besloten nieuwe gaskabels, vsnaar en rollen te halen.. dus ik kwam uit school een reed richting JPS.. tot op eens me gas bleef hangen :'( dus ik schrok me KAPOT en probeerde snel me contact uit te doen, tot dat op eens een vent z'n deur op deed :| En ik daarvoor moest uitwijken en dus met een gangetje van 80km/u tegen een auto aanklapte.. Ik dankte god even dat ik het had overleeft en stond met ERG veel pijn op
Me scoot zag er toen zo uit :'
M'n voorvork was dood net zoals binnenkappen en de rest van de kappen
Ik had me toen voor genomen om voor altijd met tuning te stoppen en me scoot alleen nog netjes op te bouwen voor normaal straat gebruik.. Tot dat het weer ging kriebelen..
Mijn Yasuni R ging in de verkoop en er kwam een c16 voor in de plaats.. mijn 19mm ging ook weg en ik nam een 21mm.. EN ik besloot een echte helmbakfilter te bouwen..
Ik wou me typhoon appart maken en had dus me voorkap flink onder handen genomen.. Alle spullen zagen er toen zo uit:
Tja me NRG velgen bleken later niet te passen, dus die weer door verkocht..
Mijn uiteindelijke setup was:
- Athena/Hebo alu ovaal Tuned
- 21mm Do
- Helmbakfilter (70mm buis etc)
- Malossi MHR2000 vario
- Hebo Koppeling
- Doppler krukas
- Yasuni c16
Uiteindelijk zag alles er ongeveer zo uit:
c16:
Helmbakfilter:
Dit alles vlamde best leuk.. Dus ik ging weer voor het eerst met me scooter naar school.. Dus ik kom in een bos en JA HOOR me fockin gas bleef WEER hangen maar ik had nu een killswitch gemaakt en dit is ook mijn redding geweest.. Daarna even met Bart gebabbeld en zijn raad op gevolgd en 2 veren en me carb gemonteerd.. Nu had ik nergens meer last van, maar na me ongeluk reed ik nooit meer relax.. Dus had besloten er echt mee te stoppen.. dus ALLES ging de verkoop in..
Na 1 maandje standaard gereden te hebben werd t wel saai Dus besloot een dr70 te kopen en een 17,5DO.. Dr70 heb ik zelf getuned en loopt heerlijk met een standaard runnerpijpje :W
Tuned dr70 (tuned voor standaard pijpje):
M'n scoot staat er nu zo bij (maar nu + NRG achterspoiler :W):
Sinds ik echt gestopt ben mis ik me snelle scoot soms wel.. Ik mis de kick die t gaf als ik me gas open trok.. Maar me typhoon blijft waarschijnlijk zoals i nu is.. Misschien dat ik in de zomer nog een Runner/Zip/Nrg koop..
Dit was mijn verhaaltje
Mark
Ik zie dat t' nogal populair is om een projecten topic te openen (wat ik kan begrijpen ) en dus doe ik het ook maar eens..
Eigenlijk heb ik niet veel over de toekomst van mijn typhoon te vertellen.. maar wel iets over de geschiedenis ervan (wat sommige forum members wel leuk zullen vinden ).
Het begon allemaal op vakantie in Griekenland.. Vlak daarvoor zei ik altijd tegen vrienden dat ik ZWAAR anti scooters was want het waren gewoon lompe dingen enzo.. Maar een MTX of MBX vond ik wel bruut 8P
Maar goed ik dus op vakantie en daar huurde we 2 NRG's.. Na 1 dag rijden wist ik t' wel: IK MOEST EEN SCOOTER! Maar wist nog niet wat voor een.. We zaten toen bij een tent te eten en ik zag ergens een typhoon staan en ik was helemaal verkocht.. DIT moest en zou m worden..
Eenmaal thuis aangekomen dus een nieuwe typhoon XR gekocht..
Hij zag er toen zo uit:
Ik wist helemaal niets van scooters enzo en kwam met Inne (Razma) in contact via scooterz.nl.. Dus ik praatte vollop veel met haar over hoe alles werkte enzo.. tot dat zij er zelfs Helemaal GEK van werd.. Zij bracht mij later weer met Dieter (Karoshi) in contact en die legde mij ook erg veel uit.. Deze 2 mensen hebben mij de basis dingen van het vak geleerd :W :W :W
Maar goed toen toch maar eens snel uitlaatje eronder en het werd Ja Ja een Gianelli sp6! w000tt
Tja dat was allemaal heel leuk een aardig.. maar t ging met niet snel genoeg dus ik kocht een dr70,hebokoppeling en een 17,5mmDo en zette daar me standaard uitlaat op.. Tja na een tijdje werd dat ook weer saai en me sp6je kwam er weer op..
Toen waren Ik, Cosmas en Boyd naar Klaaswaal geweest en ik zag daar vollop veel yasuni's en tja je snap t al ik MOEST er ook 1 hebben.. Dus hard werken en toen zag me scoot er zo uit (check ook mijn helmbakfilter constructie, met stofzuigerslang :
Alles was top enzo.. Maar jah was een aantal keren flink op me bek gegaan wat toch wel wat schade opleverde.. Dus ik ging me scooter spuiten en daar kwam dit uit:
Hier reed ik een tijdje mee tot me dr70 warm liep (door een hele stomme fout :|) Dus ik had een goed excuus om een Athena/Hebo alu70 te kopen + 19mm Do.. dus dit had ik gedaan.. Vlamde al aardig :W Maar ik moest op de een of andere manier toch wat meer uit me setupje trekken MAAR ik haatte powerfilters (nog steeds :|).. Dus het werd een helmbakfilter.. Maar helaas, een malossi rechtspruitstukje was 56 euro!!! Dus ik zei tegen Boyd dat ik dit werkelijk NOOIT zou doen.. en fixde dus op een andere manier een helmbakfilter, namelijk zo:
Tja liep allemaal heel vet enzo.. Maar t moest vetter.. Dus ik besloot me cilinder zelf te gaan tunen.. Ik heb daar HEEL lang over gedaan maarrrr het had gewerkt :W Dus ik tufte weer lekker rond.. Boyd, Joost en ik hadden het vollop veel over de MHR2000 vario dus ik besloot die ook maar eens te halen, picsje:
Nou het ding was echt niet te houden (dacht ik ) dus ik reed lekker rond..
Op een dag ging ik naar school toe en had besloten nieuwe gaskabels, vsnaar en rollen te halen.. dus ik kwam uit school een reed richting JPS.. tot op eens me gas bleef hangen :'( dus ik schrok me KAPOT en probeerde snel me contact uit te doen, tot dat op eens een vent z'n deur op deed :| En ik daarvoor moest uitwijken en dus met een gangetje van 80km/u tegen een auto aanklapte.. Ik dankte god even dat ik het had overleeft en stond met ERG veel pijn op
Me scoot zag er toen zo uit :'
M'n voorvork was dood net zoals binnenkappen en de rest van de kappen
Ik had me toen voor genomen om voor altijd met tuning te stoppen en me scoot alleen nog netjes op te bouwen voor normaal straat gebruik.. Tot dat het weer ging kriebelen..
Mijn Yasuni R ging in de verkoop en er kwam een c16 voor in de plaats.. mijn 19mm ging ook weg en ik nam een 21mm.. EN ik besloot een echte helmbakfilter te bouwen..
Ik wou me typhoon appart maken en had dus me voorkap flink onder handen genomen.. Alle spullen zagen er toen zo uit:
Tja me NRG velgen bleken later niet te passen, dus die weer door verkocht..
Mijn uiteindelijke setup was:
- Athena/Hebo alu ovaal Tuned
- 21mm Do
- Helmbakfilter (70mm buis etc)
- Malossi MHR2000 vario
- Hebo Koppeling
- Doppler krukas
- Yasuni c16
Uiteindelijk zag alles er ongeveer zo uit:
c16:
Helmbakfilter:
Dit alles vlamde best leuk.. Dus ik ging weer voor het eerst met me scooter naar school.. Dus ik kom in een bos en JA HOOR me fockin gas bleef WEER hangen maar ik had nu een killswitch gemaakt en dit is ook mijn redding geweest.. Daarna even met Bart gebabbeld en zijn raad op gevolgd en 2 veren en me carb gemonteerd.. Nu had ik nergens meer last van, maar na me ongeluk reed ik nooit meer relax.. Dus had besloten er echt mee te stoppen.. dus ALLES ging de verkoop in..
Na 1 maandje standaard gereden te hebben werd t wel saai Dus besloot een dr70 te kopen en een 17,5DO.. Dr70 heb ik zelf getuned en loopt heerlijk met een standaard runnerpijpje :W
Tuned dr70 (tuned voor standaard pijpje):
M'n scoot staat er nu zo bij (maar nu + NRG achterspoiler :W):
Sinds ik echt gestopt ben mis ik me snelle scoot soms wel.. Ik mis de kick die t gaf als ik me gas open trok.. Maar me typhoon blijft waarschijnlijk zoals i nu is.. Misschien dat ik in de zomer nog een Runner/Zip/Nrg koop..
Dit was mijn verhaaltje
Mark