manston kop .

Mennø

Well-Known Member
eej

ik heb een 5km oude cilinder gekocht en de kop is uitgedraait bij v/d kruis voor euro 95
zou me kop nu nog afgedraait kunnen worden voor 98 ?
 
Advertisement - register to remove this

Bij een kop die klaargemaakt is voor 95 kun je net zo goed met 98 rijden hoor. Geen probleem.
 
maar als ik me kop aanpas voor meer compressie moet ik toch wel met meer octaan gaan rijden?
maar als ik hem nu voor 95 laat en ga met 98 rijden heeft dat toch geen vermogenwinst ?
dus ik wil me kop gaan aanpassen maar dat kan dus niet meer.
weet niemand of vhm ook koppen hebben voor manston ?
 
je zou je cilindervoet af kunnen draaien, en dan de poorten weer omhoog leggen
(een nieuw kopje is dus goedkoper)

maar het verschil tussen 95 en 98 is ECHT minimaal...
 
Voet afdraaien en je poorten omhoog leggen? Jaja

@ Menno , als je een originele kop wil hebben , ik heb er nog 1 die onbewerkt is.
ALs je intresse heb laat maar via PM weten
 
@onbewerkt kopje moet je toch ook met 98 rijden ?
zit daar al genoeg octaan in ?,of moet ik octaan boosters gaan gebruiken+98 dan ?
 
Mennø said:
@onbewerkt kopje moet je toch ook met 98 rijden ?
zit daar al genoeg octaan in ?,of moet ik octaan boosters gaan gebruiken+98 dan ?

Onbewerkt kopje moet je ook uit laten draaien, tenminste ik heb het wel gedaan, zodat ik gewoon 98 kan rijden...
 
volgens mij als je m uitdraait voor 95 dat ie dan meer is uitgedraaid als voor 98...niet dat je t gaat merken maar goed...lijkt mij dat als je m per se voor 98 wil hebben dat je m juist wat moet vullen, minimaal natuurlijk, maar je merkt het verschil toch niet
 
JohnB said:
Nee dat gaat niet werken , maar de kop is wel geschikt voor 98 hoor

Jawel hoor, kwestie van de verbrandingskamer iets "dieper" draaien, dan maak je het compressievolume weer kleiner.
Uiteraard moet je dan wel de afgedraaide waarde ook van de bovenkant van je cilinder af halen, anders verandert je timing (bij dezelfde squish).

Je kan het ook zo laten en bijvoorbeeld de ontsteking een stukkie vroeger zetten als je zo graag "op de rand" van detonatie wil zitten.
 
Joël said:
Jawel hoor, kwestie van de verbrandingskamer iets "dieper" draaien, dan maak je het compressievolume weer kleiner.
Uiteraard moet je dan wel de afgedraaide waarde ook van de bovenkant van je cilinder af halen, anders verandert je timing (bij dezelfde squish).

Je kan het ook zo laten en bijvoorbeeld de ontsteking een stukkie vroeger zetten als je zo graag "op de rand" van detonatie wil zitten.

Met andere woorden laat het gewoon zoals het nu is en tank gewoon 98+ralf+
 
Back
Top