manston cilinderkop

Status
Not open for further replies.

JohanS

Well-Known Member
oi,

Ik had ff vraagje, als je een manston cilinderkop uit laat draaien dan gaat er compressie verloren, maar scheelt dit veel vermogen of maakt het niet zo heel veel uit? heeft iemand dit weleens getest? en de mensen die hun kop niet uit hebben laten draaien, gebruiken die octaan boosters ofzo? en is dat niet slecht voor je zuiger of iets?

en was het nou zo dat de manston standaard op mina bruter was getimed dan een evo op mina?

groeten, johan
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by JohanS
oi,

Ik had ff vraagje, als je een manston cilinderkop uit laat draaien dan gaat er compressie verloren, maar scheelt dit veel vermogen of maakt het niet zo heel veel uit?

DE COMPRESSIE IS STANDAARD TE HOOG, JE KAN WEL MET EEN STANDAARD MANSTON RIJDEN, EN EEN BELACHELIJK HOGE SQUISH CLEARENCE NEMEN, MAAR DAT LOOPT NOG VOOR GEEN METER...

heeft iemand dit weleens getest?

ER ZIJN ER WEL EEN AANTAL KAPOTGELOPEN, ALS JE DAT BEDOELD :)

en de mensen die hun kop niet uit hebben laten draaien, gebruiken die octaan boosters ofzo?

IS EEN MOGELIJKHEID... OF ELF124 GEBRUIKEN...

en is dat niet slecht voor je zuiger of iets?

NEUH...


en was het nou zo dat de manston standaard op mina bruter was getimed dan een evo op mina?

HIJ IS SNELLER, AL IS ER VOLGENS MIJ OOK EEN HOOP VERANDERD AAN DE NIEUWE MINARELLI EVO70 [WEET IK NIET ZEKER]...

groeten, johan
 
Re: Re: manston cilinderkop

Originally posted by Bart Nrg Mc2

bedankt voor je reply. maar is er nou veel vermogen verschil tussen een standaard kop en een uitgedraaide kop? en of iemand dat vermogenverschil weleens had gestest bedoelde ik.
 
Ik ben dus van plan om een Manston te gaan kopen. Maar als ik kijk naar jullie reply's over het algemeen zijn jullie niet echt te spreken over de cil, behalve dat ie zeer snel is en op speed niveau zit, maar mijn vraag is: Is ie wel betrouwbaar! Ik laat hem ook uitdraaien, maar is het een verstandige keus, of kan ik beter voor een andere cilinder gaan?

Alvast Bedankt
 
als ik zo jouw huidige setup bekijk weet ik niet of het verstandig is om een manston aan te schaffen. Ik weet niet of je ervaring heb met de Evo maar de manston gaat dat ver voorbij qua prestaties.
De stap van een giet naar Manston is gewoon te groot.
En dan nog niet te spreken over de bij komende kosten van de rest van de onderdelen (uitlaat , transmissie ed.)
 
Originally posted by SRossi
Ik ben dus van plan om een Manston te gaan kopen. Maar als ik kijk naar jullie reply's over het algemeen zijn jullie niet echt te spreken over de cil, behalve dat ie zeer snel is en op speed niveau zit, maar mijn vraag is: Is ie wel betrouwbaar! Ik laat hem ook uitdraaien, maar is het een verstandige keus, of kan ik beter voor een andere cilinder gaan?

Alvast Bedankt

je kunt ook een MHR SPEED halen maar dan moet je carter bewerkt worden omdat ie er anders niet stnd inpast.
 
Originally posted by Aerox R :):p


je kunt ook een MHR SPEED halen maar dan moet je carter bewerkt worden omdat ie er anders niet stnd inpast.

Plus dat je een andere krukas moet haloen, dus denk dat hij die beter niet kan halen :rolleyes: Eerder een Manston dan een MHR Speed iig. Maar waarom een Manston, en geen Evo Johan? Prijs?
 
Originally posted by Apriliaracer


Plus dat je een andere krukas moet haloen, dus denk dat hij die beter niet kan halen :rolleyes: Eerder een Manston dan een MHR Speed iig. Maar waarom een Manston, en geen Evo Johan? Prijs?

zit ook nog te twijvelen tussen die twee, maar ik hoor over de manston veel goede verhalen en ik geloof ook dat die standaard sneller getimed is.
 
ik wil dus ook een Manston, maar is deze alleen in lc verkrijgbaar? Zoja, is het heel duur/moeilijk om een nrg ac naar lc om te bouwen??

laterz, jeroen
 
een NRG naar LC ombouwen is opzich vrij veel werk voor een n00b, maar het is wel te doen.

ik zou het iig niet doen, en koop een vlammende AC cilinder.

Face it, je hebt luchtgekoeld!
 
Originally posted by Boeie
een NRG naar LC ombouwen is opzich vrij veel werk voor een n00b, maar het is wel te doen.

ik zou het iig niet doen, en koop een vlammende AC cilinder.

Face it, je hebt luchtgekoeld!

Ombouwen? Blok overhangen...
 
BS allemaal hier zeg...
"issie wel betrouwbaar" |(|( nee natuurlijk niet man...

MHR speed bij minarelli hoef je geen andere krukas voor.
 
Originally posted by Aerox R :):p


je kunt ook een MHR SPEED halen maar dan moet je carter bewerkt worden omdat ie er anders niet stnd inpast.

kan ook cilinder aanlaten passen;) in plaats van je carters
 
Re: Re: Re: manston cilinderkop

Originally posted by JohanS


bedankt voor je reply. maar is er nou veel vermogen verschil tussen een standaard kop en een uitgedraaide kop? en of iemand dat vermogenverschil weleens had gestest bedoelde ik.

Is geen kwestie van "meer vermogen", maar puur het feit dat een standaard Manston vaak kapotloopt bij de juiste squish, omdat bij deze waarde de compressieverhouding te hoog is... Detonatie e.d. is het gevolg... Beunoplossingen om de compressie te verlagen [bijvoorbeeld heel veel voetpakkingen, waardoor je squish heel groot wordt, en de compressieverhouding goed] geeft natuurlijk wel vermogenverlies...
 
Originally posted by JohanS


zit ook nog te twijvelen tussen die twee, maar ik hoor over de manston veel goede verhalen en ik geloof ook dat die standaard sneller getimed is.

Onzin, nieuwste Evo70 Pia L.C. is qua timing minstens even snel...
 
Originally posted by Joël


Minarelli !!!

Piaggio!!! :p

De reactie van Aerox-dewd sloeg op JohanS, die Piaggio rijdt, daarom heeft Guillaume het ook over de krukas...

Ff offtopic; in het gamma van Fabrizi zijn ook krukassen met 85mm-drijfstang opgenomen, ben benieuwd waarom...
 
Wat een gelul allemaal .. hebben jullie ooit wel eens de poorttiming van de cilinders vergeleken???
Nee dus....|(
De manston heeft exact de zelfde timing als een MHR speed bij minarelli... maar het oppervlak van de uitlaatpoort is kleiner bij de manston....

De EVO is minstens net zo vet als een manston... voorbeeldje is mr. Valentino Meijer wel denk ik.... 21.5 pk gemeten....

Is een redelijk standaard cilinder ... weinig bijgewerkt...

Dus lekker belangrijk... het zijn alle drie vette cilinders... ik zou de Evo aanraden omdat de kop van die cilinder niet hoeft te worden uitgedraaid om pingelen te voorkomen en die van de Manston en MHR Speed wel .. of ja Elf gebruiken .....
Maar wie is er zo gek om dat te kopen haha;)

Ik rij zelf met MHR Speed ... kwalitatief de beste cilinder.... de manston heeft een kutwand .. ligt er zo uit...

maar is ook wel wat goedkoper....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top