Manieren op harder op te trekken ???

DT

Well-Known Member
Ik wil graag wat harder optrekken, want kan ik dan doen ??
Heb al lichtere rollers erin gedaan, maar verder nog nie echt veel, want kan ik nog doen ???
 
Advertisement - register to remove this

Met een race-koppeling trek je niet harder, maar kun je het moment van aangrijpen beter mee bepalen. Als je dat moment gevonden hebt dan is je scoot al aardig op toeren om verder te gaan. vb. als je je koppeling op 4000 toeren laat aangrijpen moet de vario je naar de 9000 trekken, als je koppeling aangrijpt bij 9000 toeren hoeft je vario niet meer zoveel kracht te zetten.
Om meer kracht te hebben bij het optrekken moet je toch naar een 70 cc kijken of een andere pijp
 
als jij je koppeling afsteld dat ie pas bij 9000 toeren aangrijpt zit je snaar bij je vario al helemaal omhoog, volgens mij mis je hier door top snelheid. het kan zijn dat ik het mis heb maar ik ben net uit school (2 dag, SAAAI)
 
Je v-snaar zit nog helemaal niet omhoog bij je vario toch maar dat ligt toch aan je rolletjes ???

En een grote sproeier is alleen een kwestie van afstelling, als je carb goed is afgesteld met sproeier en luchtschroef rij je het best, beter dan met een 130 sproeier ofzo
smile.gif
.
 
Opgestart door DT:
Wat gebeurt er nou precies als je een grotere sproeier neemt ??
harder optrekken, hogere top of een draaikolk in me benzinetank ??

als je een grotere sproeier neemt ga je helemaal niet harder optrekken of sneller rijden, wie heeft jou dat wijs gemaakt?
Je motor krijgt alleen meer benzine, dat kan nodig zijn als bijv. een snelle uitlaat neemt (lijkt me toch logisch). Want dan heeft ie meer benzine nodig, van die kleine sproeier krijgt hij dat niet (heb je ooit wel is een sproeier gezien????) In een kleine sproeier zit een kleiner gaatje als in een grote dus een grote laat meer benzine door...snappoe?
 
Nee

Nee

Nee

Neeeeeeeeeeej

"die dip ligt niet ana je rollen maar aan je drukveer"

Neeeej, dat ligt gewoon aan je afstelling! Ik had ook een dip, het enige wat je dan kan doen, is kijken hoe hij verloopt in de toeren: zakt ie terug (etcetc.) Bij mij viel die dus terug dus ik monteer lichter rollers en lkreweg een hogere top en beter doortrekken... Proberen proberen proberen

SvR
 
Back
Top