Malossi voorvork zonder malossi schijf?

Status
Not open for further replies.

Ramon

Ferrari
Hoi

Ik heb een f32s voorvork en een metrakit 220mm schijf. In die schijf zitten gewone gaten voor de 5 bouten, en dus geen verzonken gaatjes. Wanneer ik er gewone 6kant m6bouten indraai, komen deze boutjes tegen de voorvork aan wanneer ik alles monteer. Dit is te zien op de foto hieronder:

DSC00766.JPG


Heeft iemand met een f32s voorvork hetzelfde probleem gehad? Zo ja, hoe heb je dit opgelost? Ik kan natuurlijk een malossi schijf kopen, maar dat doe ik liever niet.
Volgens het boekje die bij de voorvork geleverd wordt, moet je het volgende doen:

"Countersink the housing of the fixing screws on the brake disc so that the screws supplied do not protrude from the surface of the disc by more than 2 mm."

Is het een beetje te doen om die gaten te verzinken zeg maar? Kan ik met een beetje normaal ijzerboortje in zo'n remschijf boren? Ik vraag het liever maar voor ik mn schijf verkloot.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Ramon
 
Advertisement - register to remove this

met een normale en goede verzinkboor kan jij in een kolomboormachine die gaatjes verzinken.

dat is geen probleem. en de hoek van een verzinkboor is gelijk aan de hoek van een conisch boutje. (zit ook nog beter vast) dan een 6 kant bout

en zit de schijf zo wel in lijn met je remklauw? niet dat je hem nog moet uitlijnen opzij ofzo...??
 
Ik wist niet dat daar speciale boortjes voor waren. Ik zal morgen eens op zoek gaan naar zo'n ding. Kolomboormachine heb ik staan:)

De schijf en remklauw in lijn krijgen is geen punt. Ik moet toch een bracket frezen omdat ik een andere remklauw gebruik.

Dank voor je hulp :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top