MrMikeYT

Member
Hallo iedereen, ik heb tijdje terug een torque driver gekocht voor mijn Vespa Sprint 80cc 2016.
Dit onderdeel moet het vermogen in een constante lijn/toerental doortrekken, alleen is dit niet het geval.

Alle scooter zaken raden de witte drukveer aan met mijn setup alleen in het torque driver boekje zegt dat een gele het best bij de torque driver is.

Dus mijn vraag is, kan dit het probleem zijn??

setup:
80cc Top Performance
Malossi Nokkenas
Malossi Multivar 7,2Gr rollen (witte drukveer)(in het malossi boekje stond ook reduce rollers weight by 1/1,5gr had eerst 7,5 erin dus moet ik volgens malossi 6/6.5gr)
Malossi X-Belt
Malossi 15/55 Vertanding.
Malossi Fly Clutch (witte trekveren)
Polini Luchtfilter element (Malossi was uitverkocht)
Eurobegrenzer +- systeem
Jamarcol uitlaat
Sproeier 86
 
Advertisement - register to remove this

Ik zie het nut niet van zo'n torque driver op de 4 takt blokken....
Op een origineel (50 stock) blok heeft deze poelie immers ook rechte spiebanen, op de 2 takt varianten kan het wel wat uitmaken maar op een 4 takt (C27-C36) motorblok is het vreemd te noemen dat men deze aanbied.
 
Ik heb ook een torque driver op m'n 50cc iget sprint. Ben laatst van 7.5 naar 6.1 gram rollen gegaan icm witte drukveer en dat rijd voor mij stukken beter
 
Ik zie het nut niet van zo'n torque driver op de 4 takt blokken....
Op een origineel (50 stock) blok heeft deze poelie immers ook rechte spiebanen, op de 2 takt varianten kan het wel wat uitmaken maar op een 4 takt (C27-C36) motorblok is het vreemd te noemen dat men deze aanbied.
Dat is niet helemaal waar, met een 4t merk je hier ook veel van als je de juiste afstelling hebt, mn topsnelheid bereik ik nu 8 sec sneller, vooral je van 0-30 merk je het meest.
 
Dat is niet helemaal waar, met een 4t merk je hier ook veel van als je de juiste afstelling hebt, mn topsnelheid bereik ik nu 8 sec sneller, vooral je van 0-30 merk je het meest.

Het kan wat uitmaken ja, mits de rest standaard is en zoals je zelf aangeeft de juiste afstelling hebt bereikt!
In jouw geval is dit momenteel niet zo lees ik.

Persoonlijk vind ik de gele drukveer ook wel wat zwaar..., maar goed dit kun je makkelijk uitvissen door het te proberen met een witte.
Malossi 15/55 vertanding/reductie tandwiel plaatsen is nergens voor nodig, standaard 13/53 voldoet prima voor het goed en snel optrekken met een behoorlijke snelheid op de top.

En als het van 0 naar 30 goed gaat en voorbij de 30 niet, ligt dit aan de rollen (gewicht) en drukveer (sterkte) combinatie.
 
Last edited:
Het kan wat uitmaken ja, mits de rest standaard is en zoals je zelf aangeeft de juiste afstelling hebt bereikt!
In jouw geval is dit momenteel niet zo lees ik.

Persoonlijk vind ik de gele drukveer ook wel wat zwaar..., maar goed dit kun je makkelijk uitvissen door het te proberen met een witte.
Malossi 15/55 vertanding/reductie tandwiel plaatsen is nergens voor nodig, standaard 13/53 voldoet prima voor het goed en snel optrekken met een behoorlijke snelheid op de top.

En als het van 0 naar 30 goed gaat en voorbij de 30 niet, ligt dit aan de rollen (gewicht) en drukveer (sterkte) combinatie.
Ik heb de witte drukveer erin dat is het hem juist, volgens malossi of top performances moet je met die (race poelies) een gele drukveer plaatsen. Ik ga eerst 6,8Gram rollen proberen, 6,5 was te licht
 
hoe loopt hij met rond 8 gr?malossi wit vind ik te slap,voelt na verloop van tijd dat de motor wat luier wordt bij hergasname pakt niet lekker op.probeer std of groen dan.ook std snaar is best goed.hoe rijdt hij met andere graden instelling van die poulie?
8,4gr had ik geprobeerd dit was veel te zwaar, witte drukveer is goed, anders moet jij een gele drukveer proberen, heb nu nogmaals 6,5gr rollen gedaan met wat aanpassingen, en nu trekt die goed op en ik kan mn begrenzer goed afstellen zonder stotter
Post automatically merged:

hoe loopt hij met rond 8 gr?malossi wit vind ik te slap,voelt na verloop van tijd dat de motor wat luier wordt bij hergasname pakt niet lekker op.probeer std of groen dan.ook std snaar is best goed.hoe rijdt hij met andere graden instelling van die poulie?
andere poulie baan niet zelf geprobeerd de scooter zaak wel zeggen ze.
Post automatically merged:


Video van 0-60.
 
Last edited:
Back
Top