Malossi stuffer

JohanS

Well-Known Member
Oi,

Twee vragen over de stuffer ( het blokje in het malossi membraan):
- Pas et met eventueel kleine aanpasssingen in een standaard mina membraan??
- Wat is ong. de diamter van de doorgang?? Ik weet ook wel dat het een iets ovale vorm heeft maar kan iemand de grootste cirkelvormige diamter meten??
alvast bedankt, groeten johan
 
Advertisement - register to remove this

De diameter is bij mij 2,4 bij 2,1.

Ik gooi hem er btw uit, en heb me spruitstuk aangepast op me (vierkante) membraan.

Als je nog meer wilt weten, roep maar :)
 
Originally posted by Sjoerd
De diameter is bij mij 2,4 bij 2,1.

Ik gooi hem er btw uit, en heb me spruitstuk aangepast op me (vierkante) membraan.

Als je nog meer wilt weten, roep maar :)

thnx voor de info sjoerd! maar wrom laat je em eruit??:)
 
wat moet dat ding volgens malossi eignelijk doen? Ik heb 'm er ook uitgehaald, maar krijg je dan een betere flow ofzo? Ik vind het meer een beetje begrendserachtig. Aan de andere kant zullen ze het er wel niet voor niets bij doen....maar mijn intuïtie zegt dattie eruit moet :p ;)
 
Heeft met de vorm te maken. Hij gaat van rond (carb) naar vierkant (inlaat van je carter). Heb je wel eens een rond blokje in een vierkant gaatje gedaan of een vierkant blokje in een rond gaatje. Nu weet je wel waarom ze die dingen meeleveren ;)
 
Ik ga m aanpassen tot minimaal de doorlaat van een 28mm en dan er wel mee rijden, dit omdat ik (persoonlijk) de oppervlakte van de doorlaat van het membraan gewoon te groot vind.
 
De stuffer is gemaakt om het volume tussen membraankleppen en venturi te minimaliseren (da's een goede zaak). Verder optimaliseert hij de flow op dat punt.

Hij is echter wel ontwikkeld voor de 19mm (FIM reglement). Zoals Sjoerd zegt is de oppervlakte 22x21 met afgeronde hoeken (diameter is allen te zeggen van iets ronds b.t.w.).

Ik denk dat je tot 21mm hem er in moet laten, ga je groter gooi je hem er uit.
 
Originally posted by Joor
De stuffer is gemaakt om het volume tussen membraankleppen en venturi te minimaliseren (da's een goede zaak).

Ik denk dat je tot 21mm hem er in moet laten, ga je groter gooi je hem er uit.

De oppervlakte (membraan) is op het breedste punt (f uit me hoofd) 30x32=960 mm2
Oppervlakte 28mm Carb = 616 mm2
Vind persoonlijk t verschil nogal groot (1,56x).
 
Originally posted by Chiel
De oppervlakte (membraan) is op het breedste punt (f uit me hoofd) 30x32=960 mm2
Oppervlakte 28mm Carb = 616 mm2
Vind persoonlijk t verschil nogal groot (1,56x).

Ja, en anders is ie te klein... Dus jongens, allemaal zelf een stuffer fabriceren voor groter dan 21mm :)
 
Originally posted by Joor
Hij is echter wel ontwikkeld voor de 19mm (FIM reglement). Zoals Sjoerd zegt is de oppervlakte 22x21 met afgeronde hoeken (diameter is allen te zeggen van iets ronds b.t.w.).

Ik had het hier pas over met iemand, en volgens hem werden die Vl14 membranen niet gebruikt bij races volgens dat "FIM regelement" Dus ze racen niet met VL14 & 19mm...
 
Originally posted by Joor
De stuffer is gemaakt om het volume tussen membraankleppen en venturi te minimaliseren (da's een goede zaak).

Zie het als een korter spruitstuk..
Imo ook een reden waarom een kartcarbu zo kan reageren.
Minder ruimte tussen carb en carter, minder kans op mengsel loze lucht of hoe je het wilt noemen.
Sterkere puls > betere kwaliteit mengsel?
 
Originally posted by Sjoerd
Ik had het hier pas over met iemand, en volgens hem werden die Vl14 membranen niet gebruikt bij races volgens dat "FIM regelement" Dus ze racen niet met VL14 & 19mm...

VL14 is Minarelli.

En ik kan je vertellen dat het VL13 membraan is ontwikkeld speciaal voor FIM races (Italië). En dat er door zowel Malossi als teams als Ferraro mee gereden wordt. Dus van wie je die wijsheid weer hebt.
 
Originally posted by Honda NSR-II
Zie het als een korter spruitstuk..
Imo ook een reden waarom een kartcarbu zo kan reageren.
Minder ruimte tussen carb en carter, minder kans op mengsel loze lucht of hoe je het wilt noemen.
Sterkere puls > betere kwaliteit mengsel?

Precies. Alleen of de laatste regel klopt?
 
Back
Top