malossi sport piaggio lc

KnuckleMagic

Well-Known Member
eeey,

Ik heb vandaag een malossi sport gekocht, maar tot verbazing zat er geen cilinderkop bij. Nu is mijn vraag: is het mogelijk om m'n originele 50cc cilinderkop erop te zetten?

Ik had gehoord dat dit bij AC wel kon maar of dit bij de LC kon was me nog te onduidelijk.

help6O-)
 
Advertisement - register to remove this

ik dacht dat het over een 50cc ging btw :p

maar voor een losse 70cc (zonder kop) is het juist de bedoeling dat er een std kop op komt , de cilinders die je nieuw zonder kop koopt zullen aan de bovenkant wat hoger zijn zodat je met de standaard kop kan rijden. een 70cc kop zal niet beter zijn in dat geval!

wel zou ik voor de zekerheid even de cilinder en kop monteren met een staafje tin in de cilinder , zodat je zeker weet dat de zuiger niet tegen de kop aan tikt. dus staafje tin dwars in de cilinder leggen als de zuiger bijna bovenin zit , dan de kop erop en de krukas even zo draaien dat de zuiger bovenin is geweest. dan de kop er weer af en controleren of het tin is ingedrukt , is dit niet het geval kun je dit zo monteren zonder problemen.

het is dus NIET om squish te bepalen!! er zit namelijk geen squish rand in!

krukaslagers blijven eigenlijk altijd wel heel , het is eerder de krukas die het begeeft met 70cc.. en zou je de lagers willen vervangen ben je dom als je dan ook niet meteen de krukas vervangt , want dan kun je net zo goed de lagers ook laten zitten.
 
ja , dat heb ik ook al bekeken , maar het kan wel een oud setje zijn oid..

ik heb vroeger wel vaker Malossi setjes gehad zonder kop , die waren uiteraard ook goedkoper. gewoon ongeopend in doos.

daar zou je het dan ook aan kunnen zien , als de doos niet geopend is geweest..

en artikelnummer staat er wel op , maaar ik sluit het ook niet uit dat ze het in sommige winkels eruit durfen te halen!
 
Back
Top