Malossi rad, ontluchten kvs slang lukt niet.

Berrie_bando

New Member
Geachte lezer, ik heb een zip 125 met een m07 blok dus het is lc, ik heb een malossi rad en een elektrische waterpomp, maar ik heb een probleem. Ik ging mijn kvs bijvullen omdat ik nieuwe slangen heb gehaald maar ik kwam erachter dat er veel te veel lucht in zat! Ik heb het proberen te ontluchten maar bij me bovenste punt van me rad zit er lucht, bij de ontsteking zit er lucht en ook net voor me kop. Ik heb geen thermostaat er in zitten. Ik heb alles geprobeerd maar heb het niet kunnen fixen iemand een idee? alle klein beetje hulp word gewaardeerd. alvast bedankt :) @Brute-Force ?
 

Attachments

  • IMG_6290.png
    IMG_6290.png
    905.7 KB · Views: 19
  • IMG_6291.png
    IMG_6291.png
    802 KB · Views: 19
  • IMG_6292.png
    IMG_6292.png
    903.1 KB · Views: 19
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kijk of de slangen goed aangesloten zitten ,de slang op de Cilinderkop boven , en kijkof de waterpomp de juiste kant opdraait.
bovenste punt van me rad gaat naar me ontsteking, onderste punt van me rad naar me kop. Als ik me waterpomp aan zet gaat het naar boven via ontsteking naar bovenste punt rad, en komt het bij de onderste punt eruit naar me kop toe.
 
Je slangen zitten verkeerd om ,De slang op de Cilinderkop is de KVS aanvoer slang ,(aansluiten op de bovenste RAD aansluiting ), warmte en lucht stijgt naar boven , en gaat via de onderste RAD aansluiting Retour
 
Eerst slangen zo ver mogelijk vullen voor je ze op rad en pomp enzo zet. Dan met je voor wiel op een tafel of werkbank de pomp laten draaien en bij blijven vullen. Als ergens luchtbel blijft scooter zo schuin mogelijk laten hangen. Met beetje geluk uitlaat eraf dan kan je met je stuur op de grond zonder dat er iets anders grond raakt. Althans had mijn zip dan
 
Je slangen zitten verkeerd om ,De slang op de Cilinderkop is de KVS aanvoer slang ,(aansluiten op de bovenste RAD aansluiting ), warmte en lucht stijgt naar boven , en gaat via de onderste RAD aansluiting Retour
maar het gaat wel van me ontsteking naar me bovenste punt van me rad, en van de onderkant punt van me rad naar me kop?
Post automatically merged:

Eerst slangen zo ver mogelijk vullen voor je ze op rad en pomp enzo zet. Dan met je voor wiel op een tafel of werkbank de pomp laten draaien en bij blijven vullen. Als ergens luchtbel blijft scooter zo schuin mogelijk laten hangen. Met beetje geluk uitlaat eraf dan kan je met je stuur op de grond zonder dat er iets anders grond raakt. Althans had mijn zip dan
kan het ook aan de radiateur nippel zitten? misschien die opendraaien en ontluchten?
 
Nee die heeft een Malossi rad niet. Maar ik leg toch vrij simpel en duidelijk uit hoe het zou moeten?

Dat die slangen met die spiraal niet goed afsluiten is algemeen bekend verder dus hou daar ook maar rekening mee.

Trechtertje mee en die slangen vol laten lopen. Tsja kost ff wat tijd maar ala het goed gebeurt prima koeling
maar het gaat wel van me ontsteking naar me bovenste punt van me rad, en van de onderkant punt van me rad naar me kop?
Post automatically merged:


kan het ook aan de radiateur nippel zitten? misschien die opendraaien en ontluchten?
 
Draai je hem kruislings , en met een momentsleutel aan ? Is de kop wel vlak , ook de cilinder vlak . Heb je een pakking , of rubberen ringen
 
Draai je hem kruislings , en met een momentsleutel aan ? Is de kop wel vlak , ook de cilinder vlak . Heb je een pakking , of rubberen ringen
ik draai hem kruislinks, ik maak geen gebruik van een momentsleutel. Of me kop vlak is moet ik even checken hetzelfde geld voor de cilinder, en ik heb een rubberen koppaking maar weet niet zeker of er een rubberen o ring op me binnenkop zit kan dit ook een oorzaak zijn?
 
Als die ring erop hoort , en er niet op zit , of verouderd is , kan dat zeker . Hou ook in de gaten dat het best een tijdje duurt , voordat alle koelvloeistof uit je uitlaat verdampt is . En als je goed aanvoelt als je de kop aandraait , hoeveel kracht je geeft is dat oke , ze geven niet voor niets een aantal kg/m aan .
 
Als je niet eens zeker weet hoeveel pakking de de Cilinder nodig heb,
En als je niet weet hoe het koel Systeem aangesloten hoort te worden ,
Word het tijd je eens in de Materie te gaan verdiepen , hoe alles in elkaar steekt , en behoort .
Dit om vele onnodige ergenis en kosten te voorkomen .
 
Als die ring erop hoort , en er niet op zit , of verouderd is , kan dat zeker . Hou ook in de gaten dat het best een tijdje duurt , voordat alle koelvloeistof uit je uitlaat verdampt is . En als je goed aanvoelt als je de kop aandraait , hoeveel kracht je geeft is dat oke , ze geven niet voor niets een aantal kg/m aan .
me O-ring op me binnenkop was helemaal versleten/verouderd zometeen effe nieuwe bestellen. Koppaking zag er helemaal nieuw uit morgen effe die O-ring erop zetten als het binnen is en dan effe kijken wat ie doet. Ik ga ook de moment sleutel van een vriend lenen maar op hoeveel nm zou ik ze vastdraaien? lees veel verschillende dingen namelijk, 11-12 nm?
 
Zou toch alles bestellen dan , pakking die eenmaal gemonteerd is , kun je niet meer gebruiken . Wat schrijft de manual voor ? 11-12 zit je wel in de buurt denk ik , het belangrijkste is , dat ze alle 4 met gelijke spanning aangetrokken worden
 
Last edited:
Zou toch alles bestellen dan , pakking die eenmaal gemonteerd is , kun je niet meer gebruiken . Wat schrijft de manual voor ? 11-12 zit je wel in de buurt denk ik , het belangrijkste is , dat ze alle 4 met gelijke spanning aangetrokken worden
ja ik monteer morgen een hele nieuwe pakking set als ik toch al bezig ben. vgms was het 14 nm of 12
 


Write your reply...
Back
Top