Malossi Overrange vs Polini Overrange Piaggio

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben bezig met een zip sprinter en nu twijfel ik tussen de polini en de malossi overrange.

Ik heb het dus over de nieuwste versies.

Heb gehoord dat de Polini overrange op piaggio net iets sneller onderin is maar in het midden en beetje inkakt en wat moeilijker af te stellen is.

Ik heb het dus over poulies,snaar en vario. En ik weet dat je de Polini niet in 1 set kan kopen.

Is eventueel een mix het beste? Bijvoorbeeld polini variateur(9roller bijv.) met polini snaar en mhr poulies.

Ik hoop op wat duidelijke en misschien met feiten versterkte meningen.

Groet,
Hugo
 
Advertisement - register to remove this

Valt gewoon niet te zeggen, de 1 heeft betere ervaringen met malossi en vice versa. Ik ben persoonlijk een fan van de 9 roller, maar er ook zat mensen die het niks vinden. Maar het hangt er ook vanaf wel combi je gebruikt, dus snaar, poulie, vario. Maar ook hoeveel shims je gebruikt welke drukveer, gradenstand van de poulie etc etc. Kort gezegd vallen beide setjes goed te krijgen, tenminste mijn ervaring.
 
idd :)
elk blok presteert toch weer op een ander toerental en ander moment van koppel. Dit zal zeker invloed hebben op de overbrenging.
 
Mijn persoonlijke ervaring:

Op kort pia blok doet Speeddrive het beter. Constanter is het en pakt mooier op.

Op lang pia blok moet je absoluut voor Overrange gaan. Extreem constant geen snaarslijtage en de opbouw is gewoon top.
 
De 9-roller reed hij vorig jaar mee.

Polini heeft meestal ook wat minder slip, dus meer koppel tegenover Malossi.
Maar daarintegen betaal je er ook flink voor ...
 
Hoe bedoel je dat? Je kan die 9 roller ook gewoon op een RHQ asje plaatsen en met een MHR 7t rijden....

Het beste (bij mij dan) kwam de 6 roller met het oude type achterpoulies van Polini. Het liefst moet je dus wel de vario + halfpoulie en de achterpoulies van één en hetzelfde merk hebben :)
 
Nog niet getest.

MBT welke vario: Bij Polini idd de 9-Roller Evo Max alles. Die.

En bijvoorbeeld een Polini vario icm Malossi poulies werkte bij mij niet, hoeken van beide zijn anders waardoor eerder slip optreedt.
Ook werkt een Malossi snaar in Polini niet, want dan breekt die binnen de kortste keren, maar het vermogen komt er dan wel behoorlijk goed uit.
 
Kort carter wat jij hebt gewoon polini oud type, of versie 3 poulies met een 9 roller, evo snaar en stalen halfpoulie. Loopt echt geweldig!
 
Is die polini halfpoulie die bij de vario zit tegenwoordig al iets groter geworden?
Eerder was hij wat aan de kleine kant en liet bij volledig ingedrukte vario (dus grote snaardiameter) de snaar omklappen.
 
Back
Top