malossi overrange poulies passen niet

Maarten

Fucking positive
Hallo,

Gister was ik het blokje van mijn broertje aan het op bouwen en kwam ik tot de ontdekking dat de achterpoulies van zijn overrange setje niet over zijn achter as passen.
De binnen ring van het lagertje in de poulies is te klein om over de as te passen.

Het gaat om een oud carter (niet gelagerd in de carterkap dus) met een kleine achtervelgtrommel (100mm).

De achterpoulies van het overrange setje dat hij heeft gekocht zijn 134mm en beide helften zijn van malossi.

Ik heb wat foto's gemaakt van de onderdelen + wat maten er bij gezet:

De primaire as:
Voor de duidelijkheid zal ik de maten hier ook neer zetten:
van boven naar onder:
15mm
17mm
22mm
12mm
Foto=K6IOBLDR


De poulies:
Voor de duidelijkheid zal ik de maten hier ook neer zetten:
11,8mm
Foto=EZ7KDN6U


De foto's zijn wat onduidelijk, maar duidelijk genoeg denk ik.
Ik heb ook foto's van het vertandings deksel en het carter. Als iemand daar meer informatie uit kan halen wil ik deze ook best posten.

Wat is de beste manier om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

Oeh, dat is echt het alleroudste type primaire as wat je daar hebt... daar gaan alleen van die gekke poulies op die met een moer aan elkaar vast zitten geloof ik.

Wat ik wel weet iig is dat vertanding van een zip sp 99 (incl vert. deksel dus) wel passen op dat carter, dan kan je gewoon die poulies erop zetten.
Mits je geen poulies hebt voor sp2000, want dat is weer een ander verhaal.
 
Jasper you're right. En er moet ook nog een apart koppelingshuis op van 120mm ofzo). weggooien die as :)

Je kan gewoon een puch zip ingaande as pakken van een nieuwer model . Gewoon eentje met een oud type blok (dus met 100mm trommel). Bijvoorbeeld een fastrider oid.
 
Back
Top