Malossi ontsteking afstellen

Mhrrobbert

=>MHR robbert
Heeft er iemand ervaring met het afstellen van een Malossi ontsteking voor een MBK Booster
mijn vraag is eigenlijk : - Hoe ga je te werk (materiaal,enz)
- Hoeveel voorontsteking(aantal graden) heeft zo
een ontsteking
- Hoe verstel je dat dan ?
Als je nog iets weet dat ik moet weten ! vertel het me

mvg. robbert
 
Advertisement - register to remove this

Je monteerd alles. Als het goed is zit er een spietje (half maantje) in je krukas. Je rotor kan je daar precies overheen schuiven, het past maar op 1 manier. Dan ga je het bovenste dode punt(BDP) zoeken. Als je dit gevonden hebt zet je de zuiger op 2,25mm voorontsteking. Nu zoek je het punt op de stator op en het punt op de rotor. Deze zet je gelijk met elkaar.
Vervolgens draai je de 3 boutjes goed vast. Om het te controleren zodat je zeker weet dat hij goed staat meet je het nog een paar keer na...
 
hmmm bij mij zit er geen spietje in me krukas meer or! ik krijg de rotor der dan niet eens op:W

Dan koop je je een spietje:!

Merci alvast voor de uitleg ronnie ;)
Maar hoe blokeer je u krukas ? bij piaggio moet je dat doen,door te blokeren met de tanden van je starterkrans maar hoe doe je dat bij minarelli ?

Ik draai altijd alles vast met een luchtsleutel, dus gebruik geen blokkeringen enzo. Bij minarelli kan je een zuigerstop gebruiken. Die draai je in je bougie gat en dan blokkeerd je zuiger en kan je de rotor vastdraaien. Opzich kan je hem best goed gebruiken, dat heb ik ook altijd gedaan en is nooit fout gegaan.
 
Dan koop je je een spietje:!



Ik draai altijd alles vast met een luchtsleutel, dus gebruik geen blokkeringen enzo. Bij minarelli kan je een zuigerstop gebruiken. Die draai je in je bougie gat en dan blokkeerd je zuiger en kan je de rotor vastdraaien. Opzich kan je hem best goed gebruiken, dat heb ik ook altijd gedaan en is nooit fout gegaan.

gebruik vooral geen luchtsleutel en zuigerstop tegelijk want dan ram je je zuiger naar de klote...
 
mooiste is om een blokkeersleutel te fabriceren, en de rotor op die 2 bout gaten te blokkeren. Zo verneuk je niks. Zuigerstoppen zijn ruk

Onzin...ik gebruik hem al een tijdje nog nooit problemen mee gehad..
Als je uhm voorzichtig gebruikt moet het goed gaan..

gebruik vooral geen luchtsleutel en zuigerstop tegelijk want dan ram je je zuiger naar de klote...

Dat is wel weer zo;)
 
Vliegwiel vastzetten met luchtsleutel vind ik niet echt een goed plan :p vorige keer zat m'n vliegwiel zo extreem vast op mijn krukas dat ie er echt niet op een normale manier vanaf wou. (En nee ik had hem niet extreem vast gedraaid)

Wil je het toch zo doen, let er dan ff op dat je hem niet te vast slaat... want je perst je vliegwiel steeds iets verder op je krukas naar mate je hem verder aandraait.
 
Vliegwiel vastzetten met luchtsleutel vind ik niet echt een goed plan :p vorige keer zat m'n vliegwiel zo extreem vast op mijn krukas dat ie er echt niet op een normale manier vanaf wou. (En nee ik had hem niet extreem vast gedraaid)

Wil je het toch zo doen, let er dan ff op dat je hem niet te vast slaat... want je perst je vliegwiel steeds iets verder op je krukas naar mate je hem verder aandraait.

dan weet ik niet wat voor luchtsleuelel en/of compressor dat wat , want als je een normale luchtsleutel gebruikt met wat voor compressor dan ook kun je een vliegwiel precies mooi vast zetten , als ie daarna veel te vast zat heb je of te lang doorgerateld of een "johnnie" van een luchtsleutel gebruikt...

ik zet mijn rotors altijd vast met een luchtsleutel en krijg ze op het circuit prima los handmatig...

een goeie luchtsleutel bij goed gebruik zet een moer gewoon net zo vast als dat je met de hand aan draait..
 
dan weet ik niet wat voor luchtsleuelel en/of compressor dat wat , want als je een normale luchtsleutel gebruikt met wat voor compressor dan ook kun je een vliegwiel precies mooi vast zetten , als ie daarna veel te vast zat heb je of te lang doorgerateld of een "johnnie" van een luchtsleutel gebruikt...

ik zet mijn rotors altijd vast met een luchtsleutel en krijg ze op het circuit prima los handmatig...

een goeie luchtsleutel bij goed gebruik zet een moer gewoon net zo vast als dat je met de hand aan draait..


Tjah dat hoef ik niet te proberen want dan is het zo afgelopen met de tap en de moer... veel te zware luchtsleutel..
 
Back
Top