malossi multivar beste setup

Henkie-T

Member
Ik heb vanmiddag een malossi multivar gemonteerd op mijn zip. Eerst had ik gewoon de 6.1 gram rolletjes gemonteerd met de witte drukveer. Maar met die setup kwam hij nauwelijks vooruit en maakte hij overtoeren hierna heb ik de rolletjes weer vervangen door de oude rolletjes deze zijn 6.5 gram alleen merk ik nu geen verschil qua performance met de standaard vario. Heeft iemand misschien tips of een goede set-up om de performance te verbeteren.

Piaggio zip 2013 carb 4 takt
 
Advertisement - register to remove this

verwacht geen wonderen met een Malossi Multivar op je 4-takt , Toeren verloop verbeterd , echter weinig of geen Topsnelheid.
Betreft de Rollen zal je moeten uitzoeken welk Grammage het beste is voor jou Scooter , dat is per Scooter verschillend .Sproeier kan ook wat helpen , van af 82 igg er in zetten .
 
Ik heb vanmiddag een malossi multivar gemonteerd op mijn zip. Eerst had ik gewoon de 6.1 gram rolletjes gemonteerd met de witte drukveer. Maar met die setup kwam hij nauwelijks vooruit en maakte hij overtoeren hierna heb ik de rolletjes weer vervangen door de oude rolletjes deze zijn 6.5 gram alleen merk ik nu geen verschil qua performance met de standaard vario. Heeft iemand misschien tips of een goede set-up om de performance te verbeteren.

Piaggio zip 2013 carb 4 takt
Wat ik wel weet is de Multivar maakt je rollen ongeveer 1 gram lichter.
 
Dat klinkt een beetje verwarrend. De rollen blijven even zwaar. Maar door het andere toerenverloop is het over het algemeen het beste 1gr zwaarder te gaan als dat je in de originele vario had
 
De Multivar zelf ( behuizing ) , is al een stuk lichter dan de standaard Vario, plus het aantal graden van de schijf is anders .
Daarom moet je gaan zoeken naar de juiste Rollen , beste is de standaard Halfpoulie ook te vervangen.
 
Beste Bulldog , je zegt ... De bijgeleverde bus is tekort ... kan je dat toelichten ??
Jij heb een Sym Fiddle 2 , neem aan het 6 Deukjesblok , mijn Speedfight 3 heeft hetzelfde blok , mijn bus (van Malossi ) is 38,5 mm lang .
 
De originele is 40mm.
Als ik die erin doe wat in pakket zit beschadig ik de kartel op de as met de ringen erop draaien.
En de ring waar de kick op moet pakken ligt dan 1,5mm verder naar binnen.
 
Ik heb de de bijgeleverde Malossi bus er in gedaan , waarom jij niet ?
Idd de standaard bus is 40 mm lang .
Post automatically merged:

Maar bij Malossi zit ook een kunststof ringetje bij, die kan je eventueel voor de Varioplaat kunnen zetten
 
Bij mij zat er geen kunststof ringetje bij.
En ik ga er niet iets opdraaien zodat ik de kartel op de as ga beschadigen, dan ben ik verder van huis.
Ik hoon het gat uit en duw mijn eigen bus erin.
Ik kon ook ringetjes gaan zoeken op internet , en maar hopen als je ze krijgt dat het ook past.
Het hoon ding koste geen drol.
 
Het betreft hier Piaggio...
Maar goed, jullie moeten is afstappen van het vastgeroeste idee dat de motorblokken van een merk e.d. compleet idem zijn.

Ondanks bijbehorende motorcodes/nummering is dit vaak niet het geval!
Dit is idem aan de Piaggio en/of Vespa scooters met een 4 takt motorblok.
(zo ook de Sym waar we in een ander topic ook mee aan het worstelen zijn)

Eigen ingeving qua aanpassing is natuurlijk welkom en word ook gewaardeerd, maar alles door de dezelfde molen duwen heeft geen zin en zaait verwarring onder de scooterpeeps.

Hieronder een mooi voorbeeld van hoe het van een Minarelli 2 takt scooter ineens over gaat tot d.i.v. 4 takt scooters...


En ik weet best dat het allemaal goed bedoelt is, maar het wekt wel weer extra vragen op die er eigenlijk niet toe doen!
 
Idd , Floris heeft gelijk , niet verschillende merken met afstelling gaan vergelijken , dat kan en mag niet .
Hetzelfde met Appels en Peren , zijn Totaal verschillend.
Dus ... On Topic betreft Vario voor Piaggio.
 
Back
Top