Malossi mhr t6 komt niet vooruit

Ahmad.183)4790

New Member
Hallo allemaal ik heb een afstel probleem of het is misschien iets anders ik heb een Yamaha neos lc dd opgebouwd leuk project zou je denken maar alles valt tegen Scooter komt amper vooruit half gas niks vol gas hij gaat net iets van zijn plek af

Setup: 70cc malossi mhr t6
Malossi vario 3,2g
Malossi membraan
Malossi deltacltuch verstelbaar
Rode druk veer trek veertjes
Delorto 21mm sproeir 110
Yasuni c21
Orginele ontsteking
Ik heb gehoord dat het waarschijnlijk aan de ontsteking zal liggen zou dat ook echt zo zijn of is het toch iets anders met welke cilinder dan ook komt hij niet vooruit

Advertisement - register to remove this

Heb je toevallig alle voetpakkingen die erbij zitten erop gezet? Er vanuitgaande dat het om een speed 6t gaat.
Die ontsteking, als hij nu nog niet kapot is dan zal dat de eerste keer gebeuren wanneer je hoog in toeren komt.

Jep vandaag in elkaar gezet nieuwe krukas lager kering etc spruitstuk is gewoon goed
Kleppen zijn helemaal gesloten komt geen licht doorheen membraan is niet zo heel oud en voor de rest ziet als er prima uit hij start loopt stationair maar komt geen meter vooruit vol gas half gas kwart gas helemaal niks hij maakt wel kapot veel toeren maar vooruit komen ho maar

Jep vandaag in elkaar gezet nieuwe krukas lager kering etc spruitstuk is gewoon goed
Kleppen zijn helemaal gesloten komt geen licht doorheen membraan is niet zo heel oud en voor de rest ziet als er prima uit hij start loopt stationair maar komt geen meter vooruit vol gas half gas kwart gas helemaal niks hij maakt wel kapot veel toeren maar vooruit komen ho maar
Ik denk dat er ergens iets slipt.
Of je koppeling of je snaar.

Wanneer je cilinder/krukas veel toeren maakt maar je achterwiel niet/slecht, verplaats hij je omwentelingen dus niet correct.

Het kan ook nog zijn dat je bijvoorbeeld je achterpoelie aanloopt. Maar omdat hij wel toeren maakt en geen omwentelingen met je achterwiel maakt zal dan toch ergens slip ontstaan.

Of een verkeerde diameter wingbell op je koppeling
105 op 107 of 107 op 110.

Of je de segmenten te ver naar binnen van je koppeling.

Wordt er een onderdeel zoals je wingbell heel warm zeg maat heet?
Of heb je poeder/stof in je carter kan bij de cvt?

Wanneer je cilinder oid niet goed zit zal hij met de juiste afstelling vario koppeling etc (dus weerstand) nooit hoor in de toeren komen denk ik want dan heeft hij dat vermogen niet. Dus zoals je het hier omschrijft zou ik het daar gaan zoeken.

Trouwens er zat een airsal 50 cc vlinderpoort op en daar reed hij wel mee trok echt als een beest maar hoog in top kwam hij niet maximaal 25 maar de optrek was niet normaal gek maar nu doet hij niks meer ik ga denk ik gewoon hele nieuwe overrange set halen en daar mee proberen of die iets doen

Ik zou eerst uitzoeken waarom hij dat niet doet.
Kan je een filmpje uploaden?
Liefst zonder carterkap en dan weg willen rijden.
Dan zie je wat er gebeurt. En hoort.

Wie weet is het iets simpels.

Maar tijdens het oprekken klimt hij nog verder in toeren?

Opzich pakt de koppeling redelijk snel en zouden de trekveren dus iets strakker mogen zo te zien.

Ben benieuwd naar een filmpje als je de carterkap eraf hebt en weg wil rijden.

Ik ga hem straks even wel even maken en sturen
Post automatically merged:

Zal ik trouwens het wiel van de grond halen en dan gas geven of dat niet

Ja kan je ook doen maar misschien draait het dan zoveel lichter dat er geen slip ontstaat.

Ik zeg trouwens niet dat het 100% dat is hoor maar op deze manier kom je er wel achter.

Write your reply...
Back