Malossi MHR & MHR Team uitlaten overzicht - vragen

MHR 04/06 zit nagenoeg Geen verschil in. Slechts een andere kleur demper. Ze hebben zelfs het zelfde serienummer. Dus het verschil tussen die pijpen maakt niet uit.

Malossi heeft zelfs voor minarelli de MHR 2006 ook rechtstreeks overgenomen van de team 99/2000.

Een c20 op een speed heb ik niet vaak voorbij zien komen. c30 geen ervaring mee.


Thanks ik ga het gewoon proberen!
 
Wat bedoel je daar precies mee?, Je bedoelt de software voor de testbank. Daar moet je even bij een testbank-'center' zijn.

Maar dit topic is bedoeld voor MHR-uitlaten, dus aub niet te veel afwijken van dit onderwerp. Als je andere vragen hebt kan je natuurlijk zoeken in andere topics. Of zelf eentje aan maken in bijvoorbeeld het 'quick-forum' gedeelte.

Gr, wieger
 
Net even een Team 06 pijpje gehaald...

Maar hoe zet je die ophanging in elkaar, klopt volgens mij niks van de boutjes, moertjes en busje die ik erbij heb gekregen. Kan iemand mij helpen of eventueel een duidelijke foto van hoe alles in elkaar zit.

Alvast bedankt

dit is trouwens wat er allemaal in de doos zat

Foto-IY8QP3IP.jpg


Foto-TEKJQFBR.jpg
 
Last edited:
That doesn't matter, It's the MHR team 2004 exhaust :)

I guess you have the older version of the team04. Because the muffler mounting on the team06 is exact the same as the 04 in your last post.

Don't worry, Both perform the same.

gr, wieger
 
Okay, thanks. :)

Another question: I know that some others have problem with the subframe and Team04 and 06. The exhaust touch the subframe (when the cylinder is rod80 - with rod85 kits [TS] the problem is solved) and some of them are broken. But my Team doesn't touch my subframe. Can this be another difference between the first models of the 2004 and the new 2004 exhausts?
 
Net even een Team 06 pijpje gehaald...

Maar hoe zet je die ophanging in elkaar, klopt volgens mij niks van de boutjes, moertjes en busje die ik erbij heb gekregen. Kan iemand mij helpen of eventueel een duidelijke foto van hoe alles in elkaar zit.

Alvast bedankt

dit is trouwens wat er allemaal in de doos zat

Foto-IY8QP3IP.jpg


Foto-TEKJQFBR.jpg

Nou :p hoe moeilijk kan het zijn...

Die beugel plaats je met de rubber-kant tussen de 2 ophangingsplaten van je pijp. (of hoe je het ook moet noemen8P)

De busjes die erbij zitten zijn om tussen je ophangbeugel en carter te plaatsen, voor de afstand dus. (anders kan miss je band tegen je uitlaat aanlopen) Gebruik voor je beugel de verzonken zwarte imbusbouten.

1 Rubber zit erbij als het goed is dat je in een stuk plaat moet duwen, hierin kan je de bout schroeven die je demperklem bij elkaar houdt. (zorg dat je echt dat rubber daarvoor pakt, anders trilt je demperklem kapot)

Flens gebruik je 2 veren voor, demper ook.
Hoe je de flens op je cilinder monteert spreekt voorzich neem ik aan?
 
Indeed, your pipe has an other flange. (the manifold that connects the pipe with the cilinderport)

Originally the the pipe is sold with an straight flange. That one will touch the subframe. With the 85mm rod, the exhaustport is also 5mm higher. And the straight flange will fit. (this flange only fits an exhaused port like an speed/2fast)

But your flange has an angle. It will fit your evo without editing your subframe. The flange is not original malossi.

I see on the picture with your pipe mounted on the cilinder that the flange is not flat where it meets the cilinder.

Gr, wieger
 
Wieger:

Okay, its because that the flange got an angle. :) Again thanks for the information. :)

Can I get you msn mail (in a pm)? If you have one. I thinks that you know a lot, so maybe we can share some experience.
 
Because his flange has an angle it means he has an team 2000 exhaust in stead of the 2004/2006 version.
The last versions of the team 2000 where also sold with the big muffler.
 
Thanks Jasper for correcting, ik meende al een conische passing bij die schuine flens van hem te zien, klopt dus.

Sorry for some wrong info, my fault. Your pipe is thus a team2000 with an original malossi (angled) flange.
 
Great!

But i can see on this picture:

http://pallenaldo.googlepages.com/motor_samlet_1.jpg

That you have mounted the original malossi flange on an flat evo-exhaust port. The intension of the conical mounting is to fit perfect on a malossi speed cilinder, and so it will be airtight.

But if you mount it on an evo i will recommend and flat flange (ofcourse angled just like the one you have) See a pic of mine:

Flat on flat with an gasket between.
 
Last edited:
Back
Top