Malossi MHR & MHR Team uitlaten overzicht - vragen

$aint

holy scootertuning
Aangezien ik noodgedwongen aan de Piaggio-bende :p moet en ik dan ook graag alles er over wil weten wil ik een overzichtje maken van de Team-uitlaten voor Piaggio, met duidelijke foto, de karakteristieke eigenschappen en als mogelijk wat uitdraaitjes.


Malossi MHR
http://simon.scooterforum.net/pics/Piaggio/Uitlaten/Malossi/Malossi - MHR.jpg
http://simon.scooterforum.net/pics/Piaggio/Uitlaten/Malossi/Malossi - MHR nieuw.jpg
Kenmerken:
- 2 delige header
- Scheve flens
- Zowel oude als nieuwe ophanging mogelijk
- Uitlaat zelf wel altijd gelijk?
- MHR "for race only" op de baffle (laatste conus)

Malossi MHR Team 1999
http://simon.scooterforum.net/pics/Piaggio/Uitlaten/Malossi/Malossi - MHR Team 1999.jpg
Kenmerken:
- Vrij lange 1 delige header
- Vrij korte tailpipe
- Demperklem aan de ophanging
- Oude demper (dunnere) + demperklem
- MHR "for race only" op de baffle (laatste conus)

Malossi MHR Team 2000 - 1e versie
http://simon.scooterforum.net/pics/Piaggio/Uitlaten/Malossi/Malossi - MHR Team 2000 versie1.jpg (plaatje is wat bewerkt om alles duidelijk zichtbaar te maken)
Kenmerken:
- Single stage diffusor
- Scheve flens
- Uitlaat volledig recht (http://simon.scooterforum.net/pics/...lossi - MHR Team 2000 versie1 - bovenkant.jpg)
- Oude demper (dunnere) + demperklem
- Demperklem aan de ophanging

Malossi MHR Team 2000 - 2e versie
http://simon.scooterforum.net/pics/...ssi - MHR Team 2000 versie2 - oude demper.jpg
http://simon.scooterforum.net/pics/...i - MHR Team 2000 versie2 - nieuwe demper.jpg
Kenmerken:
- 2 stage diffusor
- Scheve flens
- Uitlaat volledig recht
- Zowel oude (smallere) als nieuwe type demper mogelijk
- Demperklem aan de ophanging

Malossi MHR Team 2003
http://simon.scooterforum.net/pics/Piaggio/Uitlaten/Malossi/Malossi - MHR Team 2003.jpg
Kenmerken:
- Knik in de uitlaat
- Rechte flens
- Nieuwe type ophanging (open)
- Nieuwe type demper

Malossi MHR Team 2004
Kenmerken:
- Knik in de uitlaat
- Rechte flens
- Nieuwe type ophanging (open)
- Nieuwe type demper


vragen
- Klopt dit lijstje? Zo niet, wat is er fout?
- Wat kan er nog aan toegevoegd worden (iemand betere foto's?)
- Bestaan er nog meer Team pijpen? (voor '99, tussen 2000 en 2003 en een 2004 model)
- Heeft iemand wel eens een paar van deze pijpen tegen elkaar vergeleken (op de bank)?
 
Advertisement - register to remove this

Van het type team 200 heb je sowieso twee versies.
Degen die Bart post is de eerste versie, met een dunnere demper en een andere klem.
Degene die jij post is de nieuwere versie, met een dikkere demper en bijbehorende klem.
Verder zou ik het zo even niet weten:p
 
Het 2004 model is een fractie langer dan zijn voorganger, met de bedoeling meer koppel te produceren.
 
Joël said:
Het 2004 model is een fractie langer dan zijn voorganger, met de bedoeling meer koppel te produceren.
Ok, mooi om te weten.
Is 1 bepaalde conus langer of zijn ze allemaal een beetje langer?
 
volgens mij is die pijp die je als 1e model team 2000 hebt neergezet ook het 2e model maar dan met oude style demper...

de cone tussen de bocht en het middelste rechte stuk in (weet ik veel hoe je die noemt :p ) is bij het oude model 1 deel, en bij de nieuwe bestaat ie uit 2 delen.

edit : hier oude model team2000 :

pijp.JPG


en edit 2 : ja, het nieuwe model team 2000 heeft ook een scheve flens... voor zover ik weet is de team03 de enige met een rechte flens.
 
Ruben said:
Dit is ook een Team '99 pijp. Alleen een nieuwere versie schijnt het te zijn. Hij heeft namelijk ook een open ophanging.


nu kunnen we ook maar beter gelijk het team 99 uit de wereld helpen want die bestaat helemaal niet.

dit hier boven is de gewoone mhr pijp en die word nog steeds gemaakt, aleen is het wel zo dat de gewoone mhr eerder uit was dan de team 2000 en drm word tie door veel mensen nog steeds als team 99 benoemd. maar het is gewoon een mhr
 
JasperdB said:
volgens mij is die pijp die je als 1e model team 2000 hebt neergezet ook het 2e model maar dan met oude style demper...

de cone tussen de bocht en het middelste rechte stuk in (weet ik veel hoe je die noemt :p ) is bij het oude model 1 deel, en bij de nieuwe bestaat ie uit 2 delen.

edit : hier oude model team2000 :
*plaatje*

en edit 2 : ja, het nieuwe model team 2000 heeft ook een scheve flens... voor zover ik weet is de team03 de enige met een rechte flens.
Komt dat niet gewoon door het donkere plaatje dat het niet te herkennen is?
Of heb je hem zelf in je hand gehad?

Dat van de flenzen weet je zeker (allebei de Team2000 modellen hebben een scheve flens)?

TuNiNg MeMbEr said:
nu kunnen we ook maar beter gelijk het team 99 uit de wereld helpen want die bestaat helemaal niet.

dit hier boven is de gewoone mhr pijp en die word nog steeds gemaakt, aleen is het wel zo dat de gewoone mhr eerder uit was dan de team 2000 en drm word tie door veel mensen nog steeds als team 99 benoemd. maar het is gewoon een mhr
Dat zou idd goed kunnen, bovendien heb ik het al vaker gehoord.
Is gelijk ook een verklaring waarom je hem nu nog nieuw kunt kopen met de nieuwe ophanging + demper.

Maar, in '99 moet er toch ook een Team uitlaat geweest zijn, misschien was dat deze wel en is die daarna zegmaar "doorgeschoven" als MHR pijp?
(het is maar een suggestie)

Overigens begint het een leuke/interessante discussie te worden:)
 
ErwinB said:
Dit is naar mijn weten de team 99 pijp (fotos van Pronk)

De pijp die Ruben post is naar mijn mening een normale MHR pijp.

Die die Ruben postte is iig kwa uitlaat gelijk aan de eerste foto van mij, dat is dus zeker weten een gewone MHR pijp?

Pronk had (heeft?) idd een Team99 pijp, tenminste dat staat me ergens van bij.
Misschien heeft hij (of iemand anders) nog een duidelijke foto ervan (ongemonteerd)?
Het is iig duidelijk een andere pijp als mijn eerste foto (cq de normale MHR pijp).
 
Mijn uitlaat op bovenstaande foto is de enige foto die ik ervan heb helaas, het gaat hier idd om een team ' 99 en niet om een gewone MHR.
 
$aint said:
Komt dat niet gewoon door het donkere plaatje dat het niet te herkennen is?
Of heb je hem zelf in je hand gehad?

Dat van de flenzen weet je zeker (allebei de Team2000 modellen hebben een scheve flens)?

die foto is van mijn uitlaat.... en dat van die flenzen weet ik 1000% zeker

edit... de cone na de bocht is niet 1 geheel :p sorry
 
Last edited:
Zo, eerste post geupdate.
Als het lijstje compleet is maak er wel een sticky van.

JasperdB said:
die foto is van mijn uitlaat.... en dat van die flenzen weet ik 1000% zeker

edit... de cone na de bocht is niet 1 geheel :p sorry
Die cone na de bocht heet diffuser :!
Dat kleine stukje wat direct na de header komt reken ik maar gewoon bij de header, dus dan is het 1 geheel:)

Nog 1 vraagje speciaal voor jou: Is de Team2000 vanaf de header helemaal recht (niet zoals de 2003/2004 met een knik)?

@Pronk:
Weet je nog of de diffuser uit 1 of twee delen bestaat?
Ik kan het niet 100% uit de plaatjes afleiden helaas.
En zit er een soort van knik in de bocht of lijkt dat zo?
Hij ziet er toch wel beetje hetzelfde uit als de MHR.

Algemene vragen:
- de MHR pijp is kwa uitlaat zelf altijd gelijk gebleven?
- Op de Team uitlaten vanaf 2000 staat niet meer het MHR logo + for race only?
 
er zit toch ook verschil tussen 2003 en 2004 want die 2003 had toch een model met open ophanging en een zonder
want 2004 stond bekend om zijn open ophanging en nieuw model demper
want ik herken eigenlijk die 2004 aan zijn open ophanging maar in het lijstje staat dat dat 2003 is ?
 
Kuit@NRG said:
er zit toch ook verschil tussen 2003 en 2004 want die 2003 had toch een model met open ophanging en een zonder
want 2004 stond bekend om zijn open ophanging en nieuw model demper
want ik herken eigenlijk die 2004 aan zijn open ophanging maar in het lijstje staat dat dat 2003 is ?
2004 heeft (uiteraard) ook de nieuwe type ophanging, alleen staat die nog niet in het lijstje omdat ik er geen foto van heb:)
Waar het eigenlijk om gaat is dat je de uitlaat aan z'n specifieke eigenschappen kunt herkennen.
De bijkomende zaken als ophanging en demper zet ik erbij omdat je dat erbij krijgt, maar iemand kan natuurlijk net zo goed een andere demper of ophanging gebruiken.
 
$aint said:
Die cone na de bocht heet diffuser :!
Dat kleine stukje wat direct na de header komt reken ik maar gewoon bij de header, dus dan is het 1 geheel:)

ok

Nog 1 vraagje speciaal voor jou: Is de Team2000 vanaf de header helemaal recht (niet zoals de 2003/2004 met een knik)?

loopt volledig recht ja

Algemene vragen:
- de MHR pijp is kwa uitlaat zelf altijd gelijk gebleven?
- Op de Team uitlaten vanaf 2000 staat niet meer het MHR logo + for race only?

staan geen logo's meer op team pijpen na 2000 idd

;)
 
Back
Top