Malossi Kop op andere Alu vertikale cil

renedis

niceee
ik heb een mina vertikale Malossi cilinder.
Het is een giet ijzeren cilinder, nu wil ik graag een ALU cilinder kopen.
nou is mijn vraag ofdat de malossi kop op een airsal Eurokit 70 cc past (tr6? t6?)
of raad iemand mij een andere cilinder aan?
ik weet natuurlijk dat de malossi/polini ALU cilinder gewoon 1 van de beste is.
maar ik zoek een goedkope oplossing ( het geld groeit namelijk niet op me rug ;))

het is trouwens wel een 70cc kop.
en ik heb begrepen dat bij alle ALU cilinders maar 1 zuigerveer zit op de zuiger? of heb ik dat mis.

groeten renedis
 
Advertisement - register to remove this

Ik raad je aan om een top performens racing 70cc te kopen, heb ik ook gehad. 125km/u en rete hard optrekken met een gianelli nardo en een 17.5 mm. is wel ff zoeken, is vrij zeldzaam oook wel prijzig, maar super. denk dat er geen betere is voor vert.
 
ga een eind fietsen knul.. met je top performances haal je op verticaal nooit 125, en al helemaal nooit met een 17.5 en standaard vertanding.

kop kan er denk ik wel op.. moet niet zon probleem zijn..ff kijken of de bollingsradiussen gelijk zijn, en squish nameten..

ltr:)
 
oww oke thnx... 125 vond ik ook wel extreem omdat je nooit harder kan gaan dan 110 met std vertanding tog?
en bollingradiussen? vertel aub is daar wat meer over, ik weet daar nix van..
squish weet ik wel het 1 en ander
 
is dit misschien wat?

YA07051 Cilinder kit Gilardoni

D=47mm, 70cc, aluminium, AC.
Zonder cilinderkop, met pakkingen, zuiger en pen/clips.
Zeer snelle en qualitatief goede cilinder.
Past op oa: Aprilia Amico, SR tot '94, MBK Booster, Yamaha BW'S, NG, Spy en Slider.
(Minarelli motor,vertikale cilinder,AC)
Let op: Gratis bezorgd in NL.


€ 89,95

en ik heb wel eens wat gehoord over die DR cilinders maar ik kan ze nergens vinden op internet.
 
ik bedoelde eigenlijk dus ook deze cilinde in het begin:

5269 Cilinder kit Airsal T6

D=47.60mm, 70cc, aluminium, AC.
6 spoelpoorten!
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
Past op oa: Aprilia Amico. SR tot 1994, MBK Booster, Yamaha BWS, Slider.
(Minarelli motor, vertikale cilinder, AC)
Let op: Gratis bezorgd in NL.


€ 87,95

ik hoor eigenlijk alleen maar slechte dingen over deze cilinder...
slechte afwerking enz
 
1 probleem ! de airsal gaat niet samen met de malossi kop , aangezien malossi 47 is en airsal 47,6 en dat is dus groter , je kunt de kop uitdraaien , ik heb ook airsal en daar zit een uitgedraaide polini kop op. je moet alleen niet teveell verwachten van een t-6 , de uitlaatpoort staat namelijk heel laag , je moet ook met een laagtoerige uitlaat rijden met de std t-6 . of je moet m laten tunen
 
gilardoni , mhr , polini alu , polini evo , dat zijn prima cilinders , airsal zal std niet echt mega lopen , die kun je beter laten bijwerken maar voor dat geld kun je dus beter een untuned versie van hierboven nemen.. shot is ook nog best laagtoerig btw..
 
hmm volgens de scootertuning site is de shot niet laag toerig maar dat boeit even niet...
(tis vertikaal heh, geen horizontaal dus er zijn geen hoogtoerige uitlaatjes:()

gilardoni is dus een goede keuze? en DR dan? of hebbe die geen 70cc alu?
op scootparts staan daar alleen maar gietijzeren.
malossi en polini zijn erg duur... dus dat vind ik het geld niet waard...
(maar ieder zijn keus ;))
 
hmm dat zal dan wel... ze zullen in ieder geval nooit zo hoogtoerig zijn als de hori uitlaten.
maar goed, ik moet dus voor gilardoni gaan.

wat mij betreft kan het topic dan geclosed worden...
 
als ik mijn zuiger er op leg heb ik aan bijde kanten nog 1 mm over hooguit 1,5 mm

47 dus?

Edit//

is het makkelijk te zien of het een 47 mm is of 47,6 mm ?

Ik kan het wel opmeten maar 0,6 mm is bijna nix....
 
Last edited:
Back
Top