malossi filter vs ori filter=?

spiesbok

Well-Known Member
hallo ik heb nu zo een malossi filter met een zwart plastiek "spinneweb" er rond om het zo te zeggen
nu zou ik graag een klein beetje minder lawaai maken (vooral handig om de buren niet ambetant te maken)
mijn setup is
polini evo 1 70cc
evo krukas 12pen
evo vario
nu steekt er nog een ori koppeling en poulies op dit komt omdat men andere kwijt zijn (maar worden binnekort terug geupdated)
en een polini for race uitlaat (in afwachting op de evo uitlaat en de C21)
zou het nu verstandig zijn om mijn luchtfilter door een oriluchtfilter te vervangen?
ik denk van wel , maar zou het geen lucht tekort kunnen leveren?
mvg Cé
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen antwoordt op je vraag, maar voor een wat zachter geluid kun je volgens mij ook een kartfilter nemen, ik weet alleen niet of je daar wel plek voor hebt
 
ik denk dat hij bedoelt, een powerfilter in je buddy doen, zodat het geluid vanuit je buddy komt zeg maar, en dus ook zachter zal zijn

luchttraject naar je carb is wel langer
 
idd, filter in je buddy en dan met een darm naar je carbu

btw welke carbu heb je? als je een plastiek kelkje op een dell'orto 19/21mm hebt kan je met je std filter rijden, enkel het buisje uithalen dan
 
het is een 21 mm dellorto
maar niemand kan me echt zeggen of ik een ori filter er op kan monteren ivm het mogelijke lucht te kort?
maw zou er een lucht te kort kunnen zijn door een ori filter? (met de juiste afstelling natuurlijk)
mvg Cé
 
zou kunnen..
maar een paar gaatjes erin boren zou ook kunnen :)

vind het zoiezo maar idioot dat je met dit spul op straat rijd voor "dagelijks" gebruik.. maja dat is IMO :)
 
dus als ik een ori filter steek zou ik lucht te kort kunnen krijgen? en door gaatjes er in te boren zou ik dit kunnen op lossen?
en wat betekent imo?
ps ik heb in deze topic toch nog niets over op straat rijden gezegd? ik ben dit mss van plan maar wss gwn een ander blok kopen. het is gewoon om mijn buren nie te veel overlast te geven en de politie wist me ook al te zeggen dat men brommer de buurt terroriseert (door aan men haag te luisteren) (ik was er nog niet eens met op straat gekomen)
mvg Cé
 
Je hebt ook van die Hebo filters die een beetje als dozen zijn, maar weet ook niet of je daar plaats voor hebt dan. Je kan idd even een ori luchtfilter met wat gaten derbij proberen, dat kan wel lukken. een buddyfilter is idd ook een goede optie als je met recht spruitstuk zit.

Vinnie het valt me op dat jij in veel van je posts mensen op hun fouten wijst en mierenneukt enz. Stoort een beetje hoor IMO.

imo = in my opinion
 
dus als ik een ori filter steek zou ik lucht te kort kunnen krijgen? en door gaatjes er in te boren zou ik dit kunnen op lossen?
en wat betekent imo?
ps ik heb in deze topic toch nog niets over op straat rijden gezegd? ik ben dit mss van plan maar wss gwn een ander blok kopen. het is gewoon om mijn buren nie te veel overlast te geven en de politie wist me ook al te zeggen dat men brommer de buurt terroriseert (door aan men haag te luisteren) (ik was er nog niet eens met op straat gekomen)
mvg Cé

dus je wilt hier niet mee op straat gaan rijden? dan maakt het geluid toch niet uit ? :) of zie ik dat nu verkeerD? :)

en met wat extra gaten in je ori filter kan het wel beter gaan lopen..
door te testen zul je het weten..



Vinnie het valt me op dat jij in veel van je posts mensen op hun fouten wijst en mierenneukt enz. Stoort een beetje hoor IMO.

imo = in my opinion

omdat ik gewoon niet snap waar sommige mensen mee bezig zijn..
wel snel willen rijden dmv zo'n cilinder maar zonder geluid.. dat gaat IMO niet :)
zo zijn er wel mee dingen waar ik mijn mening over geef..
vind je het vervelend? lees je toch niet ? :) of geef je het door aan een admin.. misschien dat hun er wat mee doen..
 
@vinnie
er staat toch duidelijk bij om mijn buren geen overlast te bezorgen en om elk politie contact te mijden

en man komaan dat heeft nu toch echt geen meter te maken met wat ik vraag , ik wil gwn een antwoord op mijn vraag geen gezever over dat dat belachelijk is want blabla snelle cilinder weinig lawaai blabla

en ik ken het antwoord op de vraag nu dus dat is opgelost

waarschijnlijk een 10 maten kleiner in de sproeier?

mvg Cé
 
Goeie vriend van had een evo70 tuned, overrange, 21mm carb, C21 en reed ook met standaard luchtfilter en dit reed ook gewoon goed ( zonder gaten erin )

Toch moet ik vinnie gelijk geven want ik snap ook niet waarom je met zoiets op straat gaat en dan het geluid wilt verminderen om contact met politie te verminderen :X
Ook al rijd je met originele luchtfilter dan maakt dat ding nog meer dan genoeg geluid.....
En voor de buren zou ik het helemaal niet doen, ik neem aan dat je niet iedere keer thuis op de stoep ligt te rijden :)

Maar dat is IMO, wat jij doet moet je zelf weten ;)
 
ok dank u melf en scarrie

ik wil gewoon een iets stillere scoot dan ervoor en ook iets zuiniger (moet niet veel zijn maar alle beetjes helpen) en ik wil graag geen gezever meer horen over dat het belachelijk is enz

IK WIL GEWOON EEN ORI FILTER ER OP MONTEREN!!! :p

mvg Cé
 
ok dank u melf en scarrie

ik wil gewoon een iets stillere scoot dan ervoor en ook iets zuiniger (moet niet veel zijn maar alle beetjes helpen) en ik wil graag geen gezever meer horen over dat het belachelijk is enz

IK WIL GEWOON EEN ORI FILTER ER OP MONTEREN!!! :p

mvg Cé

je wilt zuiniger rijden? en je koopt zo'n soort cilinder 8P
dat is idd een zeer goede oplossing !!

en als je zonodig een ori filter erop wil monteren dan doe je dat toch :)
hoef je hier toch geen topic voor aan te maken als je het toch zo graag wilt?
 
Lees zijn vraag in de beginpost dan.

offtopic:/
Ik stoor me zelf mateloos aan mensen die zeuren over "snelle" setups op straat overigens... Hoeveel motoren rijden er hier in NL wel niet rond met 6 X zoveel vermogen en 2 x zoveel geluid... Dan is het in eens wel gaaf 8P
 
omdat dat wel legaal is :)
en aangezien die motoren WEL zijn gebouwd voor die snelheden die ze kunnen bereiken..
EN je daar ook nog eens een rijbewijs voor nodig hebt, dus je wel een beetje moet kunnen rijden wil je zo'n voertuig kunnen besturen :)

Daarom :)
 
en vooral de betrouwbaarheid lijkt me een punt , niet alleen dat je dan moet lopen maar stel er loopt iets vast en remt dusdanig af dat er iets gebeurd wie weet wat er dan gebeurd , en aangezien jongetjes van 16 meestal rijden als een kip zonder kop en nergens naar kijken kan dat zeer gevaarlijk zijn. (ja ik vroeger ook)

en ik rijdt nog wel op straat met snel spul , maar zeker niet voor serieus vervoer , kost je klauwen met geld wil je het goed houden.

een motorfiets loopt niet zomaar stuk , maar ook daarmee gebeuren ernstige ongelukken btw..
 
je wilt zuiniger rijden? en je koopt zo'n soort cilinder 8P
dat is idd een zeer goede oplossing !!

en als je zonodig een ori filter erop wil monteren dan doe je dat toch :)
hoef je hier toch geen topic voor aan te maken als je het toch zo graag wilt?


kijk ik wil IETS zuiniger rijden dan dat het nu is
wat is daar mis mee?
en de reden waarom ik er een topic voor aan maak is omdat ik niet zeker was dat geen lucht tekort zou maken.
goed? of wil je graag door blijven rammen dat je het belachelijk vindt dat ik dat doe ?
doe dat dan aub ergens anders, daarvoor heb ik deze topic niet gemaakt

mvg Cé
 
Back
Top