malossi f36s voorvorken + bitubo/stage 6 achterveer minarelli

ronnyracingteam

Ronny Himself
iemand enig idee waar ik interesante informatie kan vinden over de malossi
f36s vorkjes?
wat moet ik weten:
- Zijn de vorkpoten beide instelbaar in in-en uitgaande demping
Of is het bv: linkse poot ingaande en rechtse poot uitgaande
- De totale lengte van de vorkpoten
- De lengte van bovenkant vorkpoot tot as van het wiel
- Beide poten veervoorspanning instelbaar?
- Op foto lijkt het alsof de wielophaning verschoven kan worden over de buitenpoot
Is dit zo, of lijkt dit enkel zo?

De lengte(s)(indien meerdere verkrijgbaar) van de bitubo wzt achterveer voor minarelli
http://www.bitubo.com/gif/prodo/scooter3.jpg

En de lengte van de Stage 6 achterveer voor minarelli?

Groeten
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb die voorvork ook. Kan je het volgende mededelen...

- Zijn de vorkpoten beide instelbaar in in-en uitgaande demping
Of is het bv: linkse poot ingaande en rechtse poot uitgaande
1 poot is de ingaande en de andere is een uitgaande demper. d.m.v de wielas met elkaar te verbinden werken ze beiden. Is speciaal ontworpen voor de scootercross

- De totale lengte van de vorkpoten
Dit wil ik best wel voor je opmeten, zal even kijken als ik morgen voor je tijd heb.
- De lengte van bovenkant vorkpoot tot as van het wiel
Dit wil ik best wel voor je opmeten, zal even kijken als ik morgen voor je tijd heb.
- Beide poten veervoorspanning instelbaar?
Durf ik niet te zeggen, volgens mij alleen de demping is te verstellen
- Op foto lijkt het alsof de wielophaning verschoven kan worden over de buitenpoot
Is dit zo, of lijkt dit enkel zo?
wiel ophanging zit gewoon vast aan de buitenpoot

1000762smallxm3.jpg
 
Last edited:
et-m469625.jpeg


hier lijkt het van wel dat ze verstelbaar is in hoogte.

volgens de malossi, is ze ook instelbaar in veervoorspanning?
maar dat zie ik hier idd niet op dit model?

Je hebt deze ook in 2 lengte's als ik me niet vergis?
1 met een veerweg van 90mm en 1 met een veerweg 120mm?
Dat ben ik ergens tegengekomen, ik weet enkel niet meer waar.
 
Last edited:
Ik heb die voorvork ook. Kan je het volgende mededelen...

- Zijn de vorkpoten beide instelbaar in in-en uitgaande demping
Of is het bv: linkse poot ingaande en rechtse poot uitgaande
1 poot is de ingaande en de andere is een uitgaande demper. d.m.v de wielas met elkaar te verbinden werken ze beiden. Is speciaal ontworpen voor de scootercross

- De totale lengte van de vorkpoten
Dit wil ik best wel voor je opmeten, zal even kijken als ik morgen voor je tijd heb.
- De lengte van bovenkant vorkpoot tot as van het wiel
Dit wil ik best wel voor je opmeten, zal even kijken als ik morgen voor je tijd heb.
- Beide poten veervoorspanning instelbaar?
Durf ik niet te zeggen, volgens mij alleen de demping is te verstellen
- Op foto lijkt het alsof de wielophaning verschoven kan worden over de buitenpoot
Is dit zo, of lijkt dit enkel zo?
wiel ophanging zit gewoon vast aan de buitenpoot

1000762smallxm3.jpg


Als deze vork eigenlijk ontworpen is voor de scootercross, zou ze dan wel geschikt zijn om op circuit te rijden?

en is er eigenlijk nog een ander alternatief, voor een compleet instelbare vork?
 
Opzich kan je met die F36R best wel mee op de weg mee rijden. Enigste wat daar zo speciaal aan is dat bij het inveren de voorvork zeg maar een rebound heeft. Bij een normale voorvork
zal die zeg maar inveren en uitveren. Bij die F36R zal bij het inveren een terugslag zijn dus zeg maar de knallen van het inveren op te vangen (Want het werkt met 2 verschillende poten, de ene veert in en die andere werkt precies andersom, door de poten te verbinden met de wiel as heb je voordeel van beide werelden). Als je met een orginele vork op het cross terrein zou rijden zou je voorvork zwaarder klappen te voorduren krijgen. Daarnaast duurt het zeg maar langer voordat het voorwiel weer de grond raakt. Dus een orginele voorvork zal dan eerder de vering mol van zijn dan die F36R voorvork. Maar echt voor de race is een F32 voorvork een betere / goedkopere oplossing. Eventueel kan je ook bij stage 6 ofzo kijken op misschien iets van doppler.
 
Opzich kan je met die F36R best wel mee op de weg mee rijden. Enigste wat daar zo speciaal aan is dat bij het inveren de voorvork zeg maar een rebound heeft. Bij een normale voorvork
zal die zeg maar inveren en uitveren. Bij die F36R zal bij het inveren een terugslag zijn dus zeg maar de knallen van het inveren op te vangen (Want het werkt met 2 verschillende poten, de ene veert in en die andere werkt precies andersom, door de poten te verbinden met de wiel as heb je voordeel van beide werelden). Als je met een orginele vork op het cross terrein zou rijden zou je voorvork zwaarder klappen te voorduren krijgen. Daarnaast duurt het zeg maar langer voordat het voorwiel weer de grond raakt. Dus een orginele voorvork zal dan eerder de vering mol van zijn dan die F36R voorvork. Maar echt voor de race is een F32 voorvork een betere / goedkopere oplossing. Eventueel kan je ook bij stage 6 ofzo kijken op misschien iets van doppler.

de f32 is enkel instelbaar in ingaande demping (en veervoorspanning), en dit houdt me tegen om die aan te schaffen.
ik wil een vork kopen waar ik achteraf geen spijt van heb.
ik heb al genoeg liggen kloten met iets minder dure, maar ook beperkt instelbare, vorkjes, maar die hun werk niet naar behoren doen.
voor de duidelijkheid, het is voor race gebruik, en niet om me de laatste mee te kunnen, maar om mee bij de top te rijden. Met een mina scooter, een jog dus.

stage6 en doppler zijn ook maar beperkt instelbaar!
 
Ik heb ook op die site gekeken van paioli, maar meeste van die voorvorken zijn standaard fabrieks vorken die op standaard scooters komen te zitten. Denk dat je niet al teveel info krijg van die bovenstaande voorvork, dit omdat die niet zo heel bekend is (althans heb hem nooit gezien in real life.) Daarnaast heb je weinig keuze in voorvorken. Denk dat de malossi F36R eigenlijk de beste is die je kan vinden. Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met paioli, maar mijn ervaring daarmee is dat het nogal erg lang duurt voor dat ze eindelijk je mail terug sturen. Bij mij ging het i.i.g maanden overheen voordat ik weer iets terug gestuurd kreeg en dan was het infomatie waar ik helemaal niks aan had. In de scooter scene word gewoon weinig met voorvorken gedaan, omdat de standaard voorvork voor de meeste doeleinden gewoon goed is(op sommige modellen na dan). Daarom zal je zien dat er een enkele 5% van de mensen een betere voorvork monteren. Dus om het verhaal kort te houden kom je niet onder de F36r uit.
 
ik wrees er ook voor, ik vind dit wel een mooi vorkje, ik heb via de site geprobeerd om contact op te nemen, maar als je zo een invulformulier invuld, en het verstuurd, geeft dat een error.
mischien een bellen, of later nog een proberen.
 
Back
Top