Malossi F36 racing voorvork

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik wil een F36 voorvork gaan kopen voor een aprilia. Nou weet ik dat natuurlijk niet gaat passen. Ga ook namelijk de stuurpen over zetten.

Nou weet ik dat gilera runner een dikkere stuurpen heeft dan een NRG/NTT.
Weet iemand misschien de maten (of iemand die even bereid is om het voor me op te meten) Dus dan kan ik zien welke ik het beste kan nemen.
Wil alleen even de maten weten aan het dikste punt onder.

Hartelijk dank!
 
Advertisement - register to remove this

mja, dat boeit toch niet wat de maten zijn? aangezien je toch moet aanpassen , je kunt gewoon de lassen van het kroonstuk losslijpen en de pen eruit persen , dan ga je pas meten , dan kun je als de pen van runner dikker is dan die van Aprilia een bus draaien en die oom je aprilia pen heen doen en vastlassen , dan erin persen en nog eens vastlassen aan het kroonstuk.

mocht de aprilia pen echter te dik zijn (wat ik me niet kan voorstellen) kun je m altijd nog afdraaien ,dus niet moeilijk doen en gewoon lospakken :)

het is vrij simpel ,wel veel werk en het moet precies en serieus gebeuren , slijp aub niet de pen er aan de bovenkant af en las er een aprilia pen bovenop want dat gaat gevaarlijk worden , pen moet door het kroonstuk wil je het absoluut veilig hebben!

ik heb het met een aerox vork naar nrg gedaan , is de beste manier om het zo te doen.
 
Je maar als je al ongeveer de maat weet, dan hoef je die bus ook niet meer te maken. Stel mijn stuurpen is bijvoorbeeld 30mm en de gilera runner is 43mm en de nrg is bijvoorbeeld 29mm. Dan weet ik dat ik beter die van een NRG kan nemen en dan het gat iets groter maken en dan persen en lassen en klaar. Scheelt een hoop gedoe namelijk...
Daarom heb ik die maten nodig. En nee ik ben niet gek om een pen af te slijpen en daarop een nieuwe te lassen. Ik weet zelf ook dat de pen helemaal door die kroonplaat moet.

Weet iemand trouwens of er verschillen zitten tussen een runner vork en een gilera Stalker voorvork.
Ik ben momenteel bezig met stalker DD velgen onder een minarelli horizontaal LC blok. De velg schijnt met aanpassingen gewoon te passen.
Dus dan zou het makkelijk zijn voor die voorvelg want dan hoef ik daar verder niks op aan te passen.
 
Last edited:
mja , het is en blijft toch meten , je kunt niet iets wat je niet hebt van te voren al klaarmaken.

ik hou er zelf wel van dat ik eerst de spullen in huis heb en dan pas ga kijken hoe het nou precies moet.. dat is toch veel nauwkeuriger? en stel je voor iemand geeft je net een verkeerde maat , ben je nog verder van huis.

mja , dat moet je verder zelf ook weten , dit is iig hoe ik het doe en gedaan heb , mischien dat je er wat aan hebt.
 
Sandor said:
Vraag eens aan HGS wim,
hij kan je ZEKER meer info geven erover.
origineel kroonstuk ivm F32 vorkpoten is geen oplossing?
poten te dik of te dun?

Kroonstuk gaat zoiezo niet passen. En de standaard poten zijn 30mm. Dus daar gaan geen 32mm poten in passen. En trouwens ging ik voor de F36R voorvork. Met 36mm poten.
 
melf #50 said:
mja , het is en blijft toch meten , je kunt niet iets wat je niet hebt van te voren al klaarmaken.
en stel je voor iemand geeft je net een verkeerde maat , ben je nog verder van huis.

Ja dat zou idd kunnen gebeuren, maar ik denk dat een beetje tuner wel zou moeten kunnen meten lijkt me en het komt niet zozeer op 1 mm, want zoals je al zei kan ik altijd nog de stuurpen afdraaien, al zou ik dan zou liever niet doen. Stel ik neem het model van de NRG/NTT zit er bij die voorvork dan een 3 punts remschijf? En krijg ik dan een ook dubbele remzuiger remklauw erbij?
 
Back
Top