Malossi ecu + Variateur werkt niet ZIP Iget 2019

Hoe bedoel je dat? Of bedoel je "inrijden"?
Inlezen, je moet de scooter nog instellen wanneer je t ecu ingeplugt hebt. Eerst gas dicht en drie keer aan en uit, daarna 3 keer met gas open. Dan de scooter starten en 10 min laten lopen en vervolgens 5 keer aan en uit doen. Dan zou die t moeten doen.
 
Inlezen, je moet de scooter nog instellen wanneer je t ecu ingeplugt hebt. Eerst gas dicht en drie keer aan en uit, daarna 3 keer met gas open. Dan de scooter starten en 10 min laten lopen en vervolgens 5 keer aan en uit doen. Dan zou die t moeten doen.

Ok! Dat wist ik niet. Beetje vreemd wel! Je moet het maar weten.

Maar met aan en uit bedoel je contact ff aan en uit?

Is dit altijd bij een ECU? Cdi was plug een play.
 
Ok! Dat wist ik niet. Beetje vreemd wel! Je moet het maar weten.

Maar met aan en uit bedoel je contact ff aan en uit?

Is dit altijd bij een ECU? Cdi was plug een play.
Ja man contact aan/uit, bij cdi's was het inderdaad plug en play maar dat is dus blijkbaar niet meer zo. Bij de zip ECU's moet je ze altijd inlezen weet niet hoe dit zit met andere modellen.
 
Ik heb vandaag mijn cdi binnen gekregen van naraku. Onbegrenst. Was 11 euro.

En ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb v.w.b naraku cdi's.

Dus ik ben benieuwd hoe déze het gaat doen.
 
Inlezen, je moet de scooter nog instellen wanneer je t ecu ingeplugt hebt. Eerst gas dicht en drie keer aan en uit, daarna 3 keer met gas open. Dan de scooter starten en 10 min laten lopen en vervolgens 5 keer aan en uit doen. Dan zou die t moeten doen.

Ander woord is throttle position sensor calibreren.

Maar met aan en uit bedoel je contact ff aan en uit?

Is dit altijd bij een ECU? Cdi was plug een play.

ECU is gewoon een soort computer box en die heeft 12volt stroom nodig.. En zal ook vast iets van een standby power hebben als het contact slot uitgaat.. Want zonder spanning is de ECU de calibratie gegevens kwijt. Dus als je de ECU van de stekker van de kabelboom neemt dan raakt de ECU ze calibratie kwijt omdat het ding geen voeding meer heeft.. Dus daarom moet je bij het demonteren en monteren de TPS opnieuw inregelen.

Een CDI is gewoon een dom analoog ding die alleen maar de ontsteking regelt.
Een ECU doet veel meer dan dat.. Er lopen ook sensoren naar toe om bepaalde gegevens te verkrijgen zodat daarmee een calculatie gemaakt kan worden hoeveel mengsel er geinjecteerd word.
 
Ok! Dat wist ik niet. Beetje vreemd wel! Je moet het maar weten.

Maar met aan en uit bedoel je contact ff aan en uit?

Is dit altijd bij een ECU? Cdi was plug een play.
Mijn ECU in mijn La Souris Sourini 2020 was ook gewoon plug and play, verder niet hoeven "in te lezen". Maar het kan verschillen bij elke model blijkbaar.
 
@S3rdar ,
Dit draadje is al ruim 1,5 jaar oud en de starter van dit draadje al bijna 1 jaar net meer op het forum geweest.
Ik denk dat z'n probleem al opgelost is of hij heeft ermee leren leven.
Dus reageren heeft weinig zin denk ik zo.
 
Back
Top