Malossi ecu + Variateur werkt niet ZIP Iget 2019

Biarchy

New Member
Heb onlangs een malossi ecu en variateur aangeschaft met de gedachte dat ik er op zn minst 10km winst uit kan halen, in de realiteit is mn max nu 51km/h inplaats van 49km/h. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan tijdens het monteren? Hoe los ik dit op?
 
Advertisement - register to remove this

Iets meer info over je brommer mag wel. 2t/4t? Type enz.

Verder is er veel te vinden hier over de ECU. Inclusief in mijn eigen topics.

Euro 4?
 
Last edited:
Misschien vergeten zwaardere rolletjes te plaatsen?

Gaat weinig uithalen als de ecu is begrenst op bijvoorbeeld 51km/U. ZEKER geen 10km/U extra. Althans niet op gps.

Kijk alles is mogelijk maar:

Zwaardere en lichtere rollen heb ik ook geprobeerd (sym euro 4) maar haalt zo goed als niets uit als de ecu begrenst is.

Het meeste waar je wat zou kunnen halen is de acceleratie. Lichtere rollen/ gladde bus/ vario enz. Tot aan de begrenzing.

Daarom vroeg ik de TS ook of het een euro 4 is.

Bij mijn sym blijft die op 52km/U hangen. Niets meer. Je voelt hem dan tegen de begrenzer aan inhouden.

Maar we wachten rustig af op zijn reactie. ;)

@TS, je hebt dus niets fout gedaan. Snelheidstoename van 2km/u mocht het een euro 4 zijn of zelfs euro 3 als ik me niet vergis, (ECU) is toch aardig wat hoor.
 
LET OP!!! NIET ALLE RESULTATEN ZULLEN EVEN GOED WERKEN ALS BIJ JOU, ELKE SCOOTER IS ANDERS!!

Resultaten: Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu ORIGINEEL
Snelheid: 49kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Origineel
Rollen: 6.5 Gram Origineel
Drukveer: Origineel
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Resultaten: Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi Multivar
Snelheid: 55kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Resultaten: Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi ECU + Malossi Multivar
Snelheid: 61kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Injtronic ECU Malossi
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel
 
Iets meer info over je brommer mag wel. 2t/4t? Type enz.

Verder is er veel te vinden hier over de ECU. Inclusief in mijn eigen topics.

Euro 4?
Ja tis n euro4 4takt 3v dacht dat dat standaard was voor de 2019 zip modellen, heb er op t moment 6,1 gram rollen in zitten maar ben er indd niet van overtuigd dat 7.5 t veel beter zou doen
 
Kijk bovenstaand aub............... Dit is Joeyschaar zijn schema en hij weet waarover hij het heeft, dit is overigens bij een Vespa Sprint getest. Dus een Zip zou zelfs sneller moeten optrekken, 6,1gr is TE licht.
 
Kleine update, heb de rollen verwisseld en rijdt nu ongveer 53, enige wat ik merk is dat de trek kracht nu een stuk groter maar verder nog geen hogere top.
 
Ik heb alleen ECU veranderd, zip verder origineel (iGet2018) gaat 54km/u, plat erop 58/59
Begrijp niet dat jouwe niet harder rijdt met malossi Vario..... Of heb je alleen nog getest met wind tegen en hoog windscherm, scheelt al heel veel.
 
Ik heb alleen ECU veranderd, zip verder origineel (iGet2018) gaat 54km/u, plat erop 58/59
Begrijp niet dat jouwe niet harder rijdt met malossi Vario..... Of heb je alleen nog getest met wind tegen en hoog windscherm, scheelt al heel veel.
Snap t zelf ook niet man, heb n laag windscherm, met wind mee zat ik met pijn en moeite op de 54. Er zit nu 1600km op en heb bij 700km zijn eerste beurt laten doen dus lijkt me sterk dat het daar mee te maken heeft.
 
Snap t zelf ook niet man, heb n laag windscherm, met wind mee zat ik met pijn en moeite op de 54. Er zit nu 1600km op en heb bij 700km zijn eerste beurt laten doen dus lijkt me sterk dat het daar mee te maken heeft.
54 km op de teller of gps?
Misschien kijk je verkeerd naar de teller? 1 stap is 2 kmpu (op de teller)?
7,5 gr rollen zijn wel aan te raden
 
@Biarchy

Nogmaals, ik ben zelf ook op zoek geweest naar info over het ECU en sommige hier op het forum hebben mij afgeraden om de (Ecu) te laten ontgrenzen. Want die van mij rijd op dit moment (sym orbit 2 euro 4) 52km/u GPS.

Wil ik harder zullen de parameters inclusief top snelheid herschreven moeten worden.

Maar er zijn ook mensen die zeggen dat een ECU niets qua mapering in de module heeft zitten.

Dus een 100%antwoord kan ik je niet geven.

Maar ja wat heet ontgrenzen, veel "onbegrenste" ECU's die worden aangeboden via het net waarbij ze software matig niet de WOK snelheid voorbij gaan word beschreven als"onbegrenst". Ik dacht 54km/u.

Al met al begin ik gewoon steeds meer te geloven dat bij een euro 4 4takt 50cc bijna niets te halen valt.

En malossi ecu zijn niet goedkoop. Heb ze al gezien van 200 euro en waarschijnlijk ook duurdere maar ook goedkopere. Zou ik teveel vinden om 2km/u harder te gaan.

Ik weet niet wat jij betaald hebt anders gewoon retour. En eventueel denken aan een betere setup. Grotere cilinder? Al weet ik niet of dat gaat met een vooraf softwarematig "onbegrenste" cdi.
 
Back
Top