Malossi ecu start niet goed

Noah.0164

New Member
Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe malossi ecu 4t 3v iget in mijn Vespa sprint gemonteerd. Nadat ik hem heb geïnstalleerd start hij heel moeilijk en amper. Ik moet denk ik 10-15 seconden op de elektrische start klikken en dan maakt hij een heel moelijk geluid. Ik heb ook een malossi multivar en een luchtfilter slang erin gemonteerd. Weet iemand hoe ik hem beter kan laten starten? Met de oude ecu start hij wel normaal en heb hem goed ingeleerd.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe malossi ecu 4t 3v iget in mijn Vespa sprint gemonteerd. Nadat ik hem heb geïnstalleerd start hij heel moeilijk en amper. Ik moet denk ik 10-15 seconden op de elektrische start klikken en dan maakt hij een heel moelijk geluid. Ik heb ook een malossi multivar en een luchtfilter slang erin gemonteerd. Weet iemand hoe ik hem beter kan laten starten? Met de oude ecu start hij wel normaal en heb hem goed ingeleerd.
Als je hem goed ingeleerd hebt en hij met de oude ecu wel goes start kan het alleen maar de nieuwe malossi ecu zijn ik zou even contact opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt.
 
Als ik hem vol gas nu start dan start hij goed. Ik denk dat het aan de accu ligt want een malossi ecu heeft veel meer stroom nodig
Dat is onzin als de scooter goed start met de originele ecu
Maar je kan heel makkelijk testen of het aan de accu ligt tijdens het starten even meten hoeveel stroom erover de accu gaat.
 
Ja nou ik kom dit nu net tegen en denk shit dit heb ik ook. Alleen ik heb geen ECU om te testen. Ik ben er achtergekomen dat wanneer ik de ontluchter tussen de motorblok en de ontluchter loskoppel dan start hij gelijk. Dus ik dacht het is de ontluchter op de gasklep. Uiteindelijk uit oosteuropa een OEM onderdeel gehaald en bleek het zelfde probleem. Het gekke een maal gestart dan houdt de ontluchter de scooter wel stationair. Dus dan krijgt hij wel het signaal. Alleen blijkbaar voor het starten wordt de ontluchter niet open gegooid door de ecu dus krijgt geen lucht. Hier ben ik achter gekomen nadat ik onderdelen van een vriend over aan het zetten was om te testen. Dus geen ontsteking en geen brandstof Probleem. Zoals ik hoor zou het dan toch aan de ECU moeten liggen. Ik heb een Malossi ECU.
 
Back
Top