Malossi70cc

New Member
Hallo allen,
Ik heb een 70cc van malossi op mijn zip en moet deze nog afstellen. Wie weet welke sproeier, trekveren en rolletjes en evt drukveer het beste zijn?.

Set up:
Malossi sport 70cc
Yasuni R uitlaat
18mm dellorto carburateur (Sproeier 80 nog met inrijden)
Malossi variateur (7.2 gram rollen)
Standaard koppeling en poelie (rode trekveren en blauwe drukveer)
Standaard luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allen,
Ik heb een 70cc van malossi op mijn zip en moet deze nog afstellen. Wie weet welke sproeier, trekveren en rolletjes en evt drukveer het beste zijn?.

Set up:
Malossi sport 70cc
Yasuni R uitlaat
18mm dellorto carburateur (Sproeier 80 nog met inrijden)
Malossi variateur (7.2 gram rollen)
Standaard koppeling en poelie (rode trekveren en blauwe drukveer)
Standaard luchtfilter
Om wat voor scooter gaat dit?
 
thnx, ik ga vanavond die witte drukveer erin zetten en een malossi delta clutch koppeling, daar zitten standaard witte trekveren in. de gasnaald weet ik niet.
Ah dat moet al wel goed lopen, had zelf ook een laagtoerige 70cc setup op deze manier afgesteld, ik denk ook als je niet weet hoe de gasnaald staat, dat ie dan in de std positie (het midden) staat. Maar het kan geen kwaad om het toxh even te bekijken.
 
Ah dat moet al wel goed lopen, had zelf ook een laagtoerige 70cc setup op deze manier afgesteld, ik denk ook als je niet weet hoe de gasnaald staat, dat ie dan in de std positie (het midden) staat. Maar het kan geen kwaad om het toxh even te bekijken.
De gasnaald is afgesteld door een vader van een vriend, die doet crossmotoren opvoeren enz, de koppeling en drukveer zitten erop en de scooter heeft al meer trekkracht. Alleen kan je volgas rijde tot 40 en dan ongeveer 3/4 gas geven en dan rijd hij goed verder, op vol gas verzuipt hij, zit momenteel sproeier 82 in
 
De gasnaald is afgesteld door een vader van een vriend, die doet crossmotoren opvoeren enz, de koppeling en drukveer zitten erop en de scooter heeft al meer trekkracht. Alleen kan je volgas rijde tot 40 en dan ongeveer 3/4 gas geven en dan rijd hij goed verder, op vol gas verzuipt hij, zit momenteel sproeier 82 in
Dat klinkt toch echt als een slecht afgestelde gasnaald. Waarschijnlijk heeft het een net iets kleinere sproeier nodig icm met gasnaald middelste stand.
 
als de vader van je vriend verstand heeft van het 2 takt verhaal, vraag hem anders even om advies bij het afstellen van je carb, hij kan dan namelijk ook horen en eventueel testen en van uit daar je verder helpen.

maar natuurlijk op het fora vragen mag ook, en weet je zeker dat hij verzuipt? dan moet inderdaad of een kleinere sproeier of gasnaald veranderen, want denk namelijk niet dat die echt zal verzuipen met sproeier 82
 
Back
Top